Ongeveer 6 tot 8 keer per dag, elke dag weer, krijg ik een sms van Tele2. Eerst "welkom in Guatemala" (waar ik niet ben) en dan "welkom in Colombia", (waar ik wel ben). Aanbieding Verre Landenbundel, 1 hele gigabyte voor 30 euro... Aangezien ik met een plaatselijk simkaartje 24 gb kan kopen voor 7 (zeven!) euro gaan we dat niet doen. Maar hoe zet ik die sms pesterij uit?
Hi Atonie, allereerst van harte welkom op de Community! Wat gaaf dat je in Colombia zit, hoe is het daar? Dat je zo vaak die smsjes krijgt is inderdaad niet fijn en ook zeker niet de bedoeling. Geen zorgen, daar gaan we iets aan doen.
Ik denk dat ik al zie hoe het komt. In Colombia en Guatemala kun je gebruik maken van dezelfde netwerken Claro en Telefonica. Ik gok dat je toestel automatisch verbinding probeert te maken met het (op dat moment) sterkste netwerk en dat het daarom steeds wisselt tussen Colombia en Guatemala.
Ik kan een case voor je aanmaken en doorzetten naar de juiste afdeling om dit te onderzoeken en uit te zetten. De verwerkingstijd bij deze afdeling staat momenteel op 14 werkdagen. Ik weet niet hoelang je daar nog bent, wellicht dat dat te lang duurt.
De kosten in sommige landen zijn inderdaad erg duur. Ik raad in dit geval altijd een lokaal simkaartje aan. Goed dat je hier al naar hebt gekeken! Als je dit simkaartje ook gebruikt, heb je uiteraard ook geen last meer van de welkomst smsjes. Win-win!
Laat het me maar weten of je alsnog een case wil laten aanmaken, dan ga ik direct voor je aan de slag. Ik hoop in ieder geval dat je hiermee meer duidelijkheid hebt en ik wens je ook alvast nog heel veel plezier in Colombia!
Beste Marciano, dank voor je uitgebreide reactie.
Ik blijf hier nog meerdere maanden in de Andes rondhangen, anders had ik mijn verstand wel even op nul gezet wat betreft die smsjes.
Graag dus even doorzetten dit verzoek, want wat jouw computer zegt klopt hier in de Colombiaanse rimboe ook niet helemaal. Het Tele2 simkaartje is hier verbonden via Tigo, niet Claro. En de afstand Colombia - Guatemala is zoiets als Nederland - Spanje, dus dat netwerk ga ik hier echt niet oppikken.
De Tele2 sim wordt niet voor data en gesprekken gebruikt, alles loopt, vanwege de kosten, via het lokale Tigokaartje. Maar ik kan het Tele2 kaartje niet uitzetten, want alle tweetrapsverificatie van Nederlandse banken, overheid etc. loopt via dit nummer.
Met vriendelijke groet,
Antonie
Dan zou het ook nog kunnen zijn dat Tigo niet de juiste signalen kan terugsturen naar Tele2 om te laten weten dat de sms is afgeleverd. Probeer eens om handmatig een ander netwerk dan Tigo te selecteren. Als die wel op een goede manier laat weten dat de sms is afgeleverd wordt het niet meer opnieuw geprobeerd.
Hi Antonie, uiteraard graag gedaan! Het leek me inderdaad al sterk door de afstand die ertussen zit, maar nu je Tigo benoemd, kom ik er toch weer even op terug. Tigo is namelijk wel een netwerk dat gebruikt kan worden in Guatemala (en niet in Colombia). Zie deze pagina.
Je zou inderdaad eens kunnen testen wat
Ik heb trouwens ook een snellere (tijdelijke) oplossing om de smsjes uit te zetten. Ik kan de welkomst smsjes volledig uitzetten. Dit betekent wel dat je geen smsjes ontvangt als je daadwerkelijk over de grens gaat. Dat is normaal gesproken niet heel handig, maar het zou een prima tijdelijke oplossing kunnen zijn voor deze twee maanden. Je moet dan alleen zelf even opletten, zodra je de grens over gaat om de tarieven op deze pagina te bekijken voor het land waar je bent.
Mocht je dit niet fijn vinden - geen probleem, dan zet ik de case alsnog voor je door. Laat het me maar weten!
Hi Antonie, uiteraard graag gedaan! Het leek me inderdaad al sterk door de afstand die ertussen zit, maar nu je Tigo benoemd, kom ik er toch weer even op terug. Tigo is namelijk wel een netwerk dat gebruikt kan worden in Guatemala (en niet in Colombia). Zie deze pagina.
Je zou inderdaad eens kunnen testen wat
Ik heb trouwens ook een snellere (tijdelijke) oplossing om de smsjes uit te zetten. Ik kan de welkomst smsjes volledig uitzetten. Dit betekent wel dat je geen smsjes ontvangt als je daadwerkelijk over de grens gaat. Dat is normaal gesproken niet heel handig, maar het zou een prima tijdelijke oplossing kunnen zijn voor deze twee maanden. Je moet dan alleen zelf even opletten, zodra je de grens over gaat om de tarieven op deze pagina te bekijken voor het land waar je bent.
Mocht je dit niet fijn vinden - geen probleem, dan zet ik de case alsnog voor je door. Laat het me maar weten!
Hi Atonie, geweldig dat je zo goed voorbereid op reis gaat en dat je alles van te voren al geregeld hebt! Ik heb de smsjes net uitgezet, dus je zou ze niet meer moeten ontvangen. Wil je het de komende dagen in de gaten houden voor me om te controleren of het is gelukt? Ik ga er vanuit dat je ze nu niet meer ontvangt, maar mocht je ze om een of andere reden toch nog krijgen, dan zet ik simpelweg alsnog een case voor je door.
Ook bedankt voor je screenshot van het Tigo netwerk. Hier ga ik dus even achteraan!
Mocht er nog iets zijn, laat het ons dan weten. We staan voor je klaar. Anders wens ik je voor nu nog een heel goed verblijf en een hele fijne reis door de Andes!
Hoi
Hey
Mocht je ze morgenavond nog wel krijgen, laat het me dan weten. Dan kijk ik er nogmaals naar. Voor nu wens ik je nog een heel fijn verblijf daar en een goede en veilige reis!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.