beantwoord

Is na twee jaar een SimOnly Abbo maandelijks opzegbaar zonder afkoopsom?

  • 27 October 2022
  • 5 reacties
  • 138 x bekeken

Hoi! 
Bij deze vroeg ik mij af of dat Tele2 bij een overstap van Tele2 Sim Only unlimited naar een andere provider een zogeheten afkoopsom mag vragen?

 

Er is deze maand 172 euro afgeschreven. Ik had voor 2018 al dit abonnement lopen bij Tele2. Einddatum Sim Only Unlimited is 26-09-2022. Klopt het dat na twee jaar volgens de wet een abbonnement maandelijks opzegbaar wordt?

 

Ik hoor graag van iemand

 

Met vriendelijke groet,

 

Sabrine

icon

Beste antwoord door carbear 28 October 2022, 14:02

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Van de pagina over Sim only van Tele2:

Verlengen bij Tele2

Als je abonnement bij Tele2 afloopt, verandert ‘ie automatisch in maandelijks opzegbare Sim Only. Aan jou de keuze: wil je maandelijks opzegbare Sim Only houden of ga je voor een contract van 1 of 2 jaar? In dat geval betaal je minder voor je bundels: het overwegen waard dus. Op die manier heb je supersnel internet voor een nóg schandaligere, lagere prijs!

Dus het klopt dat je maandelijks kunt opzeggen na twee jaar.

Op welke datum is ben je overgestapt naar de andere provider?

Reputatie 5
Badge +6

Je geeft aan dat er 172 euro is afgeschreven, weet je ook waarvoor?

Als het een afkoopsom is dan lijkt het erop dat je abonnement niet maandelijks opzegbaar was. Weet je zeker dat 26-09-2022 je einddatum was? Heb je niet tussentijds een keer verlengd?

Het klopt dat je abonnement automatisch maandelijks opzegbaar wordt na je contract (1 of 2 jaar).

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben overgestapt op 26-09-2022 d.m.v. automatische overstapservice van BudgetMobiel.    Ik kan mijn facturen helaas niet meer inzien in de app. 
 Ik heb wel een e-mail gehad met de volgende tekst:

Je nieuwe provider heeft vandaag je telefoonnummer ********** overgenomen. Daarmee is je Tele2 abonnement gestopt per 26-09-2022. Want een abonnement kan niet bestaan zonder telefoonnummer. We balen als een stekker dat je gaat trouwens! Weet dat je altijd van harte welkom bent om terug te komen. 

Je betaalt een afkoopbedrag
Omdat je abonnement binnen de contractperiode (of opzegtermijn) is opgezegd, betaal je een afkoopbedrag van 151.13 euro. Dit is een percentage van je resterende maandelijkse abonnementskosten en eventueel openstaand toestelkrediet. Je betaalt het via je eindrekening. 

 

In de afschrijving gaat het om een bedrag van 172,52.  


Voor zover ik weet heb ik niet tussentijds verlengd. Ik heb telefonisch contact gehad met Tele2. Zij gaven aan dat ik apart een maandelijks bijdrage had moeten betalen om maandelijks te kunnen opzeggen. Ik gaf aan dat ik mij beroep op de wet (na twee jaar is opzegtermijn 1 maand?).

Reputatie 7
Badge +12

Blijkbaar was 26-9-2022 niet jouw lopende contract afgelopen. En het verschil tussen 172.5 en 151,13 kan wellicht verklaard worden omdat je de laatste maand ook nog (deels) betaald en de € 151,13 dus het bedrag van de komende maanden was?  Had je het abonnement, waarvan jij dacht dat het tot 26-9-2022 liep direct bij Tele2 afgelosten, of via een 3e partij?

Reageer