Servicediensten en blokkades in MijnTele2

  • 8 February 2023
  • 0 reacties
  • 332 x bekeken
Servicediensten en blokkades in MijnTele2
Reputatie 3
Badge +1

Begrijpelijk dat je vragen hebt over de servicediensten en blokkades in de MijnTele2-omgeving. In dit topic beantwoord ik al je vragen, zodat je gebruik kunt maken van alle diensten en alles weet over blokkades!
 



Er zijn verschillende blokkades die je kan aanpassen in de MijnTele2-omgeving, hiermee heb je de regie over je abonnement. In dit topic geef ik je alle informatie over alle blokkades die je zelf kunt beheren!
 

Waar kan ik de blokkades wijzigen?

Het is natuurlijk belangrijk om te weten waar je de blokkades kan aanpassen. Dit kun je héél gemakkelijk doen in de MijnTele2-omgeving (via de website of de Tele2 app). Hier vind je alle blokkades en kun je de aanpassingen doen! Of ga via Abonnement > Instellingen > Blokkeringen.

 

Buitenland

Internet en data (behalve wifi)
Hiermee kun je geen data meer verbruiken in het buitenland (roaming). Het is nog wel mogelijk om gebruik te maken van wifi.

Bellen, gebeld worden en sms versturen in het buitenland
Met het instellen van deze blokkade kun je niet meer bellen, gebeld worden en sms’jes versturen in het buitenland. Een sms ontvangen werkt nog wel, want dat is gratis.

Bellen naar internationale telefoonnummers
Met het instellen van deze blokkade kun je niet meer naar internationale telefoonnummers bellen.

 

Betalen via je Tele2 factuur

Aankopen in Google Play of Apple App Store
Deze blokkade voorkomt dat je in de Google Play Store of Apple App Store aankopen kunt doen die je betaalt via je Tele2 factuur.

Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)
Blokkade voor betaalde diensten via sms (zoals ringtones en stemmen bij tv-programma’s). Je kunt je afmelden voor ongewenste sms-diensten via payinfo.nl. Heb je deze kosten wel op je factuur staan? Check dan dit artikel, hier vind je alle informatie hierover!

 

Bellen

Nummerweergave
Nummer niet tonen aan ontvanger. Als je belt ziet diegene die het gesprek ontvangt je telefoonnummer niet.

Bellen naar 0900-, 0906-, of 0909-nummers (servicenummers)
Met het instellen van deze blokkade kun je niet meer bellen naar 0900-nummers, 0906- nummers of 0909-nummers. Zo voorkom je extra kosten op je factuur!

Bellen
Met het instellen van deze blokkade kun je niet meer bellen. Niet binnen Nederland, niet naar het buitenland en niet in het buitenland.

 

Internet

Internet
Met het instellen van deze blokkade kun je niet meer gebruik maken van het internet. Internet via Wifi is nog wel mogelijk.

 

SMS

Sms’en
Met het instellen van deze blokkade kun je niet meer sms’en.

 

Staat je blokkade hier niet tussen?

Last but not least; kun je een aantal diensten van je abonnement niet gebruiken? Dan kan het zijn dat een factuur nog niet is betaald. Via de MijnTele2-omgeving controleer je dit gemakkelijk. Wanneer dit het geval is raden we aan om de betalingen via iDeal af te ronden. Deze vind je altijd in de MijnTele2-omgeving op de homepage of onder Facturen. De blokkade wordt normaliter binnen één uur verwijderd en dan kun je overal weer gebruik van maken!

 

Heb je na het volgen van bovenstaande informatie nog vragen over de servicediensten en andere blokkades in de MijnTele2-omgeving? Start een nieuw topic, plaats deze in het subforum ‘Mobiel Algemeen’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer