beantwoord

Boete na afkoop abonnement (klacht)

  • 30 May 2023
  • 1 reactie
  • 538 x bekeken

Ik was een klant bij Tele2. Ik wilde naar een andere provider overstappen. In mijn Tele2 abonnement had ik nog ongeveer ander half maand. Ik heb de klantservice van Tele 2 aantal keren gebeld om ze te vragen wat het kost als ik mijn abonnement wil opzeggen. Zij raadden mij aan het abonnement af te kopen. Ik heb hit abonnement afgekocht. Daarna kreeg ik emails bij elke keer wordt gezegd dat ik openstaand bedrag heb en dit gaat afgeschreven worden. Ik belde toen Tele 2. de medewerkers zei dat ik 11 of 4 euro openstaand bedrag heb. De laatste heb ik email met openstaand bedrag van €94. Na het contact met Tele, ben ik verteld dat ik een boete moet betalen omdat ik het abonnement heb opgezegd. Ik zei dat jullie niet mij op de hoogte van de boete gehouden maar de medewerkster zei dat ik in de factuur kon terugzien. Ik zei dat ik in mijn tele 2 geen aangekoppeld abonnement heb en kan de facturen niet zien en vroeg haar de facturen als pdf naar mij te mailen maar ik kreeg steeds een link naar mijn tele 2 (die is niet aan abonnement gekoppeld.) Dat gebeurde meerde keren maar ik ontving ik de facturen niet en werd ik niet verteld waarom ik een boete moet betalen terwijl de klantenservice niets over de boete hebben verteld. Ik vin het echt vervelend en de klantenservice is helemaal niet medewerking.       

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 31 May 2023, 12:08

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hi Zoheer, niet leuk om te horen dat je geen klant meer bij ons bent, maar ik wil het natuurlijk wel gewoon goed voor je afronden. Mijn excuses dat je niet volledig bent ingelicht over de afkoop van je abonnement. Ik duik er meteen voor je in en ik leg het je graag uit. Je abonnementskosten waren € 25,68 (€ 27,72 - korting van € 2,04). Daarnaast betaalde je ook nog je toestelkrediet af van € 35 per maand. Je totale maandbedrag kwam dus uit op € 60,68. 

Je abonnement is per 12-04-2023 stopgezet, terwijl je contract eigenlijk nog tot 27-05-2023 liep. Je betaald dan het resterende bedrag af, wat je nog tot aan het einde van je contract zou moeten betalen. In jouw geval was dit nog maar ongeveer een maand extra, dus dat valt gelukkig reuze mee! De schadevergoeding van het abonnement kost € 18,90, en hier kreeg je nog € 0,75 korting op.  Beide bedragen zijn uiteraard pro rato berekend van je normale kosten en kortingen. Ik zet ze voor de duidelijkheid graag voor je op een rijtje en let op; al deze bedragen gelden voor de periode 1-04-2023 t/m 11-04-2023.

  • Maandkosten: € 10,18
  • Schadevergoeding: € 18,15
  • Resterend toestelkrediet: € 65,76
  • Totale kosten eindfactuur: € 94,09

Ik zie inderdaad dat mijn collega een link heeft gestuurd naar MijnTele2. Het klopt dat je account automatisch wordt uitgelogd als je je abonnement hebt opgezegd, maar MijnTele2 en je facturen zijn nog tot 6 maanden na opzegging beschikbaar. Je moet alleen opnieuw inloggen via de website. Ik zie wel dat er momenteel wat signalen zijn binnengekomen dat dit nu niet kan werken. Gelukkig heeft mijn collega al een case aangemaakt om de factuur voor je op te vragen. Deze ontvang je hopelijk binnenkort, zodat je de factuur rustig kunt nakijken. Je zal dan terugzien wat ik hierboven heb beschreven.

Ik hoop je hiermee meer duidelijkheid te hebben gegeven, maar mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je!

Reageer