Skip to main content

Oude facturen terughalen

• 7 maart 2025
  • 3 reacties
  • 29 x bekeken

Goedemorgen, ik wil heel graag mijn telefonische facturen terugzien van 2020, 2021 en 2022. Aangezien je als bedrijf een bewaarplicht van 7 jaar hebt zit ik daar nog netjes tussen.

Helaas kom ik vanuit mijn mail niet bij de facturen omdat ik de app niet meer in kan.

Hoe kunnen we dit oplossen?

Uitgelichte reactie

7 maart 2025

Goedemorgen Naomi, leuk dat je al zolang bij Tele2 zit! Volgens ons dataretentiebeleid moeten wij facturen 6 maanden bewaren. In Mijn Odido via de website kan je je facturen tot 2 jaar terugvinden. Facturen uit 2020, 2021 en kan ik daarom niet meer naar je laten opsturen. Ik had je graag een mooier antwoord gegeven, maar voor zulke oude facturen is het te laat, omdat we deze niet meer hebben. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben over je mobiele abonnement, dan nodig ik je graag uit op onze Odido Community. We staan daar voor je klaar voor vragen over je mobiele abonnement en Odido Internet + TV. De Tele2 Community is alleen nog beschikbaar voor oud-Tele2 Thuis-klanten.

3 reacties

Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Goedemorgen Naomi, leuk dat je al zolang bij Tele2 zit! Volgens ons dataretentiebeleid moeten wij facturen 6 maanden bewaren. In Mijn Odido via de website kan je je facturen tot 2 jaar terugvinden. Facturen uit 2020, 2021 en kan ik daarom niet meer naar je laten opsturen. Ik had je graag een mooier antwoord gegeven, maar voor zulke oude facturen is het te laat, omdat we deze niet meer hebben. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben over je mobiele abonnement, dan nodig ik je graag uit op onze Odido Community. We staan daar voor je klaar voor vragen over je mobiele abonnement en Odido Internet + TV. De Tele2 Community is alleen nog beschikbaar voor oud-Tele2 Thuis-klanten.

Hi Marchiano,

ik snap dat jij hier niets aan kan doen maar toch is tele 2 wettelijk verplicht het 7 jaar te bewaren.

kan jij mij doorverwijzen naar iemand waar ik mijn beklag kan doen?

Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Hoi Naomi, bedankt voor je begrip! Klachten mag je bij mij indienen. Ik heb daarom direct contact opgenomen met de afdeling die hier juridisch over gaat en zij vertelden me het volgende:  De termijn van 7 jaar geldt alleen voor bedrijven richting de Belastingdienst. Daar mag/kan je als consument geen aanspraak op maken. Heb je voor mij bewjs/onderbouwing dat de termijn van 7 jaar ook voor consumenten geldt? Dan zet ik dit graag voor je door!

Aanezien je via Tele2 komt, ging ik er trouwens meteen vanuit dat je een particulier abonnement hebt, klopt dat? Mocht je een zakelijk abonnement hebben, dan moet ik je vragen contact op te nemen met de zakelijke klantenservice. Dan kunnen zij je verder helpen. Je kan ze bereiken op 0800-7112.