vraag

TRAAG internet, DLM reset aub

  • 28 juli 2020
  • 2 reacties
  • 231 x bekeken

Reputatie 1

Beste tele2/moderators ,

 

  1. heb net een wijziging aangebracht aan de configuratie. Ik heb het modem nu rechtstreeks, dat wil zeggen de 2  ROOD/BLAUW kabels in een RJ11 stekker geknepen (speciale krimptang) en rechtstreeks in het modem gestoken. Hiermee elimineer ik de vorige configuratie. Dit bestond uit: 1. halve meter kabel van modem naar een stekker. 2. de Stekker die aangesloten was op 3. een hele oude PTT contactdoos uit de jaren 80. De bekabeling van KPN is dus nu rechtstreeks op het modem aangesloten dus uit de grond op het modem.
     
  2. Mijn gegevens nu in het modem:
    Actual rate (up/down): 10095/16383 KBPS
    Atainable rate (up/down): 10500/30995 kbps

    Als ik download dan download ik ook maar met een snelheid van 1,8MB/sec. IN februari downloadde ik nog met  3,9-4 MB. Sinddien hebben mijn ouders een nieuw modem aangesloten (het nieuwe witte modem van tele2). Misschien was ook het modem niet blij met wat er in 1 stond. Dit heb ik gefixed.
     
  3.  MIJN verzoek is dan een DLM reset. Want nu heb ik alles goed gezet en is het modem rechtstreeks aangesloten op de KPN bekabeling en heb ik veel hindernissen weggehaald.

     
  4. De configuratie werkt nu iig 3 uur stabiel. Dat betekent dat het goed is aangesloten

Alvast dank


2 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Heb je zelf al een reset gedaan? Pinnetje indrukken tot de modem vanzelf opnieuw opstart.? 

Reputatie 1

Als je op die manier reset dan gaat het modem zoeken naar een betere attainable rate?

 

heb nu alleen de stroom eraf gehad (voor zeker 20 minuten).


BTW bekabeling is toegevoegd als plaatje:

 


----------------------------------

OUDE SITUATIE:

Modem zat aangesloten, via een 0,5M rj11 kabel naar een stekker (varkenssnuit) op dit kastje:

 








 

Reageer