beantwoord

Sinds aansluiting geen DSL signaal

  • 21 November 2019
  • 2 reacties
  • 239 x bekeken

Beste Tele2/leden

 

Op 6-11-2019 heb ik internet/tv besteld van Tele2. Op 16-11-2019 kon ik mijn pakket activeren. Ik kwam er meteen achter dat ik geen DSL signaal binnen kreeg op mijn modem. Hierop heb ik contact opgenomen met Tele2. Op 19-11-2019 is de eerste monteur langsgekomen. Hij vertelde dat er waarschijnlijk werkzaamheden in de buurt waren, deze zouden de volgende dag opgelost zijn.

De volgende dag had ik echter nog steeds geen DSL signaal. Ik heb hierop weer met Tele2 gebeld, op 21-11-2019 (vandaag) zou een monteur komen die het zeker zou oplossen. Vanochtend is hij gekomen. Hij heeft het probleem niet kunnen oplossen.

Volgens hem zit er in een kelderbox in een portiek naast mij een aansluiting die hij moet controleren en waar mogelijk de fout zit. Echter, de monteur en ik hebben allebei geen toegang tot de portiek en de kelderbox. De monteur is weer vertrokken met de vraag of ik de huismeester en een nieuwe monteur kan regelen op dezelfde dag.

Ik heb de huismeester gebeld, die geeft aan dat hij geen toegang kan verlenen tot de kelderbox, aangezien het een privé kelderbox van een bewoner is. Ik moest zelf regelen om de kelderbox in te komen. Ik heb meerdere keren aangebeld, contact gezocht met de bewoner etc. maar ik krijg geen gehoor.

 

Vandaag wilde ik mijn abonnement annuleren, echter ben ik nu één dag te laat met opzeggen. Na meerdere keren bellen, kon niemand hier wat aan doen. Je sluit een dienst af en geen product, dus je kan alleen annuleren vanaf de besteldatum binnen 14 dagen. Dat is op zich prima.. maar ik had dit in die 14 dagen nooit kunnen weten, aangezien ik maar 4 dagen de tijd heb gehad om alles te testen en monteurs langs te laten komen. (alleen als ik 12 maanden contractgeld zou betalen kan ik opzeggen).

 

Opnieuw gebeld, volgens Tele2 ben ik zelf verantwoordelijk voor de kabels binnen huis/portiek dus moet ik zelf maar regelen om die kelderbox ooit binnen te komen met een monteur.

 

Nu heb ik sinds de aansluiting geen verbinding, geen internet en tv.. dus eigenlijk helemaal niks, komt er geen monteur meer omdat hij de kelderbox niet in kan én kan ik niet meer annuleren.

 

Mijn vraag.. wie helpt mij verder en hoe?

icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 22 November 2019, 10:03

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 5

Ik heb het nagekeken en er staat een terugbelafspraak voor vandaag gepland. Daar gaan we kijken wat we met het abonnement kunnen doen. Het is namelijk wel zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor een fysieke hoofdlijnaansluiting in je woning. Maar ik wil je vragen te wachten op de afdeling die u gaat terugbellen.

Reputatie 7

Over het algemeen staat in huurcontracten dat huurders altijd toegang dienen te verlenen voor zaken als onderhoud en werkzaamheden. Flauw dat de huismeester u dit zelf laat oplossen, want juist de verhuurder (die daar een huismeester voor heeft aangesteld) kan dus een huurder aan die contractuele afspraak houden.