beantwoord

Wanneer gaat Internet Extra in?

  • 30 June 2019
  • 5 reacties
  • 267 x bekeken

Ik vind het jammer dat Tele2 niet kan zeggen wanneer de snelheidsverhoging van mijn reeds ingegane Internet thuis Extra abonnement ingaat. Na bellen met de klantenservice geen duidelijkheid. Er wordt zelfs voor niks een Tele2 monteur gestuurd die na een modem wissel en telefonisch contact met eigen Tele2 klantenservice (waar die notabene 15min. in de telefonisch wacht staat voordat die wordt geholpen ) zonder succes en ook teleurgesteld vertrekt. Tele2 wijst naar KPN en KPN wijst naar Tele2. Vreemd dat mijn internet Extra abonnement inmiddels ruim een week loopt en de snelheidsverhoging nog steeds hetzelfde als die van de internet Basis (max. 30Mbit/s) welke eigenlijk al jaren niet meer van deze tijd is. Zelfs mijn mobiel 4G internet abonnement haalt snelheden van 150 Mbit/s.

Wat zaken op een rij:
  • Tele2 monteur constateerd 25 juni '19 bij bezoek bij mij thuis in overleg met Tele2 klantenservice dat snelheidsverhoging nog niet actief is.
  • Tele2 extra abonnement gaat in per 21 juni '19.
  • KPNnetwerk.nl bericht per 16 juni '19 dat de werkzaamheden erop zitten.
  • https://netco-fpi-info.fourstack.nl vermeld sinds 8 juni '19 de volgende snelheden op mijn adres: Koper/DSL 222Mbit/s en Bonded Koper/DSL 215 Mbit/s.
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 1 July 2019, 16:29

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12
30 mbit niet meer van deze tijd? Op koper, zonder Vdsl zijn dit op zich prima snelheden. Je zult je verbazen hoeveel aansluitingen echt niet veel verder komen. Daarom zijn Coax of glasvezel veel betere alternatieven voor snel internet, of via mobiel zoals t-mobile 4G thuis.
Het is inderdaad een feit dat de VDSL verbindingen alleen door KPN fysiek geleverd worden. Dus daar moet iets omgezet worden. Normaal is dat niet meer dan een configuratieschakeling die "besteld" wordt door Tele2.
Reputatie 3
Badge +5
Ik zou graag even willen kijken wat er precies allemaal is gedaan en waarom je nog steeds niet op de snelheid van Internet Extra zit.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
  • Naam
  • - Adres
  • - Postcode + Woonplaats
  • - Geboortedatum
  • - Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
  • Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Anton.
Alvast bedankt!
.
Groeten Anton,
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor je gegevens. Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat het abonnement administratief al is omgezet naar Internet Extra. Op dit moment zie ik echter nog wel een lagere snelheid in het modem. Dit heeft ermee te maken dat het signaal nog niet technisch omgezet is. Normaal gesproken hoeft dit niet, maar bij jou helaas wel. Waarschijnlijk zijn deze lijnen nog maar net beschikbaar bij jou in de buurt. Jouw signaal wordt nu nog verstuurd vanuit de centrale. Hoe verder je van die centrale woont hoe minder snel je internet is. Met deze constructie is 34 Mb/s de maximaal haalbare snelheid op jouw adres.

Jouw signaal moet worden omgezet naar de vectoring lijn. Wat dat precies is kun je hier lezen. Bij deze techniek wordt het signaal vanuit de wijkkast verstuurd. Het stukje naar de wijkkast is natuurlijk een stuk korter dan vanuit de centrale en daarom kan er een veel hogere snelheid worden gehaald. De netwerkbeheerder (KPN) is degene die het signaal kan omzetten. Daar moeten wij op dit moment op wachten en wij kunnen dit proces niet versnellen. Wij zien echter al wel dat KPN hiermee bezig is en daarom ga ik ervan uit dat het heel erg snel voor elkaar wordt gemaakt. Ik kan vanuit hier ook niet zien op welke dag dit precies is, maar mijn verwachting is dat dit nog ongeveer een week duurt. Het is helaas even afwachten, maar het komt goed.

Groeten Anton
Anton, dank voor je uitgebreide antwoord. Ik wacht het gewoon maar even af.

Mvrgr.
Raoul Voortman
Reputatie 3
Badge +5
Ik zie dat de snelheid inmiddels goed is en daarom heb ik besloten het topic te sluiten.

Groeten Anton