beantwoord

Vast internet traag

  • 2 December 2019
  • 9 reacties
  • 338 x bekeken

Hoi,

 

Mijn internet is momenteel nogal traag, het heeft zo zijn momenten zal ik maar zeggen maar.

Op mijn adres blijkt het ook vrij lastig te zijn de beloofde snelheid te halen. ik had hier met mijn vorige provider ook last van.

 

Toch vind ik: DL 2.5mbs / 30 mbps & UL 5.25 mpbs/30 mbps wel heel erg laag. en op mijn adres is het maximaal haalbare al maar een magere 30 mbps.

 

Is hier nou echt niets aan te doen? 

 

Nu weet ik dat er wetten zijn over de beloofde snelheden, en het is ook niet altijd zo laag.

Maar er zijn zekere ‘dips’ in het netwerk hier, en die komen naar mijn mening iets te vaak voor.

 

Mvg,

Theums

icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 4 December 2019, 09:48

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Speedtest
 

 

Reputatie 5

Hé Theums, leuk dat je voor Tele2 hebt gekozen alleen jammer dat je je internetsnelheid op sommige momenten als traag ervaart.

Kun je mij ten eerste vertellen of je internet via wifi of een bekabelde verbinding? Hoe vaak gebeurd het dat je snelheid “dipt” en ben je op dat moment met iets specifieks bezig waardoor je doorhebt dat de snelheid inzakt? Ook mag je mij alvast een privébericht sturen zodat ik je verbinding kan meten:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin

Bedankt voor je antwoord.

 

Het is nu al sinds in ieder geval gisteren zo dat het traag is, en verder ben ik niets specifieks aan het doen (geen down of uploads aan staan)

Eigenlijk alleen een paar webpagina's open staan momenteel.

 

Alleen mijn PC, Chromecast en TP-Link Powerline adapter zijn aangesloten op het netwerk. (PC vanaf die powerline adapter bekabeld)

Reputatie 5

Ik heb je verbinding nagekeken en zie daar geen problemen, je modem haalt 34179kbps down en 5820kbps up en er zijn vrijwel geen fouten op de lijn.

Zou je willen testen of het zonder de powerline adapter dus met een kabel rechtstreeks wel goed gaat? Dit kan namelijk nog een oorzaak zijn.

Hey Kev,

 

Rechtstreeks kan ik helaas niet testen, geen laptop tot mijn beschikking. 

En weinig zin om mijn hele pc/monitor en toebehoren naar de router te verplaatsen.

Wat ik wel heb gedaan is de powerline adapter uitgezet en met mijn telefoon naast de router gaan staan, en hier vervolgens een speedtest mee gedaan terwijl ik op mijn WiFi netwerk zat.

 

Het record was 4 mbps, nog geen persoonlijk of wereldrecord helaas.

Reputatie 5

Hé Theums,

Ik heb zojuist opnieuw je verbinding nagekeken en dit ziet er nog goed uit, je hebt nog steeds rond 34mbit download en er zijn geen echt fouten gemeten. Het lijkt er daarom niet dat het probleem in de koperlijn van KPN naar binnen toe ligt.

Ik had nog niet gevraagd of dit probleem alleen 's avonds of ook overdag speelt, dit maakt nog wel een belangrijk verschil.

Hoi Kev,

 

Het lijkt er daarom niet dat het probleem in de koperlijn van KPN naar binnen toe ligt.

Dus het probleem zou moeten liggen tussen mijn ISRA punt en Router, als ik het goed begrijp?

 

Ik had nog niet gevraagd of dit probleem alleen 's avonds of ook overdag speelt, dit maakt nog wel een belangrijk verschil.

Er is volgens mij ook niet echt een regelmaat in te vinden helaas, sinds maandag is het denk ik constant al zo, tenminste als ik thuis was en er een speedtest op heb losgelaten.

 

Dinsdag was het in ieder geval overdag en 's avonds traag, de rest van de week heb ik alleen 's avonds gekeken omdat ik overdag niet thuis was.

 

Bij mijn vorige provider had ik dit dus ook wel eens, dan vaak een paar dagen tot iets langer dan een week. En vervolgens was het weer prima tot de volgende ‘dip’ , weet nu natuurlijk niet zeker of dat weer het geval is.

 

 En puur uit nieuwsgierigheid, zou ik mogen vragen wat jullie precies kunnen meten?

Is dat hetzelfde als wat ik op de pagina hieronder kan zien, of hebben jullie nog meer / andere data beschikbaar?

 

 

Reputatie 5

Als de lijn goed meet (we zien dat o.a. aan de waardes in je screenshot ja, maar dat is niet alles) Dan is er een redelijk kans dat het probleem bij je thuis veroorzaakt wordt. Ook kan het aan de bandbreedte liggen voor de gehele wijk maar dan merk je alleen 's avonds en of 's weekends problemen. 

Als het probleem dus ook overdag speelt dan moeten we eerst uitzoeken of iets bij je in de woning de dips kunnen veroorzaken en de beste manier om te testen is door een kabel rechtstreeks aan te sluiten en daarmee te testen, wifi is te storingsgevoelig om daar concrete conclusies uit te trekken.

 

Reputatie 5

Omdat ik langere tijd geen reactie meer gekregen heb sluit ik het topic.

Mocht je het hebben getest met een bekabeld apparaat kun je altijd even een nieuw topic aanmaken.

Groet, Kevin