Skip to main content
beantwoord

Vaste telefoon werkt niet meer

  • 13 July 2024
  • 8 reacties
  • 113 x bekeken

Goedenavond, 

Gisteren is de glasvezel aangesloten door een KPN monteur. Ik heb ook een abonnement voor vaste telefonie bij KPN aangevraagd. Want ik wil nu alles bij KPN. Heb nu bij Tele2 alleen een vaste telefonie abonnement en deze zou de KPN opzeggen. Nu heeft de KPN monteur gisteren mijn telefoon lijn aangesloten op de modem van KPN. En nu kan ik dus niet meer bellen met de vaste lijn. Ik had nog gevraagd aan de monteur of de telefoon lijn gewoon "in de muur" kon blijven, maar dat kon niet zei hij. Nu heb ik de monteursbon van de KPN monteur nog een keer bekeken en zie dat hij een telefoonlijn heeft verwijderd. De klantenservice van KPN en Odido gebeld vandaag (op zaterdag) werd doorverbonden met klantenservice Tele2 maar kreeg te horen dat die gesloten waren. Wie heeft er een tip wat nu te doen? Veel dank!

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Marjol 

 

Je zult nu vaste telefonie op basis van analoge kabel hebben gehad van Tele2 . Als KPN glasvezel internet aanlegt, dan wordt je telefoon niet meer op die analoge kabel, maar op het modem van KPN ingeplugt.

Zodra KPN jouw nummer porteert van Tele2 naar het KPN netwerk wordt daarmee het oude analoge abonnement beëindigd. 

Je zou dus nog even de telefoon op de analoge lijn kunnen aansluiten om te kijken of dat nog werkt. Als KPN deze heeft "gesloopt", dan zullen zij je telefoonnummer zsm moeten porteren naar hun netwerk en daarmee de telefoon via hun modem laten werken.

Dit is geen zaak voor Tele2,  die hebben geen monteurs voor de analoge telefoonkabel en dit is gewoon slecht hoe jij behandeld wordt door die monteur van KPN. Je zou vanuit hen een andere monteur moeten krijgen die jouw telefoon op hun modem laat werken.

Dank je wel Eric voor je duidelijke uitleg en tips! Heel erg fijn!

Heb het nog geprobeerd om de speciale telefoon stekker in de muur te doen, dat is denk ik de analoge lijn waar je het over hebt. Helaas werkt dan de vaste lijn niet. 

Vind het ook geen stijl van de KPN monteur dat hij de telefoon lijn eruit heeft getrokken zodat ik nu geen vaste lijn meer heb via Tele2. 

Ga later vandaag proberen de vaste lijn via de modem van KPN te laten werken, hoop dat het lukt. Als dat lukt zit ik dan waarschijnlijk met dubbele kosten. Want ik denk dat Tele2 een opzegtermijn van 1 maand heeft? En het abonnement bij KPN gaat dan als het goed is later vandaag in. Denk je dat ik KPN hier op kan aanspreken? Voor misschien compensatie, dat zij die kosten voor Tele2 gaan betalen of zoiets? Nogmaals veel dank voor je uitgebreide reactie!

Reputatie 7
Badge +12

Als ze de “overstap service” hebben gebruikt, dan hebben zij al meer dan een maand geleden de overstap bij Tele2 aangemeld en wordt het nummer op “D-day” geporteerd en zonder kosten het abonnement beeindigt. 

Maar dat is vaak als men internet+bellen overzet naar internet+bellen, en jij had alleen bellen… Dus de vraag is, heeft KPN de overstap service goed toegepast? Ik zou eerst focussen op het weer werkend krijgen van je telefoonnummer op het KPN glasvezel modem. Mochten er nog extra kosten komen, dan kun je de Tele2 factuur bij KPN proberen te claimen, zorg dan dat je alle info over bijvoorbeeld de aanmelding en hun toezegging om overstap service te doen bewaart. 

 

Heel erg bedankt Eric! Goed nieuws de vaste telefoon via de modem van KPN doet het weer! Daar erg blij mee :-) 

De overstapservice via KPN is inderdaad niet goed gegaan, want ik wilde het pas in laten gaan zodra het vaste telefoon abonnement van Tele2 zou zijn afgelopen om dubbele kosten te voorkomen. Maar ze hebben het abonnement sinds gisteren al in laten gaan. Een goede tip van je om te proberen de kosten bij Tele2 te claimen bij KPN met alle info over de aanmelding en toezegging voor de overstapservice. 

Nogmaals dank je wel voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +12

Top. En je weet, Tele2 is Odido geworden.

Je kan over 11 maanden nog eens kijken bij Odido.nl glasvezel. Als het goed is, is dan je KPN abonnement bijna afgelopen en zou je kunnen terugkeren :)

 

Dank je wel Eric! Wie weet keer ik dan weer terug. Je hebt erg goed geholpen! Service hier nu beter dan bij KPN ;-)

Nog 1 vraagje: Zou je mijn account hier kunnen verwijderen? Kan het niet vinden hoe dat moet? Kan in de toekomst altijd weer opnieuw aanmelden. Nogmaals dank je wel en een fijne avond!

Reputatie 6
Badge +7

Ik zet het hier even neer zodat andere klanten met een analoog telefonie abonnement het kunnen terug vinden, maar de overstapservice werkt NIET voor dit soort abonnementen. De overstapservice is bedoeld voor abonnementen i.c.m. met internet, een analoog abonnement met alleen telefonie wordt gezien als een extra dienst en kan niet op deze manier afgemeld worden. Hiervoor moet je contact opnemen met onze klantenservice, gelukkig heeft Marjol dat al gedaan en is het reeds opgezegd bij Tele2.

Reputatie 7
Badge +12

Hi Marjol, fijn dat @eric je zo goed heeft geholpen. Ik zal je account zo direct verwijderen. Uiteraard ben je altijd weer welkom! 😊

Reageer