Sinds dinsdag ervaar ik nu dat mijn internet verbinding minder goed lijkt.
Het laden van diverse websites zoals redit verloopt ineens een heel stuk langzamer (duurt langer voor er iets wordt getoond en het laden van subpagina’s duurt ook veel langer).
Ook tijdens het gamen ervaar ik lag bij verschillende spellen of wordt de verbinding heel vaak verbroken tijdens het spelen (disconnect).
Ook valt soms de internetverbinding geheel weg en komt dan helemaal niet meer terug zonder dat ik het modem van het stroom haal en weer aan doe (dit gebeurt niet heel vaak maar heb het in ieder geval 2x opgemerkt tot nu toe).
Ik heb zelf al op verschillende manieren proberen te kijken waar het probleem zich voordoet.
Meer dan 5000 packets en slechts 1 of 2 loss en dat was niet eens tijdens de periodes waar het probleem van verbroken verbindingen en lag zich voordoet dus wat dat betreft lijkt de verbinding in orde.
In de thuissituatie qua bekabeling e.d. is ook niets veranderd, ik heb voor de zekerheid alles nagekeken, kabeltjes eruit gehaald schoon geblazen en weer terug erin gedaan en ook bij de computer hetzelfde gedaan en dat leek ook niets te helpen.
Ik heb ook bij de support voor de diverse partijen nagevraagd of ze iets zien qua bredere storingen zoals een vertraging van doorgeven van data en/of geheel verbreken van verbindingen specifiek voor mijn regio maar in alle gevallen zien ze geen bijzonderheden.
Ook andere personen nagevraagd en voor zover lijkt niemand dezelfde problemen te ervaren.
Ik heb in ieder geval alle voor mij mogelijke middelen uitgeput en weet niet waar ik het verder nog kan zoeken dus hulp hierbij zou zeer gewaardeerd zijn!
Slechte internetverbinding
Beste antwoord door Cas van Tele2
Hallo
Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw verbinding.
Goed dat je allereerst al geprobeerd hebt je modem te resetten en de kabels hebt gecontroleerd. Ik heb meteen je account erbij gepakt in ons systeem en een lijnmeting uitgevoerd. Hieruit bleek dat de snelheid goed is. Dat houdt in dat het een lokaal probleem is en dat het mogelijk goed op te lossen is bij jou thuis! Hier voor wil ik je vragen om een aantal dingen te checken:
- Controleer of de kabel tussen modem en IS/RA niet langer dan 2 meter is.
- Controleer of je een flat of round (ronde) cable gebruikt. Er moet altijd een ronde kabel gebruikt worden.
- De kabel moet rechtstreeks aangesloten zijn. Mits mogelijk zonder splitter.
Ik kan een nieuwe kabel verzenden als je dat wilt! Ik hoor graag van je wat jouw bevindingen zijn. De Community staat voor je klaar!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.