Google Play betalingen via je Tele2 factuur

  • 11 November 2022
  • 0 reacties
  • 303 x bekeken
Google Play betalingen via je Tele2 factuur
Reputatie 3
Badge +1

Het is natuurlijk superhandig om je aankopen via je eigen factuur te betalen, maar nu is de vraag: “hoe regel ik dit?” In dit topic beantwoord ik al je vragen!

 


 

Wat zijn de voorwaarden om te betalen via mijn factuur?

  • Je hebt de juiste systeemversie op je Android staan (2.2 of hoger)
  • Je hebt geen blokkade voor de Google App store via je Tele2 factuur
  • Je hebt geen blokkade voor servicenummers

Check voor de zekerheid of je deze blokkades niet op je telefoonnummer hebt staan voordat je je betaalwijze gaat aanpassen. Blokkades kan je beheren via je eigen Tele2-account.

 

Hoe stel ik mijn betaalmethode in voor mijn Google Play-account?

  • Je hebt een bestaand account in Google Play:
    • Bij je eerstvolgende aankoop kan je dit gaan instellen via je eigen toestel. Selecteer ‘Tele2 factuur’ onder ‘overige betaalbewijzen’. Dit wordt dan je standaard betaalwijze.
  • Je hebt nog geen bestaand account in Google Play:
    • Bij de eerste aankoop via het toestel wordt er gevraagd om een account aan te maken. De betaalmethode ‘Tele2 factuur’ is hier standaard geselecteerd.

Belangrijk om te weten! Het instellen kan je het beste doen via je eigen toestel. Op de computer kan je ook je betaalwijze instellen, dit kan je doen via deze pagina, alleen heb je hier niet de mogelijkheid om ‘betalen via de factuur’ te kiezen. Je kan via de computer alleen kiezen voor je creditcard of bankpas.

 

Ik wil niet dat mijn betalingen via mijn factuur lopen.

Het is makkelijk aan te passen via je instellingen, zodat jouw aankopen in de Google Play niet meer via je factuur lopen. In de Google Play app kies jezelf je betaalwijze, hier kies je ervoor om niet meer te betalen via de ‘Tele2 factuur’. Deze wijziging gaat dan direct voor je volgende aankoop in. Naast de instelling aanpassen in je eigen Google Play account kan je er ook voor kiezen om blokkades op je telefoonnummer hiervoor te zetten. De volgende blokkades kan je in je eigen Tele2-account aanvinken:

  • De blokkade voor servicenummers
  • De blokkade voor aankopen in Google Play via je Tele2 factuur

 

Ik heb geen aankopen gedaan via mijn Google Play account, maar dit staat wel op mijn factuur. Wat nu?

Het kan voorkomen dat je aankopen hebt gedaan die je zelf bent vergeten. Je kan altijd alle aankopen inzien in je eigen Google Play account. Dit doet dit als volgt:

  • Open je Google Play account
  • Klik op Betalingen en abonnementen
  • Klik op aankopen beheren, abonnementen beheren of reserveringen om je lijst met items te bekijken
  • Selecteer een item om meer informatie te bekijken

Staan de aankopen wel op je factuur en niet in je Google Play store? Dan kan je het beste contact opnemen met Google zelf, zodat er een onderzoek gestart kan worden. Zo neem je contact op!

 

Ik betaalde altijd via mijn factuur, maar dit lukt niet meer.

Het kan gebeuren dat je je limiet hebt bereikt, dit hebben wij namelijk voor de veiligheid ingesteld. Nu ben je waarschijnlijk nieuwsgierig wat het limiet is voor jouw aankopen!

  • Een limiet van € 300 per kalandermaand (niet je factuurperiode)
  • Een limiet van € 50 per app (dit geldt ook voor aankopen binnen apps, maar je hebt wel de mogelijkheid om 20 keer een aankoop van € 10 in één app te doen).
  • MB-aanvullers tellen ook mee tot de limiet van € 300 per kalendermaand

 

Het instellen van de aankopen via mijn factuur wil niet lukken, wat nu?

Volg deze stappen zodat je toch je aankopen kan gaan doen!

  • Log in op jouw account
  • Ga naar ‘Betaalmethoden’
  • Verwijder je registratie bij ‘Facturering via mobiele provider’ en/of meteen ‘Factureren via T-Mobile/Tele2/Ben’

Bij je volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kies je opnieuw de betaalmethode.

Lukt het bovenstaande niet?

  • Start je toestel opnieuw op door het toestel volledig uit en weer aan te zetten. Om vervolgens uit te loggen en weer opnieuw in te loggen in je Google Play account.

Blijft het probleem bestaan?

Dan kan je alle informatie terugvinden op de website van google zelf. Hier staat stapsgewijs hoe je alsnog je betaalmethode kan instellen en mocht het echt niet lukken dan kan je via hier ook contact met hen opnemen. 

 

Heb je na het lezen van bovenstaand artikel nog vragen over de Google Play aankopen via je factuur? Start een nieuw topic, plaats deze in het subforum ‘Facturen en kosten’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer