beantwoord

Problemen Internet en Vaste Telefonie West Nederland

  • 16 May 2022
  • 3 reacties
  • 164 x bekeken

Zaterdag  14 mei 2022, Amsterdam. Van ≠ 17 uur tot 24 uur

-Geen internet en geen vaste telefoon.

-Met smartphone naar Tele2/Klantenservice/Meer hulp/Storingen en onderhoud:

-Geen storing Amsterdam

-Wel melding dat op vrijdag 13 mei 2022 het westelijk gedeelte van Nederland mogelijk problemen zijn met het internet. Update zou volgen

-Geen updates.

-Al mijn kabel-verbndingen gecontroleerd/diverse keren gereset Tevergeefs.

-Mijn kabelverbindingen zijn goed.

-De volgende dag bleek ik weer een werkende internetverbinding te hebben.

 

Mijn klacht:

Dit  niet de eerste keer dat bij mij een internetstoring was, die niet vermeld werd als zodanig op de site van Tele2. Slechts bij navraag bij helpdesk bleek dat er inderdaad een storing was (geweest), maar dat die niet gemeld werd op de site. Dit is me de afgelopen jaren meerdere malen overkomen.

Mijn advies:

-Schaf die beledigende robot-dame af. Behalve dat ik me beledigd voel aangesproken te worden door een uiterst stompzinnig wezen, biedt “ze” ook geen oplossing.

-Schaf ook de rubriek Storingen en onderhoud af. Die wordt niet onderhouden. Schijnt ontzettend moeilijk te zijn.

Iets voor een, altijd open deuren intrappende ‘manager’?

 

 

icon

Beste antwoord door eric 16 May 2022, 19:25

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De rubriek storingen en onderhoud wordt gebruikt bij grootschaligere verstoringen. 'individuele' storingen niet.  

Ik vermoed niet dat heel west Nederland plat heeft gelegen zoals werd gesuggereerd. Dan had dit hier op het forum wel volgelopen.

Technische problemen kunnen altijd voorkomen en fijn dat ze jouw storing gewoon zaterdagavond nog hebben opgelost.

Blijft het ongemak dat de klant niet weet of het aan hem ligt of aan Tele2. Omdat deze storing kennelijk te miniem was, en derhalve niet gemeld werd (ook niet bij navraag vandaag bij de helpdesk) ben ik er vanuit gegaan dat het aan mijn modem/bekabeling lag, en ben ik uren bezig geweest die (ten onrechte) te controleren. Dat was achteraf verspilde tijd. Wat kost het nou voor moeite om dan  die storing (hoe klein ook) desnoods te melden bij mijn account. Zodat ik alsnog (vandaag) bij de helpdesk kan verifïeren dat het niet aan mij lag, maar aan Tele2. Nu verkeer ik nog steeds in onzekerheid of het niet tòch aan mijn modem en/of bekabeling heeft gelegen. En met "fijn dat ze jouw storing gewoon zaterdagavond nog hebben opgelost.” is een niet bewezen aanname. Een kwestie van service?

Reputatie 7
Badge +12

Hey @germeinema goed om te horen dat de problemen inmiddels zijn opgelost en dat je weer gebruik van kunt maken van jouw diensten! Fijn om te horen dat je in ieder geval contact hebt gehad met mijn collega en goed dat je je bekabeling wel direct hebt gecheckt. Geen zorgen, jouw bekabeling is volgens mij helemaal in orde. Er waren inderdaad problemen bekend in West Nederland. Zoals @eric ook aangaf, staan hier echt de grotere netwerkproblemen in, maar deze problemen waar jij last van had, stonden dit weekend ook in ons algemene storingstopic.

Ik zag in de mail dat mijn collega zaterdag een update had geplaatst met dat deze problemen inderdaad al snel opgelost waren. Echter ging er iets niet helemaal goed, want toen ik gister het topic bekeek, was deze update niet goed doorgekomen, waardoor deze niet in het topic stond. Mijn excuses hiervoor!

De chatbot verzamelt eigenlijk informatie voor ons, zodat we jou daarna direct gericht kunnen helpen. Mijn collega’s werken uiteraard nog altijd aan Tara (chatbot) om haar slimmer te maken, zodat ze je steeds beter kan helpen. De chatbot en het storingstopic zullen we dus niet aanschaffen, want ze helpen beide vele klanten aan informatie. Nu ging het dus niet helemaal goed, maar mocht je volgende keer weer problemen hebben, check dan zeker het storingstopic, ik zorg ervoor dat deze dan weer helemaal up to date is! 😄

Reageer