beantwoord

Slechte internetverbinding

  • 30 January 2021
  • 5 reacties
  • 158 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Sinds dinsdag ervaar ik nu dat mijn internet verbinding minder goed lijkt.
Het laden van diverse websites zoals redit verloopt ineens een heel stuk langzamer (duurt langer voor er iets wordt getoond en het laden van subpagina’s duurt ook veel langer).
Ook tijdens het gamen ervaar ik lag bij verschillende spellen of wordt de verbinding heel vaak verbroken tijdens het spelen (disconnect).

Ook valt soms de internetverbinding geheel weg en komt dan helemaal niet meer terug zonder dat ik het modem van het stroom haal en weer aan doe (dit gebeurt niet heel vaak maar heb het in ieder geval 2x opgemerkt tot nu toe).

Ik heb zelf al op verschillende manieren proberen te kijken waar het probleem zich voordoet.
Meer dan 5000 packets en slechts 1 of 2 loss en dat was niet eens tijdens de periodes waar het probleem van verbroken verbindingen en lag zich voordoet dus wat dat betreft lijkt de verbinding in orde.

In de thuissituatie qua bekabeling e.d. is ook niets veranderd, ik heb voor de zekerheid alles nagekeken, kabeltjes eruit gehaald schoon geblazen en weer terug erin gedaan en ook bij de computer hetzelfde gedaan en dat leek ook niets te helpen.

Ik heb ook bij de support voor de diverse partijen nagevraagd of ze iets zien qua bredere storingen zoals een vertraging van doorgeven van data en/of geheel verbreken van verbindingen specifiek voor mijn regio maar in alle gevallen zien ze geen bijzonderheden.
Ook andere personen nagevraagd en voor zover lijkt niemand dezelfde problemen te ervaren.

Ik heb in ieder geval alle voor mij mogelijke middelen uitgeput en weet niet waar ik het verder nog kan zoeken dus hulp hierbij zou zeer gewaardeerd zijn!

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 5 February 2021, 16:57

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7

Ervaar je dit via WiFi of via een netwerkkabel? Je modem kan onbetrouwbaar worden, maar we lezen ook dat de (inmiddels verouderde) apparatuur van KPN in de wijkcentrale soms aan vervanging toe is.

Ik heb mijn internet aangesloten zitten via de netwerkkabel.

Reputatie 7

Probeer voor de zekerheid een andere kabel en anders zijn er alleen de oorzaken nog zoals ik al noemde.

Ook een tweetal andere kabels geprobeerd voor het geval dat om dat uit te kunnen sluiten maar ook dit heeft niets geholpen.

Ik zou bij slechte kabels juist ook problemen met packet loss moeten merken en dat gebeurt juist niet.
Het lijkt er dus op dat van wat ik zelf kan zien de verbinding zelf wel in orde is maar de overdracht dat daar iets mis gaat.
Of dat deze te lang duurt voor gegevens overgedragen worden of wellicht dat het ergens bij de route die ik krijg naar services te zoeken valt.

Het is ook niet de hele tijd en ook niet in bepaalde voorspelbare intervallen.
Van wat ik gezien heb kan het zich na 30 seconden voordoen, kan het 30 minuten duren of kan er zelfs 2-3 uur tussen zitten.

Mogelijk ligt het probleem buiten het tele2 netwerk bij een externe carrier zoals twelve99 en/of telia, ik weet niet hoeveel tele2 hieraan kan doen als dit het probleem blijkt te zijn.
Ik had ook geen reden om dit voortijds te controleren en weet niet of sinds dinsdag de routes die ik krijg zijn veranderd, met die informatie had ik mogelijk het probleem preciezer kunnen aanwijzen.
Van wat ik kan zien beginnen de problemen op te treden zodra de waardes van metingen van een normale 20ms tot 150ms ver omhoog schieten naar 500ms of zelfs hoger.
Dit gebeurt soms in het tele2 netwerk zelf bij de route die via versatel en/of tele2 loopt maar valt ook te zien bij de externe carriers.
Maar wat ik hier zie kan ook een gevolg zijn van zeer lang lopende metingen waarbij er altijd wel ergens een uitschieter zit.

Door de willekeurige aard van wanneer het gebeurt is het voor mij dus ook niet eenvoudig om een accurate meting te doen aangezien deze meting over een tijdspanne liggen van soms wel 2 uur.
Dat maakt het voor mij dus ook zo moeilijk om een precieze oorzaak te kunnen vinden of aan te kunnen wijzen.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @MBeekhuizen,
Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw verbinding.

Goed dat je allereerst al geprobeerd hebt je modem te resetten en de kabels hebt gecontroleerd. Ik heb meteen je account erbij gepakt in ons systeem en een lijnmeting uitgevoerd. Hieruit bleek dat de snelheid goed is. Dat houdt in dat het een lokaal probleem is en dat het mogelijk goed op te lossen is bij jou thuis! Hier voor wil ik je vragen om een aantal dingen te checken: 
- Controleer of de kabel tussen modem en IS/RA niet langer dan 2 meter is.
- Controleer of je een flat of round (ronde) cable gebruikt. Er moet altijd een ronde kabel gebruikt worden.
- De kabel moet rechtstreeks aangesloten zijn. Mits mogelijk zonder splitter.

Ik kan een nieuwe kabel verzenden als je dat wilt! Ik hoor graag van je wat jouw bevindingen zijn. De Community staat voor je klaar!