beantwoord

Versatel email vervalt?

  • 23 August 2023
  • 8 reacties
  • 945 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties

Kreeg een email dat mijn @versatel adres vervalt, en dat ik die moet gaan koppelen aan een betaald .nl account. Alleen gebruik die @versatel niet. Ik gebruik alleen mijn @tele2 adres. Bij versatel verwijzen ze mij door naar tele2 aangezien ik tele2 klant ben, maar als ik daar mee wil chatten zijn alle medewerkers bezet en het telefoonnummer 020-7544444 werkt niet. Dus wat nu? 

De mail van Versatel compleet negeren, of daar wel een .nl adres aanmaken, of…. ik wil absoluut niet dat mijn @tele2 adres verdwijnt, maar zie nu door de bomen het bos niet meer. 

Mail begint met: Je bent al een tijd klant van Tele2 voor thuis. Bij je Tele2 abonnement heb je het gratis e‑mailadres: a.b.voorbeeld@versatel.nl . Het is goed om te weten dat een tijdje terug onze e‑maildiensten zijn overgenomen door Zonnet. Zonnet biedt e‑maildiensten, hosting en domeinnamen aan. Door deze overname gaat er iets veranderen.

Iemand enig idee wat hier mee te doen? 

icon

Beste antwoord door Des2000 23 August 2023, 17:29

Bekijk origineel bericht

8 reacties

De uitleg staat in  

 

Nee, want in de mail die ik heb gehad staat niet dat de @tele2 mail stopt, maar dat de @versatel stopt. 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi

Van je Versatel e-mail adres kun je een betaalde versie van maken bij Zonnet.nl indien je die wilt behouden. Indien je hier geen gebruik van maakt zal die automatisch komen te vervallen en kun je geen mails meer verzenden en ontvangen op je Versatel mail adres.

Ook je Tele2 mail adres zal op termijn komen te vervallen. Je ontvangt een mail vanTele2 met daarin de einddatum dat je geen gebruik meer van je Tele2 mail adres. Verzenden en ontvangen op je Tele2 mail adres is dan niet meer mogelijk.

Als tip wil ik je meegeven om overal waar je je Tele2 mail adres het opgegeven al vast te veranderen naar een alternatief zoals bv g.mail of outlook of iets anders. 

 

Des

Dank! Dat maakt het al een stuk duidelijk! 

 

Reputatie 1

Bij mijn weten is Tele2 de enige Provider, die haar emaildienst (emailadres) laat vervallen van haar meest loyale klanten (in dit geval een trouwe versatel klant) zonder dat het abonnementstarief wordt aangepast. Hoeveel zou dit niet besparen voor Tele2?

“e-mailen doe je maar elders” luidt toch eigenlijk de boodschap in de Tele2 mail aan haar trouwe klanten? Ik bedoel het niet zo Des, maar als je schrijft dat “op termijn” de Tele2 emailadressen komen te vervallen, dan zou je nogal wat onrust verwachten van forumleden die met Tele2 werken.

De betekenis van  “op termijn” ken ik inmiddels van Tele2.  Ik ben al meer dan 25 jaar klant bij Zonnet - Versatel - Tele2 maar voel me nu door deze acties behoorlijk in de kou staan. Ik hoop dat een consumentenprogramma dit nog eens oppakt!

Reputatie 4
Badge +3

Hi,

Voor een e-mail adres dat je krijgt van je provider betaal je niet extra voor. Ik heb op mijn factuur gekeken en daar staat internet, telefonie en tv. Dat zijn de betaalde diensten die je afneemt bij een provider. Er staat nergens dat ik een bedrag betaal voor een e-mail adres.  Ik begrijp zeker dat het voor mensen die al zo lang klant zijn vervelend is om het een en ander aan te passen.  Tevens kwam ik het volgende topic ook tegen bij T-mobile:  https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/t-mobile-voor-thuis-e-mail-stopt-353381 Zoals je leest is niet alleen Tele2 die stop met de e-mail.  

 

Greetzzz

 

Des

Reputatie 1

Dag Des!

Bedankt voor je reactie! De afgelopen jaren ben ik erg tevreden geweest over Tele2 en haar voorgangers; daarom bleef ik bij Tele2 ondanks goedkopere aanbiedingen die je af en toe kreeg. Maar na de overname door T-mobile verandert dit. Tele2 verschuilt zich m.i achter het woordje “gratis” als juridisch excuus om deze dienst te stoppen. Als klanten een abonnement afsluiten bij een (nieuwe) provider krijg je impliciet ALTIJD een gratis email adres; vaak ook onhandig want wilde liever je oude adres houden. De klantenservice staat ook niet op ons abo omdat we dat er gewoon logisch bij vinden horen net als email service.  Je link verwijst naar T-mobile. T-Mobile is sinds kort eigenaar van Tele2 en daarmee is m.i. de cirkel ook rond: T-Mobile wil beleidsmatig af van email diensten en dus moet Tele2 verplicht mee.

Ik verdenk Tele2 recentelijk ook van een vervelend truckje: de port van de Zonnet SMTP server werd een paar weken geleden gewijzigd van 25 naar 2025 waardoor klanten geen Zonnet email meer kon versturen. Hierdoor kreeg Tele2 goed inzicht in klantreacties. Het bekende “piepsysteem”. De Helpdesk kende de oplossing maar op de website stond nog het oude portnr (25) vermeld. Het is toch communicatief heel onhandig om in de mail klanten 12,00 te laten betalen voor het voortzetten van de email zonder een reductie van het bestaande abo? 

En vind je nu ook niet dat Tele2/T-Mobile zich verschuilt achter de woorden “gratis dienst”  en “je mag ook gratis je abonnement opzeggen als je het er niet mee eens bent” ? 

Het lijkt er ook op dat Tele2/T-Mobile kiest voor een trapsgewijze aanpak: een paar weken gelden de zonnet klanten, nu de Versatel gebruikers en binnenkort zijn de Tele2 klanten aan de beurt. Ik ken persoonlijk het aantal klanten van Tele2 niet maar zouden die dit nu allemaal over hun kant laten gaan omdat Tele2 nu zegt dat de dienst gratis is? Ik vermoed dat jij een ervaren gebruiker bent en actief bijdraagt aan het forum maar kan me niet voorstellen dat jij ook blij bent met het verdwijnen van de email dienst zonder een wijziging in het maandbedrag (ook al heb je waarschijnlijk een alternatief emailadres). 

Des, bedankt dat je de moeite hebt genomen voor een keurige reactie! Ik wens je een fijn weekend en mooie Zandvoort race toe! 

Dick

Op 15 juni kreeg ik deze e-mail:

 

Beste J.,

Vanaf 15 januari 2024 stopt je Tele2 e‑mailaccount ****@tele2.nl ermee. Je kunt dan geen nieuwe e‑mails meer ontvangen of verzenden met dit e‑mailadres. Dat betekent dat je een ander e‑mailadres moet gaan gebruiken.

Heb je meerdere Tele2 e‑mailadressen? Dan stoppen die er ook mee. De reden hiervoor is dat de e‑maildienst maar door een beperkt aantal klanten wordt gebruikt. Voor meer informatie over het stoppen van onze Tele2 e‑maildienst, kun je hier terecht.

Reageer