beantwoord

Snelheid internet vergeleken met buren

  • 21 January 2019
  • 8 reacties
  • 438 x bekeken

Beste mensen,

Ik heb misschien een vreemde vraag, maar stel hem toch. Ik heb een goede verbinding sinds de vorige keer dat ik hulp in riep bij het forum, echter heb ik van (ook directe) buren begrepen dat zij sneller internet halen dan Tele2 aangeeft dat maximaal haalbaar is bij ons (31 Mb/s down haal ik nu maximaal). De buren lijken wel tot over de 50Mb/s te halen, terwijl ze hetzelfde aangesloten zouden moeten zijn.
Op de Tele2 website zie ik de verschillen niet als ik bij het kiezen van een internet abonnement dezelfde postcode en andere huisnummers gebruik, echter zie ik dit bij andere providers wel. Kan dit komen door de aansluiting in de buurtkast waarmee de kabels verspreid worden of ons Isra punt in huis dat anders is als bij buren? Ik zou het best leuk vinden om de volle 50Mbis te krijgen die mijn directe buren ook krijgen. Moet zo het lijkt mogelijk zijn als ik zo rondvraag om in ons woonblok beter internet te krijgrn. Bij 2 huizen verder haalt een buurman (zelf gestest met speedtest via zijn netwerk) 54Mb/s.

P.S. Ik weet toevallig dat ons Isra punt via 2 aders aangesloten zit op de modem. De rode en de blauwe ader dacht ik. De andere zijn afgedopt. Kan dit het probleem zijn in de lagere snelheid? Van een tijd terug hoorde ik via Tele2 dat het contact wel goed zou moeten zijn die wij hebben. Kan gemeten worden via hun begreep ik hoe stabiel je verbinding is.


Ik hoor graag of ik hier iets aan kan doen of dat dit niet te verbeteren is. Wil graag weten waar ik aan toe ben. Sneller internet zou welkom zijn en glasvezel zie ik niet snel gebeuren hier in de straat.

Met vriendelijke groet,
Remco
icon

Beste antwoord door Rena Chan 21 January 2019, 22:57

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
http://netco-fpi-info.fourstack.nl

Dit is de definitieve website om je Max haalbare snelheid (normaal en bonded) te zien.

Alleen KPN en XS4ALL bieden bonden DSL (2 aders).

De eerste vermelde snelheid zou door ieder provider leverbaar zijn.

Echter kun je bij je buren ook veel verschillen zien.

Dit is bij mij:



Buren net onder:



1 portiek verder:

Aha, die pagina heb ik al eens gezien inderdaad. Maar geeft dit niet de hoogste waarde gemeten op een adres aan. Dus dat theoretisch als de lijn verbeterd is en je daarmee hogere snelheid behaald, de getoonde snelheid ook op die pagina veranderd.

De vorige bewoners hadden bijvoorbeeld nooit een sneller abonnement gehad dam 20Mb/s. En de pagina gaf toen ook aan dat een maximale snelheid van 25Mb/s mogelijk was. Ik heb dit gecontroleerd toen ik een abonnement uitzocht. Echter heb ik met het hogere abonnement dus wel meer behaald nu. En daardoor lijkt die pagina ook een hogere waarde aan te geven.

Kan dit kloppen, of is dit niet mogelijk zoals ik het in mijn herinnering heb gezien.
Reputatie 7
Als het goed is wordt deze database door KPN geüpdatet met de maximale haalbare snelheid, heeft niks te maken met wat voor abonnement je hebt in bepaalde adres.

Zodra KPN iets aan je lijn doet waardoor je hogere snelheid krijgt zou je dat terug in die pagina kunnen zien, ook toekomstige werkzaamheden worden getoond.

Maar kan soms zijn dat de database niet 100% klopt door een fout.
Dat zou dan dus betekenen dat er niets hoger te halen valt bij mij thuis. Dat het dan zo kan verschillen tussen directe buren die in principe dezelfde afstand hebben vanaf de verdeel kast in de straat. Is apart wel dan.

Zou het helpen als de andere 2 aders ook aangesloten worden? Of doet dat niks aangezien jullie toch geen BVdsl leveren. Weet trouwens dat ik er zelf niks mee mag doen, dat gebeurd ook sowieso niet. Laat het dan doen. Heb er zelf te weinig verstand van.
Ben gewoon mijn opties aan het onderzoeken. En kan er niks aan gebeuren dan is het ook goed.
Dit is echt een kwestie van niet gevraagd, is niet weten wat mogelijk of onmogelijk is.

In ieder geval alvast bedankt dat jullie antwoorden. Leer elke keer weer wat zo.
Weet even niet waarom mijn eigen reactie nu als beste antwoord staat. Was niet de bedoeling. Excuses.
Reputatie 5
Hé Remco,

Ik heb het "beste antwoord" weer voor je uitgezet!

Wij hebben geen mogelijkheid om pair bonding te leveren waarbij je beide aderparen gebruikt voor een snellere verbinding, dus als je het nu aansluit zal het alleen problemen op kunnen leveren.

Weet je zeker dat je buren ook op de koperlijn van KPN zitten aangesloten en niet bijvoorbeeld op de COAX lijn van bijvoorbeeld Ziggo? Kleine verschillen in snelheid t.o.v. de FPI check kunnen namelijk wel voorkomen maar het grote verschil dat je omschrijft heb ik zover ik mij kan herinneren nog niet eerder gezien.

Groet, Kevin
Voor zover ik weet hebben wij geen coax aansluitingen bij de huizen in deze straat. Heb het zelf in elk geval niet in ons huis. Ook geen mogelijkheid ertoe. Maar ga dat eens navragen, misschien dat het bij een aantal huizen is aangelegd en bij ons niet. Woon hier nog niet lang, dus weet niet alles wat er in de straat is gebeurd.

Je hoort het van me.
Oké, we hebben inderdaad een groene kabel liggen in de kelder. Is alleen nog opgerold en nooit doorgetrokken naar het woon gedeelte. Ik gok zo dat ik daar dan voor moet gaan om een betere snelheid te kunnen krijgen via de kabel dan via koper.
Dat wordt iets om over na te denken, zou namelijk betekenen dat we dan overstappen op een andere provider.