beantwoord

Wifi Plus verbinding

  • 13 October 2022
  • 3 reacties
  • 80 x bekeken

Goedenmorgen Tele2

 

Recent geleden hebben wij gebruik gemaakt van de wifiplus abonnement om in ons slaapkamers gebruik te kunnen maken van wifi. Helaas werkt deze wifipunt niet optimaal en hebben we gezien dat we met een wifi router goed op weg kunnen. Is het mogelijk om dit nog terug te brengen?

 

het is nog op tijd want de automatisch betaling is pas 25 oktober.

 

Alvast bedankt voor het antwoord

 

Hayaan

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 19 October 2022, 10:16

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Hayaan, 

Niet leuk om te horen dat Wifi Plus het niet optimaal doet. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om de verbinding te optimaliseren. @Des2000 @Floor109 zouden jullie hier meer over kunnen vertellen? 💪🏻

Mocht je er al zeker van zijn dat je Wifi Plus niet wil gebruiken, dan ook geen probleem! De eerste maand is gratis en je kunt maandelijks opzeggen. 😊

Groetjes,

Marciano

Goedenavond,

 

Bedankt voor het bericht. Ik heb verder nog niets van de reacties vernomen. Graag ontvang ik een bericht over mijn vraag.

 

Met vriendelijke groet 

 

Hayaan

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Hayaan,

Ah, ik zie het. Goed dat je me herinnert, de twee toppers die ik heb getagd, zitten in hun vrije tijd hier op de Community om klanten te helpen, vandaar dat het soms even kan duren. Ik heb direct zelf gekeken wat er allemaal gedaan kan worden en ik zet het graag voor je op een rijtje.

Check altijd waar het modem staat:

  • Niet achter een kast/deur/bank/aquarium
  • Direct op het FTU of ISRA-punt aangesloten

Oplossing: plaats het modem vrij en sluit het direct aan op FTU/ISRA-punt

Check waar het wifi-punt staat:

  • Op een locatie waar nog goed bereik is van het modem of een ander wifi-punt.
  • Niet achter een kast/deur/bank/aquarium
  • Is het op de juiste manier verbonden met het modem (bedraad vs draadloos)

Oplossing: Verplaats het wifi-punt naar een optimale locatie. Sluit het wifi-punt volgens de beste set-up aan.

Het kan zijn dat de wifi wordt verstoord door:

  • Omliggende netwerken (buren etc.)
  • Bluetooth of andere draadloze apparatuur
  • Dikke muren (beton en/of staal)

Oplossingen: Maak zoveel mogelijk gebruik van 5Ghz. Zet een mesh-netwerk op om lange afstanden te overbruggen. Dikke muren: plaats een mesh-netwerk of eventueel bekabeld wifi-punt.

Zou je deze punten willen controleren? Ik hoop dat je Wifi Plus hiermee stukken beter wordt. 😊

Reageer