beantwoord

Bestelling niet geannuleerd na weigering aan de deur

  • 6 November 2021
  • 4 reacties
  • 355 x bekeken

Beste,

 

Een aantal maanden geleden heb ik bij Tele2 een iPhone 12 pro abonnement afgesloten. Bezorger netjes onderweg maar geweigerd aan de deur omdat ik uiteindelijk wilde wachten voor de nieuwe iPhone 13 pro, iets duurder maar het wachten waard.

Nu een aantal maanden verder betaal ik onterecht voor een abonnement en telefoon dat ik niet eens in bezit heb, uberhaupt nooit gekregen.

Een aantal weken dan wel niet maanden geleden contact opgenomen met klantenservice, ging via een speciale afdeling. Helaas is de iPhone 13 pro een aantal weken geleden uitgekomen, maar staat er op mijn naam een abonnement van de iPhone 12 pro, dus ik kan geen nieuwe abbo afsluiten.

 

PS: Ik zit al 3 maanden met een kapotte toestel. Dus een oplossing zou zeer gewenst zijn. 

 

Jeff.

icon

Beste antwoord door eric 6 November 2021, 13:01

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Alleen het toestel weigeren aan de deur betekent niet dat het contract spontaan wordt ontbonden. Je hebt hier eerder voor getekend en je had gebruik kunnen maken van je 14 dagen ontbinding termijn via de klantenservice.

Je kunt nog wel vragen het toestel opnieuw aangeboden te krijgen.

Alleen het toestel weigeren aan de deur betekent niet dat het contract spontaan wordt ontbonden. Je hebt hier eerder voor getekend en je had gebruik kunnen maken van je 14 dagen ontbinding termijn via de klantenservice.

Je kunt nog wel vragen het toestel opnieuw aangeboden te krijgen.

Hi Eric, 

 

Dat betekend het weldegelijk! Tegenwoordig kun je een pakket weigeren aan de deur, op deze manier wordt het contract automatisch ontbonden omdat het product niet geleverd is aan klant.

Immers is annulering bevestigd naar mijn e-mail;

 

'’Beste J.,

De bezorging van je bestelling is geannuleerd en teruggestuurd naar Tele2.
Binnen 5 werkdagen neemt een medewerker contact met je op om te horen of we nog iets voor je kunnen doen.

 

Je krijgt een aparte mail van Tele2 met de bevestiging van de annulering.


Met vriendelijke groet,

Tele2 & AMP Groep'’

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Die laatste melding in de mail is wel van belang. Het toestel is geweigerd, Tele2 moet de annulering verwerken en apart bevestigen. Tot die tijd is de annulering dus niet compleet. Bel maandag even de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +8

Er staat de bezorging is geannuleerd. 

Op de volgende regel staat niet dat daardoor een contract automatisch geannuleerd wordt. 

Nu lijkt het erop alsof ieder van de partijen afwacht wat misschien de volgende stap van de andere partij zal zijn. 

Dat is zeker niet in jouw belang.