beantwoord

Redelijk gebruik buitenland

  • 4 November 2022
  • 6 reacties
  • 205 x bekeken

Beste klant,  

In de afgelopen 4 maanden is je verblijf en verbruik in de EU groter dan in Nederland. Dit valt buiten redelijk gebruik van je abonnement. We vragen je daarom in de komende factuurperiode van 02-11-2022 t/m 01-12-2022 je (roaming) gedrag aan te passen. Lukt dit niet, dan brengen wij een toeslag van 0,00242 euro per MB (afgerekend per 1 kB) in rekening voor je verbruik in de EU. Deze toeslag geldt over de factuurperiode na 01-12-2022. Kijk voor meer informatie op www.tele2.nl/eu-roaming
We houden contact, Tele2
 
Gemiddeld gebruik ik weinig data. Ik ben grenswerker en rijd het meest rond net over de grens. Dus jullie willen dat ik meer in Nederland gebruik dan in Duitsland? Vandaag maar een film gedownload in Nederland die ik niet nodig heb...500 MB. Is dat wat jullie willen?
 
Anders kost 1 mb 0,00242?  ook geen killer, maar raar is het wel.
icon

Beste antwoord door eric 4 November 2022, 13:20

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Ik heb toch echt in Nederland gedownload.

 

Wat staat hier?  615MB in de EU? Deze heb ik bijna allemaal in Nederland verbruikt. Kan ik hier een uitleg over krijgen?

Reputatie 5
Badge +6

Heb je de film gedownload toen je in de buurt van de grens was? Misschien zat je al op een buitenlands netwerk. 

Anders is er misschien iets mis met de weergave van de bundels?

 

Reputatie 7
Badge +12

Als je toestel op de grens een sterk signaal van een buitenlands netwerk ontvangt is er dus kans dat het op dat netwerk gaat roamen. Als je dat niet wilt, zet dan “ DATA ROAMING”  in je toestel uit of selecteer handmatig T-Mobile NL.

Ik zal volgende keer inderdaad roaming uit zetten. Al was ik in Winschoten en dat is toch wel erg ver van de grens.

Gelukkig is het toch mijn laatste maand op dit contract.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Deze voorwaarden hen je bij elk abonnement van elke provider. 

Deze voorwaarden hen je bij elk abonnement van elke provider. 

Ik heb ook dezelfde provider. Alleen begin ik weer bij nul ipv vier maanden. En ik weet nu wat ik moet doen.

Reageer