beantwoord

Afgesloten terwijl ik al betaald heb

  • 5 April 2021
  • 5 reacties
  • 283 x bekeken

 Geachte Heer/Mevrouw,

Ik heb al ruim 6 jaar 2 abbo's lopen bij TELE2 en heb nog nooit zo iets meegemaakt.

Ik heb vandaag een bericht ontvangen dat ik ben afgesloten omdat er een openstaand rekening is van 110EUR. Log ik vervolgens in op mijn tele 2 account zie ik het bedrag er niet tussen staan. 

Ik ben er van uitgegaan dat het ging om de laatste factuur en heb dat dus betaald, nu blijkt na veel onderzoeken dat na het overstap naar de nieuwe systeem mijn allebei de nummers die op een contract stonden zijn gesplists terwijl dat helemaal niet zo was en ik altijd de betalingen netjes heb betaald. Nu heb ik dus de verkeerde factuur betaald ( van de nummer die eigenlijk dus niet is geblokkeerd) 

Ik vind dit echt schandalig! Ik had allebei mijn nummers gekoppeld aan een account en nu kan ik de gegevens van de andere nummer niet eens zien omdat het dus om hetzelfde e-mailadres gaat. Nu ben ik dus afgesloten voor saus. 

Als ik inlog op het account van mijn tele2 zie ik amper het openstaande bedrag van 110 euro staan. Alles is netjes betaald staat er en dan ga ik er dus van uit dat alles betaald is. 

Als ik via mijn tele2 via de telefoon inlog zie ik er weer iets anders en heb dus die 80 euro betaald terwijl het dus om een ander bedrag zou gaan?? BEN ik dan de schuldige? alles is zo onoverzichtelijk!!

Ik wil graag dat mijn blokkade zo snel mogelijk wordt opgeheven en dat er echt goed gekeken moet worden hoeveel ik nog te betalen heb (dat denk ik niet!) door jullie nieuwe systeem ben ik de hele overzicht kwijt. 

 

icon

Beste antwoord door eric 5 April 2021, 17:00

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

hierbij de screenshot van mijntele2 op mijn telefoon, dit kan toch niet kloppen? LOS dit aub zo snel mogelijk op..

 

btw. Het bedrag van 80,42 heb ik dus overgemaakt terwijl het dus ging om over een ander bedrag. Als er eventueel een IDEAL-link gemaakt kan worden met het restante bedrag kan ik het evt betalen en daarna samen kijken wat er mis is gegaan, Ik moet bereikbaar blijven ivm ziekte.

 

mvg,,

batikan

Reputatie 7

Na de migratie heeft elk abonnement een eigen account. In jouw geval hebben beide accounts dezelfde loginnaam, waardoor je maar op één account kunt inloggen. Dat is simpel te verhelpen door de gebruikersnaam op het ingelogde account te wijzigen, dat hoeft niet het e-mailadres te zijn. Nadat de gebruikersnaam is aangepast kan je op het andere account inloggen met je huidige inloggegevens. Je kunt dan in ieder geval de status van beide abonnementen weer inzien. In de mobiele app kan je een extra account toevoegen door “meer” te kiezen en dan bovenaan (onder het telefoonnummer “gebruiker toevoegen” te kiezen, zodat je ook daar beide abonnementen kunt inzien en beheren.

Na de migratie heeft elk abonnement een eigen account. In jouw geval hebben beide accounts dezelfde loginnaam, waardoor je maar op één account kunt inloggen. Dat is simpel te verhelpen door de gebruikersnaam op het ingelogde account te wijzigen, dat hoeft niet het e-mailadres te zijn. Nadat de gebruikersnaam is aangepast kan je op het andere account inloggen met je huidige inloggegevens. Je kunt dan in ieder geval de status van beide abonnementen weer inzien. In de mobiele app kan je een extra account toevoegen door “meer” te kiezen en dan bovenaan (onder het telefoonnummer “gebruiker toevoegen” te kiezen, zodat je ook daar beide abonnementen kunt inzien en beheren.

Als eerst bedankt voor de reactie, hier was ik dus zelf niet van op de hoogte, ook geen mail of brief daarover ontvangen. Alles is zo door de war geraakt. Nu moet ik om me zelf aan te laten sluiten opnieuw een bedrag van 110 euro betalen terwijl ik ruim meer dan 80 euro al heb betaald?

Reputatie 7
Badge +12

Met de overgang naar het nieuwe systeem vorig jaar zou het kunnen dat je niet beide nummers meer onder 1 account hebt staan. Maar dat had je al zelf gezien. Toch is het dan zou dat sinds de overgang je 2 facturen kreeg die tesamen hetzelfde zijn als de ene factuur vorig jaar. Je zult dus zien dat de betaalde bedragen sinds de overgang opeens lager zijn?

Omdat de accounts (nog) niet opnieuw gekoppeld zijn kan het systeem niet een verkeerde betaling  van 80 EURO op een ander account boeken. Dat bedrag wordt waarschijnlijk gezien als een vooruit betaling op het nummer waarop je die 80 euro hebt overgemaakt.

Heb je geen eerdere smsjes gehad dat je factuur niet betaald was, en ben je nu inderdaad ook echt afgesloten? Je geeft aan dat je bereikbaar moet blijven. Dat is met een afsluiting normaal geen probleem, je kunt binnen Nederland nog wel gebelt worden. Verder adviseer ik je om morgen met dat andere nummer even contact op te nemen met de directe telefonische klantenservice voor overleg. Er zijn hier nu geen moderators, en als ze weer beginnen loopt hij de topics af op volgorde en dat kan soms een paar dagen duren.