Skip to main content

Beste lezer,

Er is duidelijk een miscommunicatie geweest tussen Tele2 en ons. Er werd beloofd dat we maximaal een downloadsnelheid van 100Mbps moeten kunnen halen op de dsl van KPN. Achteraf klopt dit helemaal niet: wij kunnen maar maximaal 66Mbps halen. Toch werd er duidelijk gezegd dat 100Mbps haalbaar moest zijn…

66Mbps is wel echt te weinig voor een groot studentenhuis waarin wij wonen. We komen nauwelijks meer aan het studeren toe. Wij zijn hierdoor verplicht om te moeten overstappen naar Ziggo, die ons tot 1Gbps kan aanbieden via kabel. Bij alle andere providers, die dsl gebruiken, ligt de grens op 66Mbps.

Wij kregen gisteren te horen dat we Tele2 €157,80 moeten betalen om ons contract te beëindigen, en dat terwijl er duidelijk een miscommunicatie heeft plaatsgevonden waardoor wij niet kregen waarvoor wij betalen.

Hoe kunnen wij die €157,80 aanvechten? We zijn het er écht niet mee eens dat we vast zitten aan deze kosten. Na een valse belofte moeten wij ook nog eens betalen...

Tele2 verkoopt al meer dan een half jaar geen aansluitingen meer waarbij hogere snelheden dan 20 Mbit wordt aangeboden. Als het al een wat ouder abonnement is dan heeft  op de website gestaan “tot 100 Mb” . (zoals nu bij tot 20MB)

 

Dat is net zo als alle DSL aanbieders beperkt tot de afstand van de wijkcentrale naar een woonadres. Blijkbaar is dat zo groot dat er 66 Mbit overblijft. Grote studentenhuizen hebben waarschijnlijk wel meer behoefte en dan kun je individuele aansluitingen kopen, of inderdaad een dikke algemene aansluitingen en allemaal switches en wifi points.. Daar zijn eigenlijk consumenten aansluitingen niet voor bedoeld. Maar goed, technisch werkt het wel, alleen wil je meer snelheid. Het openbreken van een contract kost inderdaad geld. Gelukkig zijn jullie met veel mensen in 1 huis, dus de kosten per persoon valt dan mee en je hebt tot nu toe voor een appel en ei per persoon internet gehad.

 


Beste eric,

Bedankt voor je reactie. De internetbundel die wij hebben, is een samenwerking tussen Tele2 en T-mobile. Zij konden wel de 100Mbps aanbieden.

Hebben wij het recht om het contract te beëindigen zonder kosten, omdat we zijn overgehaald een contract te sluiten door gegevens die achteraf niet kloppen?


Een samenwerking? Je hebt of een Tele2 contract, of een T-Mobile contract. Het kan niet allebei zijn. 


Een samenwerking? Je hebt of een Tele2 contract, of een T-Mobile contract. Het kan niet allebei zijn. 


Oh, dan denk ik dat ik er weinig van begrijp. Volgens mij gebruiken we het internet van T-mobile (100 download 30 upload), maar hebben we dat contract afgesloten met Tele2…


Nee, wat wel kan is dat toen je de postcode check bij Tele2 deed er een aantal snelheden tussen stonden die je via het andere merk kon kopen. Door daarmee verder te gaan belande je op de webpagina's van T-Mobile, sloot je een T-Mobile contract en betaal je aan T-Mobile. Ook moet je dan bij T-Mobile zijn voor de klantenservice. 

Als je op die hogere snelheden klikt krijg je:

 

En op de T-Mobile site staat wat voor snelheid je op een adres kan verwachten. In dit voorbeeld is het product maximaal 50mb maar krijg je 34mb.