beantwoord

'550 Sorry| we do not accept connections from you.'

  • 19 July 2021
  • 21 reacties
  • 343 x bekeken

Goedemiddag, we blijven problemen ondervinden met het afleveren van e-mail bij abonnees met een @tele2.nl of een @inter.nl.net adres. Het gaat om meerdere IP-adressen.

Wat kunnen we eraan doen om dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Floor109 19 July 2021, 20:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 5

Goedenavond,

Check eens http://mail-tester.com en check je e-mail score. Hier kun je direct zien of je op een blacklist staat waar Tele2 bijvoorbeeld gebruik van maakt.

Een alternatief is bijvoorbeeld Mailchimp of Sendgrid gebruiken voor nieuwsbrieven.

Reputatie 6
Badge +7

Mocht je op een spam/blacklist staan, dan kan alleen de technische dienst dit eraf halen.

Dus dan moet je of de klantenservice even bellen, of misschien kan een moderator het voor je doorzetten.

Goedemorgen,

Er is geen sprake van andere blocklistings van de betreffende IP's. Niet in tests naar mail-tester, maar ook niet op bijv. MXToolBox. Bedankt voor de suggesties @ItsNaud 

@Floor109 de route via klantenservice heb ik al afgelegd en raad eens waar die route eindigde…

Ik hoop dus dat iemand van Tele2 dit kan oppikken. Dit is al eens eerder voorgevallen en na tussenkomst van @Cas van Tele2 was het issue snel opgelost.

 

Dit is een serieus probleem. Het is nog niet opgelost en er is nog geen reactie van Tele2. 

Het gaat ook om belangrijke e-mails, e-mails die betrekking hebben op verzekeringspolissen, reisbescheiden, bestelinformatie, enz.

Reputatie 6
Badge +7

Kon klantenservice niet helpen omdat je geen actieve klant was en daarom niet door ID check kwam?

Kon klantenservice niet helpen omdat je geen actieve klant was en daarom niet door ID check kwam?

Nee, volgens mij was dat omdat Klantenservice geen toegang had tot mailsysteembeheerders. De persoon die ik had gesproken was wel heel welwillend, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat hij niets voor me kon betekenen en verwees me naar het forum.

Reputatie 6
Badge +7

Kon klantenservice niet helpen omdat je geen actieve klant was en daarom niet door ID check kwam?

Nee, volgens mij was dat omdat Klantenservice geen toegang had tot mailsysteembeheerders. De persoon die ik had gesproken was wel heel welwillend, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat hij niets voor me kon betekenen en verwees me naar het forum.

Dat klopt, maar er is wel een escalatiemogelijkheid om dit (ook telefonisch) door te zetten naar de afdeling die daar wel toegang tot heeft. Maar je kunt ook wachten totdat een moderator dit oppakt

Sample bounce:
 

Last-Attempt-Date: Thu, 22 Jul 2021 11:13:18 +0200
Action: failed
Final-Recipient: rfc822; *****@inter.nl.net
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx10.se.isp-net.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550 Sorry, we do not accept connections from you.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Postverdeler, welkom op de Community! Ik help je meteen verder met de mails van jouw klanten die niet aankomen.

Als ik het goed begrijp komen de e-mails die jouw klanten versturen naar Tele2 mailadressen niet aan. Dit ga ik meteen voor je uitzoeken! Het kan gebeuren dat het ip-adres op de spam lijst terecht is gekomen. Als dat zo is dan maak ik hier een melding van en dan wordt dit meestal binnen een week opgelost. Kan je mij in een Privébericht het ipadres van jouw mailserver toesturen en twee voorbeelden van de melding? Dan ga ik ga hier voor jou achteraan! Zelf kan je hier op dit moment niets aan doen.

Als je hier meer vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar! :smile:

Dank je, @Marciano van Tele2 . PB is verzonden. Laat je het me weten als er meer informatie nodig is?

Wat mij betreft is het nog niet opgelost, 2 van de opgegeven  IP-adressen kunnen nog steeds geen mail afleveren bij tele2/inter.nl.net-abonnees.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Postverdeler,

Kan je de ipadressen naar mij sturen in een privebericht? Dan zet ik het direct door!

Nog steeds geen verbetering. Mail van de 2 bewuste IP-adressen wordt nog steeds niet geaccepteerd. Hoe kan dit worden opgelost? Is er iets van mijn kant nodig?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, de 2 IP-adressen had ik doorgestuurd naar mijn collega. Nu zie ik dat deze collega afgelopen week niet aanwezig was, dus ik denk dat ze nog niet zijn opgepakt. Mocht het eind van de week nog niet zijn doorgekomen, laat het me dan weten. Dan ga ik er weer achteraan. 

Dit issue duurt nu al bijna 4 weken. Dat vind ik erg lang voor het oplossen van een probleem als dit. Helemaal omdat er verder geen enkele informatie wordt gegeven. Ondanks jullie inspanningen @Marciano van Tele2 en @Cas van Tele2 

We krijgen nu ook melding van onze klant, die klachten krijgt van hun Tele2-abonnee.

 

N.a.v. een melding van een van onze leden, die zijn facturen sinds een paar maanden niet meer per post ontvangt..

Op 13/7 en op 14/6 is onderstaande melding teruggekomen in [ons platform] op de poging om de e-mails naar zijn mailadres te verzenden. Is dit iets dat jullie met tele2 kunnen oplossen?

Het ziet ernaar uit dat er meer bouncers van tele2 komen de laatste tijd, vandaag zie ik ook al weer een aantal van deze meldingen.

Opgelost.

De aanhouder wint. Jammer dat dit altijd zo lang moet duren, dit kan echt nog steeds beter.

Reputatie 7
Badge +12

Opgelost.

Fijn om te horen dat je al had gemerkt dat het is opgelost! Ik zag zojuist de mail dat dit inderdaad sinds woensdag het geval was! :smile:

Ik ben ook blij dat het is opgelost. Wat alleen jammer is, is dat ik geen informatie heb gekregen over wat het probleem was en of er iets is dat ik (lees: onze klanten) kan doen, om dit in de toekomst te voorkomen.

Wat natuurlijk altijd mogelijk is, is dat dit iets van collateral damage was. Dat we bijvoorbeeld slachtoffer waren, omdat we op een bepaald moment mail verstuurden naar Tele2-abonnees en we midden in een grote spam-storm verzeild raakten. En onze IP's toen onterecht als spam-versturend werden gekenmerkt. Maar het blijft gissen.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Postverdeler, ik heb het gelijk voor je nagevraagd bij mijn collega die dit voor je heeft opgelost en het kwam in dit geval inderdaad door deze spam-storm, waardoor jouw servers als spam waren gemarkeerd. Hopelijk was dit dus eenmalig.

Mocht er ooit weer iets zijn, dan weet je de Community te vinden. Maak dan gerust een nieuw topic aan! :blush: