beantwoord

Automatische incasso mislukt na wijzigen rekeningnummer.

  • 28 January 2021
  • 2 reacties
  • 162 x bekeken

Zie hieronder oude thread. Ik heb exact hetzelfde probleem. Graag  heb ik dat dit probleem wordt opgelost. Dat er contact met mij wordt opgenomen vial mail of telefoon. Ik heb net geprobeerd te bellen. Er waren 35(!) wachtenden voor mij. Een mail adres is van jullie niet te vinden en aan de chatbot heb ik ook niet zoveel gehad. Ook heb ik de oplossing geprobeerd die hieronder wordt aangedragen maar dat heeft weinig effect gehad. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb mijn bankrekening bij Tele2 gewijzigd, omdat ik 1 bankrekening heb waar al m'n vaste lasten van worden betaald.
Sinds deze wijziging is het Tele2 nog niet gelukt om het bedrag van deze rekening te incasseren.

Navraag bij de bank leert me dat Tele2 nooit een incasso verzoek heeft gedaan om van deze rekening te mogen incasseren. Zonder deze toestemming gaat een incasso dan ook niet lukken.
Tele2 zal toch echt een incasso verzoek moeten indienen! Maar probeer ze dat maar eens aan het verstand te krijgen.

Elke maand krijg ik dan weer een SMS dat de incasso weer niet is gelukt en of ik snel via iDeal wil betalen.

Meerdere malen met de klantenservice gebeld en de situatie uitgelegd, maar daar kom ik geen stap verder. Ze zijn super aardig, begrijpen alles wat je zegt (vermoeiend), ik draag ze de oplossing aan, ik krijg de melding dat dit een financieel probleem is en dat dit doorgezet wordt naar de juiste afdeling. Belofte: Meneer het wordt opgelost... Jah ammahoela, dit gaat al een aantal maanden zo.
Ze komen er idd op terug, maar dan met de mailtje:

Beste meneer/mevrouw,
We hebben het probleem met de automatische incasso onderzocht en zien dat de laatste automatische incasso is geslaagd. Het probleem lijkt nu opgelost te zijn.

Incasso is helemaal NIET geslaagd! Ik heb via iDeal betaald!

en zo gaat het elke maand weer... Om moedeloos van te worden.

Nogmaals de oplossing:
(1) Verwijder de rekening uit mijn account! druk op opslaan.
(2) voer het bankrekening opnieuw in en druk op opslaan.
(3) er wordt opnieuw een incasso verzoek gedaan naar mijn bank
(4) ik sta dit toe
(5) opgelost!

icon

Beste antwoord door Lucas1991 1 February 2021, 13:33

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Lucas, 
Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met het wijzigen van jouw bankrekeningnummer.

Bedankt voor jouw duidelijke uitleg van de situatie! Het wijzigen van het bankrekeningnummer moet natuurlijk niet zo ingewikkeld zijn en normaal levert dit geen problemen op. Geen zorgen, dit gaan we zo snel mogelijk oplossen. Ik heb meteen jouw gegevens erbij gepakt en ik zie dat er een nieuw rekeningnummer is toegevoegd. Gaat het om een rekeningnummer van een ‘’nieuwe’’ bank? Ik ga dit dan zo snel mogelijk voor je regelen!

Ik sta voor je klaar!

 

Dank je wel Cas,

 

Het gaat idd om dit nieuwe rekening nummer. Ik weet niet precies wat je met 'nieuwe' bank bedoelt, maar het nieuwe rekeningnummer waar her vanaf geschreven moet worden is een KNAB rekeningnummer.

 

Overigens zou ik het fijn vinden als we dit gesprek privé (bijvoorbeeld via de mail) kunnen voortzetten. 

Groetjes

Lucas