beantwoord

2e vaste telefoonnummer

  • 18 October 2023
  • 6 reacties
  • 55 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties

Na installatie van het nieuwe dsl modem werkt het tweede vaste telefoonnummer niet meer

icon

Beste antwoord door eric 18 October 2023, 16:03

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

2e nummer wordt al jaren niet meer aangeboden.  Waarschijnlijk ondersteund de provisioning van je nieuwe router dat ook niet. Wat gebeurt er als je de oude router aansluit?  En waarom heb je deze vervangen?

Het tweede nummer zat ooit in het standaard abonnement en ik heb nooit gehoord dat het vervallen is. Het werkte tot de modemwissel ook gewoon. Ik heb het modem vervangen omdat TEle2 mij een nieuw modem toestuurde omdat het oude verouderd was.

Reputatie 7
Badge +12

Ik denk dat men niet heeft gezien dat jij dit 2e nummer op het modem had. Het is natuurlijk een mooie suggestie om een nieuw modem te verstrekken, maar zolang jij dat 2e nummer wilt gebruiken houdt je dat oude modem actief.

Houdt er ook rekening mee dat als de koperkabel bij jou zal worden opgedoekt door KPN je naar een glasvezel alternatief moet migreren. Er is geen concumenten provider die 2 nummers ondersteund, dan zul je toch van 1 nummer afscheid moeten nemen.

Om kort te zijn, het nieuwe modem ondersteunt twee nummers, dus dat zal het niet zijn. Waar het om gaat is dat ik me afvraag of dit een fout of opzet is, een vraag die, denk ik, alleen door tele2 zelf beantwoord kan worden. Speculaties van andere gebruikers hebben in deze weinig nut.

Reputatie 7
Badge +12

Er zijn twee poorten op het nieuwe modem, maar omdat die twee nummers al vele vele jaren niet meer verkocht zijn is er waarschijnlijk bij het bouwen van het provisioning script voor het nieuwe type modem geen rekening mee gehouden. Dat gaan ze ook niet meer maken. 2 jaar gelden is de verkoop van nieuwe aansluitingen tele2 thuis gestaakt en de KPN koper uitfasering is in volle gang. Maar natuurlijk lezen moderators ook mee, dus wacht even af.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi DJFI, ik snap volkomen dat je je tweede nummer gewoon wil kunnen gebruiken als deze het altijd deed! Wellicht kan @Floor109 je hierbij helpen. Echter zit hij in zijn vrije tijd hier op de Community, dus het kan even duren voordat je reactie krijgt. Op zijn eigen afdeling is het momenteel erg druk, dus de snelste manier is om even te bellen met mijn collega's op 020-7544444. Ze staan voor je klaar! 

Reageer