beantwoord

Wordt mijn internet opgeheven?

  • 7 August 2023
  • 5 reacties
  • 131 x bekeken

Ik ben zonet gebeld door een of andere man van KPN. Nog een geluk dat ik uberhaupt de telefoon op nam omdat had 'suspected spam’ was. Hij probeerde me glasvezel aan te smeren. Daar heb ik absoluut geen zin in maar hij zei wel dat KPN van plan is mijn internet af te sluiten?!?

Ik had hier nog niks over gehoord. Zeker niet van Tele2 dus ik ben maar gaan Googlen. En zodoende op het een en ander aan onthutsende forum vragen terecht gekomen.

Heeft deze man nu gelijk en wordt mijn internet waar ik hartstikke blij mij ben de nek om gedraait?

Overigens ligt er bij mij maar half glasvezel. Iemand heeft een keer een kabeltje getrokken maar dat is nooit naar binnen doorgelegd. Ze wouden dat doen toen ik op vakantie was dus dat ging niet door. De kabel is inmiddels verdwenen onder de stenen ergens.

icon

Beste antwoord door Floor109 9 August 2023, 15:04

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Het klopt wel dat de bestaande koperen lijn/ ADSL verbinding op een gegeven moment niet meer bestaat. Op tweakers staan hier meerdere topics over, bijvoorbeeld: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2139406 

 

Het is wel de bedoeling dat Tele2 je hierover informeert. Ik weet niet of je mails ontvangt van Tele2 of een brief hebt gekregen. Miscchien kan de klantenservice hier je verder helpen.

 

Reputatie 6
Badge +7

Het klopt inderdaad dat KPN de centrale waar jij op aangesloten bent, binnenkort gaat uitfaseren.

Je hoort meerdere berichten gehad te hebben van Tele2, maar je moet dus inderdaad wel over op glasvezel. Ik zie dat dit ook bij onze partner T-Mobile mogelijk is, je bent dus niet verplicht om over te stappen naar KPN.

Je kunt dit zelf in Mijn Tele2 regelen of even de klantenservice bellen.

Ik heb geen emails gezien vanuit Tele2 dat dit stond te gebeuren. Wel krijg ik regelmatig de factuur opgestuurd dus mail komt wel binnen. Enig idee wat ‘binnenkort’ is?

Volgens deze website: https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ is het 49 dagen. Komt niet goed uit voor mij maar heb in ieder geval een datum.

Ik heb geprobeert in te loggen op MijnTele2 maar het werkt niet. Eerste stap was gebruikersnaam opvragen, wat ik heb gedaan met een emailtje. Als ik dan het wachtwoord probeer op te halen krijg ik een error dat mijn gebruikersnaam niet bestaat. Kan iemand mij een wachtwoord reset link sturen?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @JurgenV 

Je hoeft niet te wachten tot over 49 dagen. Je kunt nu al een glasvezel bestelling plaatsen. Als je de overstapservice gebruikt sluit het Tele2 en T-mobile naadloos op elkaar aan.

Reageer