Wie is wie? Het Community Team

  • 8 July 2021
  • 0 reacties
  • 403 x bekeken
Wie is wie? Het Community Team
Reputatie 7
Badge +12

In dit artikel lees je alles over onze Goldmembers en het community team.

 

Een community zonder ambassadeurs is geen community. Elke community heeft een groep toppers die elke dag weer net dat beetje extra doet. De een reageert bijvoorbeeld enorm behulpzaam op ieder bericht, de ander schrijft zeer gedetailleerde reviews over producten en diensten. Wat ze ook doen, ze zijn van onschatbare waarde.

 

Onze community heeft altijd ambassadeurs gehad. Superusers, of hoe je ze ook wilt noemen. Sinds 2015 noemen wij ze ‘Goldmembers’. Ondanks dat ze bestaan uit 24k edelmetaal, zijn de Goldmembers gewoon mensen, net als jij, en verdienen daarom respect. Net als iedereen.

We zijn enorm dankbaar om gezegend te zijn met zo’n fijne groep mensen. Om je een indruk te geven welke voordelen het Goldmemberschap heeft:

  • We hebben extra korte lijntjes, hierdoor kunnen we direct aan de slag met jullie feedback en als Goldmember ben je al eerste op de hoogte van de laatste nieuwtjes;
  • Er zijn regelmatig bijeenkomsten, hier hebben we het over de ins-en-outs van de community en de laatste ontwikkelingen binnen Tele2. Het is eigenlijk vooral erg gezellig;
  • Door ‘aan tafel te zitten’ heb je invloed op zowel de koers van de community én op onze diensten.

Je bent dus zeer goed op de hoogte van alles dat er bij ons speelt.

Voor de duidelijkheid, de Goldmembers zijn klanten die jou graag willen helpen.

Wie zijn deze toppers? Je herkent ze in ieder geval aan de gouden kroon! :crown:


 

ItsNaud

ItsNaud

 

 

 

 

 

Hey daar! Ik ben Naud, inmiddels alweer wat jaartjes aanwezig op het Tele2 forum en daardoor mee mogen doen met het testen van nieuwe functionaliteiten! Denk hierbij aan het testen toen het eigen 4G netwerk van Tele2 werd uitgerold en het testen van VoLTE (bellen over 4G). Met mijn technische achtergrond en kennis van de telecom help ik de community graag en geef ik geregeld (kritische) feedback. Even sparren is voor mij nooit een probleem, spreek ik je snel?

 

Jacco

Jacco

 

 

 

 

 

Hi mijn naam is Jacco, naast mijn werk in de zorg, zorg ik er ook voor dat jullie naar tevredenheid worden geholpen! Mijn specialiteit zijn toestellen, vooral Android. Heb als tech-enthousiast bijna alle merken wel gehad.

 

pipodeclown

pipodeclown

 

 

 

 

 

In 2015 heb ik een account aangemaakt om zelf een vraag te stellen en daar werd snel op gereageerd. Dat delen van kennis, tips en ervaringen vond ik interessant en ik zag al snel topics van anderen waarop ik zelf het antwoord wist of ik kon een goede tip geven. Nu heb ik inmiddels 5000 posts.

Het is niet alleen anderen helpen, ik leer er zelf ook elke keer weer van! De wereld verandert en er zijn altijd weer nieuwe situaties, nieuwe diensten, nieuwe telefoons en nieuwe technieken. Juist door de interactie van mensen op het forum is het geen eenrichtingsverkeer en helpen mensen elkaar.

 

WhTurner

WhTurner

 

 

 

 

 

Toen ik in 2011 een internetaansluiting van Tele2 kreeg en ik daarna op het forum terecht kwam, moest er een inlognaam worden ingevuld. Dit werd WhTurner, een afgeleide van mijn naam.


Dat was niet mijn eerste contact met Tele2, dat begon circa 2002 met "preselect"; door 1602 voor een telefoonnummer te zetten werd een lagere prijs berekend dan bij KPN . Later was het mogelijk dit om te zetten naar een abonnement bij Tele2. Voor internet werd in deze jaren gebruik gemaakt van een inbelmodem, eerst op 1200 bits/sec en later verhoogd naar 2400 !
Al het bovenstaande speelde zich af na mijn pensionnering, zodat ik vrijwel dagelijks op het forum kom om te kijken of ik de community kan helpen, alhoewel ik geen smartphone heb en daarom alleen in algemene zin over de problemen daarvan kan meedenken.


Buiten het forum houd ik me ook (niet fanatiek) bezig met aanpassen en verbeteren van de database van Open Street Map in mijn omgeving, waardoor de kaarten die daarvan afgeleid worden beter de werkelijkheid weergeven.

 

Eervolle Goldmember vermelding

 

 eric

eric

Al ruim 10 jaar helpt Eric op de community. Hij is praktisch onderdeel van het meubilair. :wink:

“Dat maakt het extra bijzonder dat hij hier zo actief helpt. Zijn passie om een goede service neer te zetten. Eric is een échte ambassadeur, en dat al zó lang. Dat verdient een eervolle vermelding.”
- Maurice (community manager)

 

 


 

Het community team

Naast de Goldmembers zijn er ook Moderators aanwezig op de Community! Onder het kopje Waarvoor kun je terecht bij de Moderators lees je alles wat je moet weten, maar in het kort gezegd modereren zij alle berichten die binnenkomen en zorgen zij ervoor dat elk bericht een antwoord krijgt, dat het bericht goed gevonden wordt door andere bezoekers en beantwoorden zij topics waar de Community zelf niet uitkomt, omdat er bijvoorbeeld in klantgegevens gekeken moet worden.

 

Manouk

Hey, wat leuk dat je zo nieuwsgierig bent! Mijn naam is Manouk en ik ben de nieuwste aanwinst op de Community. Ik heb jarenlang voor het T-Mobile team gewerkt, maar enkele maanden geleden ben ik overgestapt naar het geweldige Tele2 team. En ik kan je garanderen, wat een super leuk team is dit!

In mijn vrije tijd kan je mij veel vinden bij vrienden, op het terras, dagjes weg of natuurlijk even lekker op vakantie. Ik vind het geweldig om erop uit te gaan en om van alles te ondernemen.

Ik haal naast al deze leuke dingen ook mijn plezier uit het helpen van mijn medemens, waaronder jullie! Ik hoop dan ook dat ik jullie in de aankomende periode een stuk beter ga leren kennen en samen met jullie ook anderen kan gaan helpen! Zin in!

 

Johrick

Hey! Wat leuk dat je een kijkje neemt om te kijken wie ik ben. Ik ben dus Johrick, ik heb heel mijn leven in de randstad gewoond en ben nu al weer enige tijd werkzaam bij Tele2.

In mijn vrije tijd ben ik vaak te vinden op een terras en vind ik het heerlijk om zo nu en dan te ontwerpen. Ik ben afgestudeerd vormgever, zo ben ik ook dagelijks bezig om tijdens mijn werk de Community nóg mooier te maken!

Hopelijk zie ik je vaker op de Community en kunnen wij samen mede-klanten helpen met hun vragen!

 

Marciano

Hey, ik ben Marciano, maar iedereen noemt me Mars! Ik werk sinds maart 2021 bij Tele2 en ik geniet er nu al van dat de Community elkaar zo veel en goed helpt! Ik vind het geweldig om mensen blij te maken, of het nu gaat om iets kleins of juist iets heel ingewikkelds. Ik kijk ernaar uit om de komende tijd steeds meer met de Community bezig te zijn, want er komen hele toffe dingen aan!

In mijn vrije tijd ben ik veel aan het lopen en sporten. 10.000 stappen per dag is voor mij een must! 

Ik hou ervan om met vrienden af te spreken voor lunches, diners of game nights. Daarnaast ben ik ook vaak buiten op mooie locaties of het strand te vinden om foto’s te maken en te bewerken in Photoshop, maar ook binnen vermaak ik me prima; series bingen, films kijken, gamen en podcasts luisteren helpen me echt ontspannen!

 

Maurice

Hi, leuk dat je er bent! 

Mijn naam is Maurice en ik heb de eer om Community Manager te mogen zijn van deze prachtige Community. Ooit zelf werkzaam als moderator op het platform, nu is het mijn taak om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt. Meestal betekent dit dat ik bezig ben met het optimaliseren van het platform:
 

Video ter illustratie

 

Wil jij je ook bij ons aansluiten, of met ons het gesprek over de community aangaan, laat je dan vooral horen. Praten over de kracht en mogelijkheden van de Community is wat ik zeer graag doe. Als je het echter aan Mars vraagt, zal hij vast zeggen dat “over de kracht en mogelijkheden van de Community” weggelaten had mogen worden. Hij heeft geen ongelijk. 

 

 


Mand! Leuk verhaal, maar hoe word ik een Goldmember?"
Simpel: We houden altijd in de gaten wat er op de community gebeurt. Laat ons zien dat je het gouden team wilt versterken door veel aanwezig te zijn. Dat kan door:

  • Vragen op de community te beantwoorden;
  • Topics aan te maken die andere klanten helpen (denk aan: how to’s, reviews, noem maar op);
  • (Op een positieve manier) aan te tonen dat er iets verbeterd kan worden.

Ben je extra gretig en kan je niet wachten om je hierbij aan te sluiten? Laat het ons dan vooral hieronder weten! :wink:


0 reacties

Geen reactie

Reageer