beantwoord

Pogingen tot inloggen bij Mijntele2

  • 19 February 2023
  • 1 reactie
  • 110 x bekeken

Zojuist heb ik een heel groot aantal (100+) smsjes gekregen met aanvragen om in te loggen bij mijntele2 in een zeer korte tijd. Hierbij zijn ze er nog niet ingekomen ivm de tweestapsverificatie. 

Heeft iemand nog tips over welke actie ik hierop kan ondernemen om te voorkomen dat ze dit wel lukt dmv de vele aanvragen en het "gokken" van de code?

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 20 February 2023, 13:21

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Dnitert, wow wat apart dat je zo veel SMS’jes hebt ontvangen, maar goed om te zien dat je tweestapsverificatie hebt aanstaan! Wijzig allereerst je wachtwoord via deze link en gebruik een uniek wachtwoord dat je nergens anders gebruikt. Zo ben je, samen met tweestapsverificatie, het beste beveiligd. We kunnen niet zien wie er probeert in te loggen in jouw account, maar om je gegevens zo goed mogelijk te beschermen moeten we van het ergste uitgaan. Ik wil je daarom vragen met je nieuwe wachtwoord in te loggen en te kijken of al je persoonsgegevens nog goed staan (en waar nodig corrigeren).

De kans is héél klein dat de verificatiecode wordt geraden, omdat er zo veel combinaties mogelijk zijn, maar blijf de komende tijd ook alert op verdachte mailtjes, sms'jes of telefoontjes. Ik adviseer je ook om wachtwoorden voor andere sites en diensten te controleren en eventueel te veranderen.

Is het voor het eerst dat dit gebeurd en kwamen ze allemaal op 1 avond binnen? Ik hoop in ieder geval dat dit snel stopt, want ik snap dat dit erg naar is, maar met bovenstaande moet je voldoende beveiligd zijn.

Groetjes,

Marciano

Reageer