beantwoord

Problemen met vast internet en telefonie

  • 19 April 2022
  • 3 reacties
  • 140 x bekeken

Al een jaar of langer is mijn internetverbinding thuis traag. Maar erger als dat is dat de vaste telefoonverbinding dood is. Als mijn mobiele het nog doet, bellen mensen mij daar. En als ik dan wil bellen, ook geen verbinding.

Zo ligt ook wel eens naast die vast ook internet en mobiele eruit, helemaal niet handig !

Er is al een nieuw modem van Tele2 gekomen, vorig jaar heeft een monteur van Tele2 hier in huis gekeken, maar ik blijf met de verbroken verbindingen zitten.

Het is niet alleen hier zo, maar ook bij mijn vader is  dit met regelmaat aan de hand.

In de periode dat de verbindingen bar zijn, krijg je ook veel spamberichten in de box en als de telefoon werkt, veel van die spamcalls. Zodra de verbinding weer stabiel is voor een tijd, is dit niet zo.

Mijn mailprogramma Thunderbird wil niet goed werken met Tele2. Thunderbird zegt dat het komt door de verouderde apparatuur van Tele2. Dus dan maar eens Outlook proberen, die heeft helemaal oorlog, er ontbreekt een certificaat.

Ik wordt er mesjokke van en ben er ook wel helemaal klaar mee !

De ergernis is dan ook nog al die reclame van dat 5 G gebeuren, dit was ook zo erg met 4G gebeuren en sinds die tijd is deze ellende ook begonnen. Het 3 G liep heel fijn stabiel zonder problemen en dan wordt je gedwongen tot 4 G. En straks dus tot 5 G.

Als ik dit topic gebeuren lees, ben ik ook niet de enige met dit probleem, het speelt best veel.

Vraag is nu dus wanneer pakt Tele 2 dit probleem eens serieus aan ???

icon

Beste antwoord door annam 28 July 2022, 18:43

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi @annam,

Excuses, dit topic is me helemaal ontglipt. Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega’s? En werkt je verbinding inmiddels weer goed?

Mocht je nog hulp nodig hebben met je Thuis abonnement, dan wil ik je vragen even te bellen met mijn collega’s van de klantenservice. Zij kunnen namelijk in de juiste systemen, waar ik zelf niet in kan. Anders was ik er natuurlijk graag voor je ingedoken. Je kunt ze doordeweeks tot 20:00 uur bereiken op 020-7544444.

Mocht ik je nog kunnen helpen met een vraag over je mobiele abonnement, dan help ik je met alle liefde verder. Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Marciano

Ja alles werkt weer, heeft even geduurd en vele collega's verder.

Het rommelt wel heel erg.

Laatst werd ik gebeld, nam op, in gesprektoon. Hing op, weer zelfde nummer.

Even gewacht en gebeld en verbinding, bleek dat ze tegelijk dat ik haar belletje binnen kreeg, zij mijn belletje binnen kreeg. Terwijl mekaar niet eens kennen en ook niet aan het bellen waren of wilden bellen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi,

Ook hier bedankt voor je terugkoppeling! Wat een aparte situatie… Maar ik vind het super fijn om te horen dat alles weer werkt!

Mocht je in toekomst nog vragen of hulp nodig hebben met je Thuis-abonnement, neem dan even een kijkje in onze Wiki. Hier staan meerdere artikelen over Internet, Wifi, Vaste telefonie en sinds kort ook E-mail.

Ik kan zelf niet in de juiste Thuis-systemen, maar onze toppers hier op de Community kunnen wellicht helpen, dus start gerust een nieuw topic als je weer vragen hebt!

Voor nu een hele fijne avond en nogmaals bedankt voor je reactie! 😊

Groetjes,

Marciano

Reageer