Skip to main content
beantwoord

Rekeningnummer wijzigen lukt niet


Léonz
Zoals ik ook al in eerdere topics zie, is het niet eenvoudig om het bankrekeningnummer voor de automatische incasso te wijzigen.

Je vult alles in, je slaat het op en er verandert niets. (Twee browsers geprobeerd).

Kan iemand van Tele2 mij alstublieft verder helpen? Ik wil graag mijn oude bankrekening zo snel mogelijk opheffen.

Beste antwoord door Cas van Tele2

Het rekeningnummer is aangepast. Hier wordt de volgende factuur vanaf geschreven Het rekeningnummer was 11 oktober aangepast maar dan is de nieuwe factuur al aangemaakt deze wordt op de eerste van de maand aangemaakt en daar is het oude rekeningnummer al in meegenomen 

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Oud Moderator
  • 870 reacties
  • 11 oktober 2019
Hoi Leonz,

Bedankt voor je vraag, ik help je graag verder.

Heb je het via de Mijn Tele2 App geprobeerd?

Als het daar niet werkt wil ik je graag verzoeken mij een privébericht te sturen met de volgende gegevens:
  • Het volledige adres
  • Jouw geboortedatum
  • De laatste 4 cijfers van jouw IBAN (de oude)
Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas

Bedankt voor je medewerking.

Léonz
  • Auteur
  • 152 reacties
  • 11 oktober 2019
Neen, Cas,

Het was geen app, want die heb ik niet.

Gewoon ingelogd op mijn laptop.

Ik stuur je een privébericht.

pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 11 oktober 2019
Laat me raden, Bunq?

Léonz
  • Auteur
  • 152 reacties
  • 12 oktober 2019
Niet helemaal goed geraden, Pipo.

Ik ga van de ING naar de ASN Bank.

Vriendelijke groeten,

Bromsnor

pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 12 oktober 2019
Ah, dan gaat er inderdaad iets niet goed, want voor de ‘andere’ banken zou het gewoon moeten werken.

Léonz
  • Auteur
  • 152 reacties
  • 21 oktober 2019

Het rekeningnummer is gewijzigd bij “Mijn Tele2”, maar in de aankondiging van de incasso op 26 oktober staat nog het oude nummer.

Twee privéberichten gestuurd aan Cas van Tele2, maar geen reactie.

 


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 21 oktober 2019
Léonz schreef:

Het rekeningnummer is gewijzigd bij “Mijn Tele2”, maar in de aankondiging van de incasso op 26 oktober staat nog het oude nummer.

Twee privéberichten gestuurd aan Cas van Tele2, maar geen reactie.

 

Mogelijk was het aangemaakte incasso bestand al aangemaakt voordat het rekeningnummer werd gewijzigd.


Léonz
  • Auteur
  • 152 reacties
  • 23 oktober 2019

Het zou leuk zijn als Cas van Tele2 dit even had willen nakijken.


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 23 oktober 2019

Die aankondiging van incasso staat waarschijnlijk op de factuur van (rond) 16 oktober. Was je IBAN (ruim) voor die datum al gewijzigd?


Léonz
  • Auteur
  • 152 reacties
  • 24 oktober 2019

Ja, Pipo, volgens mij gewijzigd op 11 oktober.

.


Forum|alt.badge.img+2
  • Oud Moderator
  • 870 reacties
  • 24 oktober 2019

Ik heb het doorgezet naar de afdeling die hierover gaat. 
Nu aan mijn collega’s gevraag wanneer zij dit hebben aangepast.

@pipodeclown  bedankt voor je hulp.


Dellon2000
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties
  • 25 oktober 2019

Vanaf  1 november  word van je  nieuwe Rekening afgeschreven. En dat is pas  op  26 november   vanaf  je Asn Bank


Forum|alt.badge.img+2
  • Oud Moderator
  • 870 reacties
  • Antwoord
  • 25 oktober 2019

Het rekeningnummer is aangepast. Hier wordt de volgende factuur vanaf geschreven Het rekeningnummer was 11 oktober aangepast maar dan is de nieuwe factuur al aangemaakt deze wordt op de eerste van de maand aangemaakt en daar is het oude rekeningnummer al in meegenomen 


Léonz
  • Auteur
  • 152 reacties
  • 26 oktober 2019

De incasso is dus gisteren gedaan vanaf het oude nummer.

Dellon2000 zal dus wel gelijk hebben.

Belachelijk dat 15 dagen van tevoren een wijziging doorgeven blijkbaar niet genoeg is. Bij andere organisaties wel.

Het Telecombedrijf Tele2 was ook de enige instantie waar een online wijziging niet lukte.


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 26 oktober 2019
Léonz schreef:

De incasso is dus gisteren gedaan vanaf het oude nummer.

Dellon2000 zal dus wel gelijk hebben.

Belachelijk dat 15 dagen van tevoren een wijziging doorgeven blijkbaar niet genoeg is. Bij andere organisaties wel.

Het Telecombedrijf Tele2 was ook de enige instantie waar een online wijziging niet lukte.

Wel met een logische reden, zie mijn derde post en de uitleg van Cas. Zou raar zijn als op de factuur een rekeningnummer staat en vervolgens van een ander nummer wordt geïncasseerd.

Overigens hebben de banken een overstapservice in leven geroepen om overstappen van bank te vereenvoudigen en dit soort zaken te voorkomen.


Léonz
  • Auteur
  • 152 reacties
  • 26 oktober 2019

De overstapservice is mij bekend.

Ik heb echter een overzichtelijke administratie en dan doe ik het liever zelf. Zo houd ik alles goed bij van geval tot geval en hoef ik niet te denken dat de overstapservice niet goed werkt.

Inmiddels meen ik dat ik er vanuit kan gaan dat de volgende incasso zal plaats vinden vanaf het nieuwe nummer.

Dat ik dus niet weer een maand hoef te wachten alvorens ik de ING kan verlaten.

Ik zal goed opletten wat er op de volgende factuur staat. En dan zal alles wel in orde zijn.

Desnoods betaal ik de factuur “handmatig”.