beantwoord

Vernieuwen van het oude modem langzamere snelheid

  • 30 June 2020
  • 20 reacties
  • 659 x bekeken

Hallo allemaal heb 14 dagen geleden een nieuw modem in mijn strot geduwd gekregen. Had het overigens ook kunnen weigeren maar had er toch een positieve gedachte bij dat het een verbetering zou zijn voor beide partijen, de provider en de gebruiker. Helaas, dus niet helemaal waar. Na het installeren van het nieuwe modem, wat is overigens goed is verlopen, ben ik er achter gekomen dat op het eind van het liedje mijn download snelheid is gekelderd van 40 Mbps naar 20 Mbps vandaag de dag. Heb daar 14 dagen geleden een melding van gemaakt via het officele kanaal van tele2 maar heb daar tot op heden nog geen antwoord op mijn vraag gekregen waarom de snelheid is afgeroomd zonder enige vorm van aanpassing van het abonnementsgeld per maand. Heb naar aanleiding van dit gebeuren toch de volgende opmerking c.q. vraag. Ben overigens vanaf 2015 ( te vrede) klant van tele2, internet en portable telefoon en heb tot voor deze kwestie geen problemen gehad met de geleverde diensten.

Allereerst verbaas ik mij er over waarom zo n simpele vraag zo lang op een antwoord moet wachten. Hoor na 14 dagen gewoon niets meer en neem aan dat ik niet de enige ban met deze vraag.

Denken jullie bij tele2 dat als je niets laat horen dat het zichzelf oplost of kan ik nog iets verwachten ter compensatie van de lopende contracten. Ik heb in 2014 een contract afgesloten voor 40 Mbps en dat wordt nu dus eenzijdig aangepast naar 20 Mbps. Daar naast heb ik 2 contracten voor een mobile. Weet ook dit jullie niet gelukkig maakt maar als al de klanten van tele2 er zo over gaan denken.  Zou graag na 2 weken antwoord krijgen op mijn vraag. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van aan tele2 gerelateerde diensten en ben me ook al aan oriënteren voor een andere provider. Weet niet of ik er op vooruit gaat maar dit is ook niet acceptabel.

icon

Beste antwoord door Scharvor 19 August 2020, 13:03

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Geloof het of niet, maar Ik denk dat het zo zit.

 

Tele2 heeft alleen nog maar internet light, en die gaat niet harder dan max 20Mbps.

Je hebt dus een nieuw Modem omdat die bij ADSL hoort en niet bij VDSL, want VDSL heb je nu niet meer maar het langzamere ADSL.

Dat zou dan idd niet zo netjes zijn van Tele2, maar goed ik heb geen zicht op het gebeuren.

Maar als ze iets eenzijdig veranderen, dan heb jij het recht om over te stappen.

Voor VDSL betalen en ADSL krijgen dat klopt natuurlijk ook niet.

 

Reputatie 7

Klopt dat Tele2 alleen nog light internet biedt (tot 20Mbit), maar bestaande contracten met andere snelheden worden gerespecteerd. Het zou kunnen dat je bijvoorbeeld een niet passend modem hebt gekregen. Alleen een moderator kan daar uitsluitsel over geven.

Via welk kanaal heb je 2 weken terug melding gemaakt? Op het forum pakken de moderators de topics op op volgorde van aanmaken.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Scharvor,

Welkom op de community! 
Je bent een trouwe klant en dat willen we zo houden. Het is niet zo dat wij jouw snelheid beuwst verminderen door middel van het nieuwe modem.
Er kunnen meerdere oorzaken zijn van deze minder hoge snelheid.
Dit gaan wij natuurlijk meteen voor jou uitzoeken! Hiervoor heb ik jouw gegevens nodig.

Stuur mij een privébericht met :

  • Naam
  • Adres
  • Laatste 4 cijfers van jouw IBAN-rekeningnummer
  • Geboortedatum

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas
Dan duik ik er meteen voor je in.

Wij denken niet dat een probleem zich vanzelf oplost, ik weet niet waarom jij nog geen reactie hebt gehad op jouw vraag. 
Dit check ik ook meteen voor je!

Hallo @Scharvor,

Welkom op de community! 
Je bent een trouwe klant en dat willen we zo houden. Het is niet zo dat wij jouw snelheid beuwst verminderen door middel van het nieuwe modem.
Er kunnen meerdere oorzaken zijn van deze minder hoge snelheid.
Dit gaan wij natuurlijk meteen voor jou uitzoeken! Hiervoor heb ik jouw gegevens nodig.

Stuur mij een privébericht met :

  • Naam
  • Adres
  • Laatste 4 cijfers van jouw IBAN-rekeningnummer
  • Geboortedatum

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas
Dan duik ik er meteen voor je in.

Wij denken niet dat een probleem zich vanzelf oplost, ik weet niet waarom jij nog geen reactie hebt gehad op jouw vraag. 
Dit check ik ook meteen voor je!


Hallo Cas, bedankt voor je reactie. Heb je een privé bericht gestuurd.

Geloof het of niet, maar Ik denk dat het zo zit.

 

Tele2 heeft alleen nog maar internet light, en die gaat niet harder dan max 20Mbps.

Je hebt dus een nieuw Modem omdat die bij ADSL hoort en niet bij VDSL, want VDSL heb je nu niet meer maar het langzamere ADSL.

Dat zou dan idd niet zo netjes zijn van Tele2, maar goed ik heb geen zicht op het gebeuren.

Maar als ze iets eenzijdig veranderen, dan heb jij het recht om over te stappen.

Voor VDSL betalen en ADSL krijgen dat klopt natuurlijk ook niet.

 


Wacht even de reactie en oplossing van Cas af voor dat ik misschien een verkeerde reactie plaatst. Heb wel het gevoel dat er iets positiefs voor mij uitkomt anders jammer voor tele2

Klopt dat Tele2 alleen nog light internet biedt (tot 20Mbit), maar bestaande contracten met andere snelheden worden gerespecteerd. Het zou kunnen dat je bijvoorbeeld een niet passend modem hebt gekregen. Alleen een moderator kan daar uitsluitsel over geven.

Via welk kanaal heb je 2 weken terug melding gemaakt? Op het forum pakken de moderators de topics op op volgorde van aanmaken.


Helemaal met je eens dat de moderators het signaal direct oppakken. Proficiat voor dat. Ik heb eerst via de virtuele assistent geprobeerd het op te lossen maar dat eindigde in een Babylonische spraak verwarringen dus vervolgens een email naar contactformulier@tele2.com zonder antwoord te hebben gehad op de vraag vandaar dat ik het heb geprobeerd via het forum.   

Reputatie 7

Klopt dat Tele2 alleen nog light internet biedt (tot 20Mbit), maar bestaande contracten met andere snelheden worden gerespecteerd. Het zou kunnen dat je bijvoorbeeld een niet passend modem hebt gekregen. Alleen een moderator kan daar uitsluitsel over geven.

Via welk kanaal heb je 2 weken terug melding gemaakt? Op het forum pakken de moderators de topics op op volgorde van aanmaken.


Helemaal met je eens dat de moderators het signaal direct oppakken. Proficiat voor dat. Ik heb eerst via de virtuele assistent geprobeerd het op te lossen maar dat eindigde in een Babylonische spraak verwarringen dus vervolgens een email naar contactformulier@tele2.com zonder antwoord te hebben gehad op de vraag vandaar dat ik het heb geprobeerd via het forum.   

Prima zet :) Soms kan het op het forum ook even duren, het is natuurlijk geen direct 1-op-1 contact, maar ik heb alle vertrouwen in Cas.

Klopt dat Tele2 alleen nog light internet biedt (tot 20Mbit), maar bestaande contracten met andere snelheden worden gerespecteerd. Het zou kunnen dat je bijvoorbeeld een niet passend modem hebt gekregen. Alleen een moderator kan daar uitsluitsel over geven.

Via welk kanaal heb je 2 weken terug melding gemaakt? Op het forum pakken de moderators de topics op op volgorde van aanmaken.


Helemaal met je eens dat de moderators het signaal direct oppakken. Proficiat voor dat. Ik heb eerst via de virtuele assistent geprobeerd het op te lossen maar dat eindigde in een Babylonische spraak verwarringen dus vervolgens een email naar contactformulier@tele2.com zonder antwoord te hebben gehad op de vraag vandaar dat ik het heb geprobeerd via het forum.   

Prima zet :) Soms kan het op het forum ook even duren, het is natuurlijk geen direct 1-op-1 contact, maar ik heb alle vertrouwen in Cas.


Hoi Pipo had vooral na jouw reactie als ervaring deskundige, dat ik al het vertrouwen in Cas moet hebben, een beetje de moed verloren. Ik heb liever dat er gewoon wordt gezegd hoe precies de vork in de steel zit, in mijn geval dus dat m n download snelheid wordt verminderd, op het ogenblik 17 Mbps, dus meer dan gehalveerd. Heb diverse private mails naar Cas gestuurd maar tot dus ver geen toezegging gehad dat er daadwerkelijk iets gaat gebeuren en wanneer. Ben er ook inmiddels achter gekomen dat met het verwisselen van het modem ook m n vaste telefoon verbinding verloren is gegaan.  

weet overigens niet precies wat er wordt bedoeld met de criteria  “we gaan er iets aandoen” en de periode dat er daadwerkeliik iets uitkomt. 

Welk Modem gebruik jij nu dan  merk en type?

H369A

Gaat dus over de vaste aansluiting en niet om de wifi aansluiting.

Reputatie 7

@Cas van Tele2 zet soms ook vragen eerst intern uit, maar komt daar bij je op terug. Er zat ook een weekend tussen. Het kan aan veel factoren liggen, de DSLAM setting van KPN, het modem, profiel, bekabeling etc.

CAS dank je wel voor de uitleg die je geeft aan welke factoren het fout is/kan gegaan maar dat is abracadabra voor mij. Het enige wat ik constateer is dat na het wisselen van het modem de download snelheid is afgeroomd en dat ik de vaste telefoon verbinding moet missen. Deze aansluiting is aangelegd in 2015 door een technicus van Tele2 en heeft ook sinds die dag tot volle tevredenheid gewerkt tot de recentelijke uitwisseling van het modem

Reputatie 7

CAS dank je wel voor de uitleg die je geeft aan welke factoren het fout is/kan gegaan maar dat is abracadabra voor mij. Het enige wat ik constateer is dat na het wisselen van het modem de download snelheid is afgeroomd en dat ik de vaste telefoon verbinding moet missen. Deze aansluiting is aangelegd in 2015 door een technicus van Tele2 en heeft ook sinds die dag tot volle tevredenheid gewerkt tot de recentelijke uitwisseling van het modem

Mijn naam is geen Cas :) En de reden dat ik wat termen als mogelijke oorzaak strooide was om een reden te geven waarom een oplossing soms niet 1-2-3 voorhanden is, maar tijd kost om te onderzoeken.

Goedendag alle lezers. Hulde voor de inspanning van alle mensen, zeker van tele2, betrokken bij het oplossen van het door mij aangekaarte probleem m.b.t. het uitwisselen van een oud naar een nieuwe modem en de daarmee gepaard gaande verminderde download snelheid met meer dan 50%. Het is tele2 gelukt om de download snelheid op te voeren naar +/- 40MBps. Tele2 heeft 2 technici van verschillende disciplines ingezet om het probleem te tackelen.  Heb overigens een contract voor 50MBps maar ben al te vrede de inzet van tele2 om het op te waarderen van +/- 19 MBps naar 40MBps. Was overigens 5 dagen geleden opgelost maar toch eventjes gewacht met een spontane reactie of het wel van langere duur is. Vandaag 19.09.202 is de snelheid constant rond de 40MBps. Te vrede klant dus.

Heb namelijk de vreemde gewoonte voor ik op het internet gaat de snelheid te checken.

Reputatie 7

DSL snelheden zijn altijd afhankelijk van de afstand tot de centrale en 40Mbit is dan een heel nette snelheid! Je geduld is beloond, fijn dat het uiteindelijk is opgelost! :thumbsup:

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Scharvor,
Bedankt voor jouw update in dit topic! De technische dienst heeft jouw snelheid weer kunnen fixen, daar ben ik blij om. 
Eind goed, al goed! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of kunnen we je ergens bij helpen, geef een seintje,
De Community staat altijd voor je klaar! :innocent:

Jij ook bedankt voor het meekijken