Unlimited data in nieuwe Tele2 app werkt waardeloos

  • 10 October 2020
  • 41 reacties
  • 2908 x bekeken

Reputatie 3
  • Snapt hoe het werkt
  • 11 reacties

Sinds de nieuwe Tele2 app werkt de BundelBooster niet meer zoals voorheen. Ik kan pas 1 gb extra data toevoegen als de bundel helemaal OP is. En die is snel op als je bv via NLZIET televisie streamt over Apple TV. Eerst moet de mobiele data verbinding helemaal uitvallen voordat je weer doch slechts 1 gb kunt toevoegen. Televisie kijken met je Unlimited Data bundel is geen plezier meer als je weet dat de verbinding elk moment kan worden verbroken.  Daarnaast werkt ook de sms dienst ‘nog 1GB’  (toevoegen) door naar 1280 te sms’en niet meer. Sinds de introductie van de nieuwe Tele2 app is deze dienst door Tele2 zomaar ineens out of the blue geschrapt. Mijn man, ook unlimited data kan de nieuwe app nog niet installeren. Hij valt op dit moment nog onder het oude systeem. Bij hem werkt de sms service nu nog wel. Belachelijk dat dit nu lijkt te zijn geschrapt door Tele2. Op deze manier is Unlimited Data niet klantvriendelijk meer. En het is nog maar de vraag of je nog wel echt van Unlimited Data kunt spreken. Tele2 wat gaan jullie hieraan doen om dit probleem op te lossen? Dit gaat jullie veel klanten kosten😡😡😡


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

41 reacties

Reputatie 2

Dat klinkt als een behoorlijke HD stream. Is er geen SD variant?

Serieus? Is dat een vraag?

SD? Het is 2020 Eric...

Reputatie 7
Badge +12

Echt wel een goede vraag als HD 8GB mobiele data kost voor een uitzending.

Reputatie 2

Hallo @Den2 

Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen! De nieuwe manier van het activeren van de bundelbooster vind je niet prettig, laten we kijken hoe dat komt. 

Allereerst bedankt voor jouw duidelijke uitleg, ik kan mij voorstellen dat de verandering niet zo chill is. Ik leg je graag uit wat er precies anders is! Je krijgt elke dag een dagbundel van 5GB, dat blijft hetzelfde. Het is nu zo geregeld dat je de 1e bundelbooster van 1GB kan aanvullen als je nog 500MB data van jouw 5GB dagbundel over hebt. De bundelboosters daarop volgend kan je aanvullen op het moment dat de eerste 1GB bundelbooster helemaal op is. Wij zorgen ervoor dat de MijnTele2 app en de website wel blijven werken. Je kan dus altijd de bundel booster activeren, ookal is het internet van de eerste bundelbooster op. 

Ik weet dat het voorheen anders was geregeld maar wij hebben het nu net zo geregeld als bij T-Mobile. Jullie feedback wordt zeker meegenomen om deze processen kritisch tegen het licht te houden. Dank ook voor @Shilka hoe jij het omschrijft, dit schetst een goed beeld van de situatie. Weet dat wij het activeren van de bundelbooster nu veranderd hebben maar dat wij ook ontwikkelen dus dat er in de toekomst mogelijk dingen worden aangepast! V

Ik hoop dat het nu duidelijker is voor je. Als MijnTele2 niet goed werkt op het moment dat je jouw bundelbooster wilt activeren dan hoor ik het graag. Dan gaan wij er alles aan doen om dit te fixen! 

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar! :innocent:

Hi Cas, je zal komende weken merken dat veel thuiswerkende “klanten” zich heel erg gaan irriteren aan zulke halfbakken oplossingen. 
wanneer je midden in je teams/zoom/meets/Skype zit, omdat je bundel weer “uitgebreid” moet worden in een browser. En dan ben je na 30 minuten stream en wat tekeningen delen al weer door die 1Gb heen. 
Vóór de wijziging, kon het zien aankomen, waarop je kon anticiperen door even snel een SMS te sturen. Dan bleef je in de sessie. 
 

het is er zeker niet beter op geworden zo...jammer dat mijn jaar abbo nog niet om is. Nu moet ik wachten op een overstap. 

Reputatie 2

Echt wel een goede vraag als HD 8GB mobiele data kost voor een uitzending.

In 2020 kijken de meeste mensen alleen nog SD kwaliteit wanneer ze jaren ‘80 herhalingen (per ongeluk) aanklikken op YouTube. Of misschien de 1e 30 secondes can een film als de buffering is gestart. 
in de trein/bus/metro, kijkt menigeen gewoon Netlifx/Disney/HBO/Prime op minstens 720p. 
ja dat “kost” wellicht 8Gb. Maar jij weet ook dat Gb niets meer is dan een marketing tool om prijs differentiatie toe te passen in het abonnementsmodel…

Stroom ja, dat “kost” iets. 
Data kost niets. 

Reputatie 2

Bij een vergelijkend warenonderzoek, lijkt het erop dat ik maar snel bij KPN een Unlimited klant moet worden. 5G “echt” Unlimited voor 27,50€ waarbij de SMS upgrade wél werkt zodat je zonder onderbreking online blijft. 
 

Het was zooo fijn bij Tele2, tot de netwerk-downgrade en bijbehorende beperkingen. 

Reputatie 6
Badge +2

Hartelijk dank voor uw bericht @Cas van Tele2 !

Voornaamste reden voor mij om nu toch reguliere WiFi aan te schaffen is omdat ik bang ben dat ik of mijn vrouw misschien elk moment een bericht kan ontvangen dat we “misbruik” maken mbt FUP. Ik had er eerlijk gezegd tot een paar dagen geleden nog nooit van gehoord. Maar hier in de community en inlezen elders op internet fora, maakte dat ik bang werd om als misbruiker van mobiele data op een dag te worden aangemerkt. Mijn geweten is helaas meer ontwikkeld dan bij de gemiddelde mens, en dat zou ik niet willen meemaken. Mijn vrouw en ik hebben allebei een unlimited data abonnement. Mijn hoogverbruik komt door NLZIET. Dat van mijn vrouw omdat ze haar eigen YouTube channel hobbymatig onderhoudt. Ook dat laatste zorgt voor hoogverbruik (misschien wel 10 gb per dag = 330 gb per maand). Het liefst had ik het gehouden zoals ik het had. Geen reguliere WiFi, maar alleen unlimited data voor ons 2. Vanuit het oogpunt om niet op een dag als misbruiker van mobiele data te worden aangemerkt heb ik nu een WiFi abonnement afgesloten bij Tmobile. Maar ik kan het door omstandigheden eigenlijk financieel bijna niet trekken. Lopen mijn vrouw en ik risico als misbruiker van mobiele data te worden aangemerkt? Of ben ik bang voor iets dat misschien helemaal niet zo is? Ik hoop van u te mogen horen!

 

Hallo @Den2,

Het kan nooit kwaad om een vaste internet aansluiting te hebben thuis. Met T-mobile kan je ook gebruik maken van het Uit en Thuis voordeel. Je hebt nu een Tele2 nummer, dit werkt alleen met een T-Mobile nummer. Dit kunnen we achter de schermen misschien wel voor je regelen! 
Je hoeft niet heel bang te zijn voor de waarschuwing, als je een waarschuwing krijgt bij veel data verbruik dan kan je jouw verbruik daarop aanpassen. Ik denk dat het alleen maar goed is om een vaste internet aansluiting thuis te hebben, zo kan je ongestoord NLziet gebruiken en jouw vrouw de Youtube video’s uploaden! :smile:

Er is hier al een topic over met dezelfde strekking en antwoord. Tele2 blijft het goedkoopst met een unlimited abonnement. Wat jij wilt is helaas bij geen andere provider te krijgen. Nlziet streamen op je Apple tv is niet een usecase die beter geschikt is voor een vaste verbinding, niet een smartphone abonnement.

  budget Mobiel   is goedkoper &  heeft ook unlimited

Reputatie 7

Er is hier al een topic over met dezelfde strekking en antwoord. Tele2 blijft het goedkoopst met een unlimited abonnement. Wat jij wilt is helaas bij geen andere provider te krijgen. Nlziet streamen op je Apple tv is niet een usecase die beter geschikt is voor een vaste verbinding, niet een smartphone abonnement.

  budget Mobiel   is goedkoper &  heeft ook unlimited

Met een veel lagere, afgeknepen snelheid, theoretisch 5 Mbps.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Den2 

Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen! De nieuwe manier van het activeren van de bundelbooster vind je niet prettig, laten we kijken hoe dat komt. 

Allereerst bedankt voor jouw duidelijke uitleg, ik kan mij voorstellen dat de verandering niet zo chill is. Ik leg je graag uit wat er precies anders is! Je krijgt elke dag een dagbundel van 5GB, dat blijft hetzelfde. Het is nu zo geregeld dat je de 1e bundelbooster van 1GB kan aanvullen als je nog 500MB data van jouw 5GB dagbundel over hebt. De bundelboosters daarop volgend kan je aanvullen op het moment dat de eerste 1GB bundelbooster helemaal op is. Wij zorgen ervoor dat de MijnTele2 app en de website wel blijven werken. Je kan dus altijd de bundel booster activeren, ookal is het internet van de eerste bundelbooster op. 

Ik weet dat het voorheen anders was geregeld maar wij hebben het nu net zo geregeld als bij T-Mobile. Jullie feedback wordt zeker meegenomen om deze processen kritisch tegen het licht te houden. Dank ook voor @Shilka hoe jij het omschrijft, dit schetst een goed beeld van de situatie. Weet dat wij het activeren van de bundelbooster nu veranderd hebben maar dat wij ook ontwikkelen dus dat er in de toekomst mogelijk dingen worden aangepast! 

Ik hoop dat het nu duidelijker is voor je. Als MijnTele2 niet goed werkt op het moment dat je jouw bundelbooster wilt activeren dan hoor ik het graag. Dan gaan wij er alles aan doen om dit te fixen! 

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar! :innocent:

Zoals ik aangaf in mijn vorige bericht, hebben wij jullie feedback meegenomen. Het is mogelijk om de bundelbooster via MijnTele2 aan te vragen of per SMS. Sms dan naar 1280 de tekst "NOG 1GB'’! :thumbsup:

 

Is er een aanbieder waar je wel ononderbroken kan streamen? Zonder dat de verbinding wegvalt? 

KPN dus!?

Kijk eens op het KPN forum, daar zie dezelfde klachten.

Waar ik veel last van heb is dat de internet verbinding verbreekt na aanvragen bundel booster. Hierdoor kan ik mijn downloads regelmatig niet afmaken, zoals het installeren van een OS update. Heel vervelend.

Bij een vergelijkend warenonderzoek, lijkt het erop dat ik maar snel bij KPN een Unlimited klant moet worden. 5G “echt” Unlimited voor 27,50€ waarbij de SMS upgrade wél werkt zodat je zonder onderbreking online blijft. 
 

Het was zooo fijn bij Tele2, tot de netwerk-downgrade en bijbehorende beperkingen. 

Fijne tip, dit ga ik verder onderzoeken.

Heb er nu al maanden last van

Reputatie 7
Badge +12

Bij kpn zie je dezelfde vragen bij gebruikers. Sommige klanten lopen tegen de FUP en bundelbooster aanvragen aan.

Als je ononderbroken en onbeperkt internet nodig hebt, zeker als je het voor meer dan alleen je telefoon nodig hebt is dit niet het juiste abonnement.

Reputatie 7

Waar ik veel last van heb is dat de internet verbinding verbreekt na aanvragen bundel booster. Hierdoor kan ik mijn downloads regelmatig niet afmaken, zoals het installeren van een OS update. Heel vervelend.

De verbinding verbreekt na 100% verbruik van de bestaande bundel, je kunt aanvullen vanaf 80% verbruik van de bestaande bundel. Indien je al een keer hebt aangevuld en dan flink gaat downloaden met hoge snelheid, dan is 80% gelijk aan 800MB en 100% gelijk aan 1GB. Het verschil is slechts 200MB en dat is er dan snel doorheen. De kans dat je verbinding verbreekt als je met flinke snelheid iets download is dus best aanwezig.

Bij een vergelijkend warenonderzoek, lijkt het erop dat ik maar snel bij KPN een Unlimited klant moet worden. 5G “echt” Unlimited voor 27,50€ waarbij de SMS upgrade wél werkt zodat je zonder onderbreking online blijft. 
 

Het was zooo fijn bij Tele2, tot de netwerk-downgrade en bijbehorende beperkingen. 

Excatly, ik heb ze ook gesproken je blijft op het netwerk en je mag zoveel 1gbs gebruiken ongeacht of je nou 10 of 100gb op een dag gebruikt alleen zou je wel elke keer kosten loos met de app of sms een gb registreren

Maar helaas mag ik nog niet overstappen van tele2 omdat ik nog een contact hebt met tele2 maar zodra die over is dan ben ik ook per direct weg. Terug naar kpn waar ik overigens van weg ging voor unlimited bij tele2 dus

 

En om nou een 2e abonnement te nemen om tele2 niet meer te gebruiken vind ik zonde van me geld

Plus ik kan daarna dit nummer niet meer overzetten en moet ik weer alles en iedereen op de hoogte brengen van mijn nieuwe nummer