Skip to main content
beantwoord

Doorschakeling vast 020 telefoonnummer uitschakelen


  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties

Mijn 020 telefoonnummer staat doorgeschakeld zonder mijn medeweten. Bellers krijgen de meldtekst ‘Dit telefoonnummer is momenteel onbereikbaar’ terwijl ik wel het abonnementsgeld betaal. Ik wil dat de doorschakeldienst uitgeschakeld hebben zodat mensen mij weer via mijn vaste telefoon kunnen bereiken. De online klantenservice helpt alleen bij problemen met mobiele 06 telefonie en 020-7544444 hangt op zonder dat de doorschakeldienst gedeactiveerd is. 

Beste antwoord door Floor109

Het hele nummer hoefde ik niet te weten, je zou je bericht even kunnen aanpassen zodat niet iedereen je hele klantnummer kan zien.

Maar dit is in ieder geval een analoog telefoon abonnement. Er zijn een aantal collega's op de backoffice die je hierbij kunnen helpen, ik weet niet meer exact hoe doorschakelingen geregeld waren voor deze analoge telefonie abonnementen, maar als je de thuisafdeling belt (020-7544444) en vervolgens vraagt of je met de “fixed” afdeling doorverbonden kan worden, dan kunnen ze met je meekijken.

Bekijk origineel bericht

10 reacties

eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7114 reacties
  • 18 juli 2022

Je kunt het doorschakelen toch weghalen door #21# op je telefoon te kiezen?


  • Auteur
  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties
  • 18 juli 2022

Niet bij een vast 020 telefoonnummer. Het is een netwerkdienst, alleen de provider kan de oproepdoorschakeling inschakelen en uitschakelen.


eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7114 reacties
  • 18 juli 2022

Heb je een vast internet met telefoon abonnement of nog een heel oud abonnement met alleen vaste telefoon zonder internet? En wat hoor je als je #21# belt?


  • Auteur
  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties
  • 18 juli 2022

Het abonnement is van het jaar 2003, vaste telefoon zonder internet. En als ik #21# bel hoor ik een hele zachte klik.


Marciano van Tele2
Moderator
Forum|alt.badge.img+12

Hey @lang9,

Ik weet dat mijn collega’s op social media inderdaad geen toegang hebben tot onze Thuis-systemen. Ik heb dat ook niet, anders had ik je graag persoonlijk verder geholpen!

@Floor109 Weet jij toevallig of je deze doorschakeling zelf kan uitschakelen of moet er even worden gebeld met de klantenservice?


eric
Ere-member
Forum|alt.badge.img+12
  • Ere-member
  • 7114 reacties
  • 20 juli 2022
Marciano van Tele2 schreef:

Hey @lang9,

Ik weet dat mijn collega’s op social media inderdaad geen toegang hebben tot onze Thuis-systemen. Ik heb dat ook niet, anders had ik je graag persoonlijk verder geholpen!

@Floor109 Weet jij toevallig of je deze doorschakeling zelf kan uitschakelen of moet er even worden gebeld met de klantenservice?

Het gaat niet om een thuis abonnement. Het is een “ aloude”  vast bellen abonnement zonder internet abonnement. Er is ook geen modem bij de klant thuis. De analoge telefoon gaat direct aan het ISRA punt.


Floor109
Forum|alt.badge.img+7
  • Vrijwillige medewerker
  • 469 reacties
  • 20 juli 2022

@lang9 begint je klantnummer met CBS of met B ?


  • Auteur
  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties
  • 22 juli 2022

CBS[verborgen door moderator]


Floor109
Forum|alt.badge.img+7
  • Vrijwillige medewerker
  • 469 reacties
  • Antwoord
  • 22 juli 2022

Het hele nummer hoefde ik niet te weten, je zou je bericht even kunnen aanpassen zodat niet iedereen je hele klantnummer kan zien.

Maar dit is in ieder geval een analoog telefoon abonnement. Er zijn een aantal collega's op de backoffice die je hierbij kunnen helpen, ik weet niet meer exact hoe doorschakelingen geregeld waren voor deze analoge telefonie abonnementen, maar als je de thuisafdeling belt (020-7544444) en vervolgens vraagt of je met de “fixed” afdeling doorverbonden kan worden, dan kunnen ze met je meekijken.


  • Auteur
  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties
  • 22 juli 2022

Dank Floor 109.