beantwoord

webmail toegang

  • 13 August 2021
  • 2 reacties
  • 288 x bekeken

Het volgende wil ik graag met jullie delen.. een tweetal medewerkers van de klantenservice hebben mij inmiddels te verstaan gegeven dat ze me niet kunnen helpen en dat ze me geen toegang meer kunnen geven naar mijn emailbox en dat ik dus op zoek moet naar een ander emailadres...

 

Wat is er aan de hand: sinds jaar en dag heb ik een (gratis) email adres van tele2, mijn man is klant bij tele2 en heeft een abonnement en daarom leek het ons een goed idee om beiden een email adres bij tele2 te hebben. Beide accounts zijn op generlei manier met elkaar verbonden. Mijn account is (heel lang geleden) opgezet zonder bankrekeningnummer (het is immers gratis) zonder alternatief email-adres (destijds niet nodig) en zonder gekoppeld telefoonnummer (destijds ook niet nodig). Recentelijk, na heel veel jaren, werd ik gevraagd om opnieuw in te loggen op mijn account (door Tele2). Zonder een succesvolle inlog ontvang ik geen emails meer. Helaas weet ik mijn wachtwoord niet meer en dus heb ik 'wachtwoord vergeten’ geprobeerd. Aldaar krijg ik de melding dat er geen telefoonnummer en geen alternatief email adres bekend is en ik dus contact op moet nemen met de helpdesk. Bij de helpdesk ziet men dat er geen bankrekening-nummer ingevuld is bij mijn account en kan men dus geen id-check uitvoeren en niets voor mij betekenen…

Effectief heb ik dus geen toegang meer tot mijn email-adres en kan Tele2 me die toegang ook niet geven.

Ik snap dat een ID-check nodig is en daar ben ik ook helemaal voor. Ik snap ook dat de regels omtrent privacy door de jaren heen veranderen/aangescherpt worden. Wat ik niet snap is dat Tele2 ID check regels opstelt zonder te controleren in hun eigen klantenbestand of er klanten zijn voor wie de benodigde gegevens niet voor handen zijn! Het lijkt me een onderdeel van het implementeren van nieuwe regels om te kijken of deze 'backwards compatible’ zijn met de bestaande data en zo niet zal er toch echt een gerichte actie ondernomen moeten worden naar deze mensen om deze ontbrekende gegevens te krijgen. Dit is dus niet gedaan waardoor ik nu de pineut ben en toegang tot mij emailbox verloren heb en Tele2 mij geen toegang meer kan geven.

 

Ik hoop alsnog dat iemand mij verder kan helpen.    

icon

Beste antwoord door Floor109 13 August 2021, 16:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dat is inderdaad een hele vervelende situatie. Helaas heeft Tele2 door schade en schande van een journalist de security moeten aanpassen en mag de klantenservice geen wachtwoorden meer aanpassen. Email accounts die gekoppeld zijn aan een betaald abonnement zijn via de mijn.tele2 omgeving aan te passen. Aangezien Tele2 geen nieuwe internet aansluiting meer verkoopt, maar de bestaande uiteraard wel in dienst houdt, is niet de verwachting dat men nog een andere vorm van authentificatie voor de email adressen gaat ontwikkelen.

Het verstandigste is dus om eerst een nieuw provider onafhankelijk email adres te maken, b.v. gmail of Outlook.  Dan kun je kennissen, relaties en webaccounts hierover gaan informeren.

Reputatie 6
Badge +7

De losse (gratis) email accounts hebben ook de mogelijkheid om in te loggen tot Mijn Tele2 hoor, daar kan je ook gewoon nog gegevens wijzigen. Probleem in dit geval is, is dat het wachtwoord is vergeten, als de gegevens dan niet goed staan, en er geen ID check kan worden gedaan omdat de klantenservice alleen telefonisch gegevens mag wijzigen n.a.v. een specifieke ID check, dan houdt het helaas snel op.

 

Maar het beste is inderdaad om niet je e-mail bij een provider te leggen, de meeste providers zeggen hem op als je geen klant meer bent.