Hoi Hayaan,
Ah, ik zie het. Goed dat je me herinnert, de twee toppers die ik heb getagd, zitten in hun vrije tijd hier op de Community om klanten te helpen, vandaar dat het soms even kan duren. Ik heb direct zelf gekeken wat er allemaal gedaan kan worden en ik zet het graag voor je op een rijtje.
Check altijd waar het modem staat:
- Niet achter een kast/deur/bank/aquarium
- Direct op het FTU of ISRA-punt aangesloten
Oplossing: plaats het modem vrij en sluit het direct aan op FTU/ISRA-punt
Check waar het wifi-punt staat:
- Op een locatie waar nog goed bereik is van het modem of een ander wifi-punt.
- Niet achter een kast/deur/bank/aquarium
- Is het op de juiste manier verbonden met het modem (bedraad vs draadloos)
Oplossing: Verplaats het wifi-punt naar een optimale locatie. Sluit het wifi-punt volgens de beste set-up aan.
Het kan zijn dat de wifi wordt verstoord door:
- Omliggende netwerken (buren etc.)
- Bluetooth of andere draadloze apparatuur
- Dikke muren (beton en/of staal)
Oplossingen: Maak zoveel mogelijk gebruik van 5Ghz. Zet een mesh-netwerk op om lange afstanden te overbruggen. Dikke muren: plaats een mesh-netwerk of eventueel bekabeld wifi-punt.
Zou je deze punten willen controleren? Ik hoop dat je Wifi Plus hiermee stukken beter wordt. 😊