beantwoord

Power rood- Wel internet..? Internet verbinding instabiel

  • 8 September 2020
  • 20 reacties
  • 576 x bekeken

Hi!

 

Ik zie alleen topics waar er geen internet is bij mij is er wel internet, maar…

DSL is enige constante groene lampje, power is constant rood en internet/tv en wireless zijn als een gek aan het knipperen.

 

Internet is niet stabiel en valt soms uit- ben er erg afhankelijk van gezien in quarantaine ik online mijn lessen moet volgen.

 

Reset al geprobeerd maar zonder succes. 

 

Iemand een idee..? Het is een technicolor-

 

Gr,

Charlotte

icon

Beste antwoord door Charlyai 22 October 2020, 14:54

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 7

Heb je je modem al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen door het pinnetje aan de achterkant een paar seconden in te drukken?

Yep heb ik al meerdere malen geprobeerd, vast gehouden tot alle lampjes even groen worden- los gelaten en dan wordt power oranje. Dan duurt het even tot hij weer online komt.

Power springt dan weer meteen op rood en de rest van de lampjes blijft groen knipperen. DSL is als enige constant groen. - internet blijft onstabiel- soms wel soms geen verbinding

Reputatie 7

Is het apparaat waarmee je verbonden bent (laptop?) met het modem verbonden met een netwerkkabel of draadloos? Test het in ieder geval eens met een netwerkkabel, dan sluiten we de draadloos functie van je modem uit.

Het is draadloos, mijn laptop heeft geen poort voor een kabel.

al telefonisch contact opgenomen met Tele2- die hebben hem op een andere frequentie gezet, helaas heeft dat ook niet geholpen.. hij valt nog steeds uit (ook tijdens lessen wat erg vervelend is)

ik zit naast de modem met mijn laptop, afstand is het ook niet..

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Charlyai,
Welkom op de Community! Bedankt voor jouw duidelijke uitleg en jouw reacties. Je wifi verbinding werkt dus niet optimaal. Ik kan mij voorstellen dat je graag dit zo snel mogelijk wilt fixen en online wilt zijn want je moet natuurlijk jouw lessen goed kunnen volgen. 


We hebben een aantal oplossingen voor dit probleem. We hebben een handig topic met video’s voor het fixen van jouw wifi, bekijk het hier! Probeer ook te checken of jouw wifi goed werkt met andere apparaten. Helpt dit niet?

Dan is de klantenservice bellen de volgende stap. Je hebt ook al contact opgenomen met de klantenservice dat is top. Nu hebben zij de frequentie van jouw wifi kanaal aangepast maar zij kunnen ook een lijnmeting uitvoeren en eventueel een nieuw modem opsturen. Belangrijk is wel dat we goed uitzoeken waar het aan ligt. 


Mocht je er helemaal niet uitkomen kan je dan foto’s maken van jouw situatie thuis (modem / aansluiting) en deze hier in het topic plaatsen zodat de Community jou verder kan helpen? We staan voor je klaar! :muscle:

Hi Cas,

Thanks voor je berichtje. 

Heb vanochtend weer met de klantenservice contact opgenomen, die geven me aan dat ze verder ook niet veel voor me kunnen doen en tele2 de modem levert en wifi bijproduct is (?)

Vervolgens naar verkoop doorgestuurd- het verkoopspraatje gehoord dat ik meer internet nodig heb. Wat ik vreemd vind want dacht dat internet langzamer werd niet dat het meteen zou uitvallen maar whatever, ben er een beetje klaar mee want het is erg belangrijk dat ik mijn lessen kan volgen en super frustrerend dat dat niet werkt- dus heb het maar aangenomen. Baal er nu een beetje van maar het zal wel, ik moet gewoon stabiel internet hebben. Dus in plaats van een oplossing heb ik nu een duurder abonnement want dat werd als enige oplossing nog gegeven.. slim. 

Krijg volgende maand een nieuwe modem, hopelijk werkt die wel beter. 

 

Reputatie 7

Hebben ze een lijn meting gedaan? Ze kunnen in het modem het aantal fouten in de data overdracht met de centrale uitlezen, dat zegt iets over de kwaliteit van de verbinding.

Waar in de woning is het modem aangesloten? En waar bevindt jij je als je lessen volgt? Wat is de afstand?

Ik zit er 1 meter van af, en ik weet niet exact wat ze hebben gedaan- ik had ze uitgelegd wat ik had gedaan en de meneer van de klantenservice gaf enkel aan dat ze niet meer voor me konden doen, dat ik zelf alles al goed had gedaan en dat zijn vorige collega ook al alles had geprobeerd en ze me naar de verkoop gingen doorverbinden. 

Reputatie 7

Zou je foto’s kunnen plaatsen van de hoofd aansluiting? Je kunt ook in je modem inloggen en kijken welke waarden er staan voor snelheid en crc errors.

Charlyai

 

Ik wou even reageren hier omdat blijkbaar niemand weet wat dat Rode power lampje nu betekend 

( jammer genoeg weet Tele2 dit ook niet , anders zou je wel anders reageren)

rood  Power lampje betekend   Inschakelen , Zelftest mislukt

en dat het mogelijk is dat het apparaat Defect is

oranje lampje betekend   Bootloader  Actief  (  tijdens  upgrade )  nieuwste firmware

 

 

Ongeacht wat tele2 zegt  rood power lampje is nooit goed

het kan ook fout  zijn aan de kant van tele2

 

in jou geval hadden ze een monteur moeten sturen

en niet de wifi de oorzaak geven  

een goede werkende verbinding Is zonder rood powerlampje

 

Hoi

 

En het is ook zo  hun leveren een product  , en  jij betaald dus hun zijn verantwoorlijk  om  het zo goed mogelijk op te lossen .

En als ze niet weten of kunnen moeten ze niet afschuiven  naar de klant 

Als ze nu een monteur hadden gestuurd  dan had die alles kunnen nakijken , 

en als je die dan laat tekenen dan het bij jou goed zit  naam , datum  , en  resultaat 

als het dan nog fout is ,als monteur weg is heb je tenminste   bewijs

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Charlyai,
Bedankt voor jouw update! Ik heb gratis een 10GB databundel toegevoegd aan jouw abonnement. Zo kan jij jouw mobiel gebruiken als hotspot.
Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

@Kees242 - @pipodeclown 

Ben het volledig met je eens.. toen ik de klantenservice aan de lijn had zei hij dat “ze de modem leveren en de wifi een bijproduct was” - hij zei ook dat het rode power lampje zo hoort.

Het is dat ik aan een jaarcontract zit anders was ik graag ergens anders heen gegaan, heb het gevoel dat ik beetje voor de gek ben gehouden.. 

Kan er nu niet meer veel aan veranderen, over een paar weken krijg ik een nieuw modem & dus maandelijks duurder pakket- dus hoop dat mijn internet dan wel stabiel is.

Het is ook niet dan ik download doe, het enige wat ik met mijn internet doe is via zoom mijn lessen ermee volgen- en dat is juist zo flut als ik midden in een les een presentatie moet geven en internet uitvalt.

Bedankt in ieder geval voor jullie reactie! Hopelijk dat meer data opeens het onstabiele internet gaat verhelpen. :-)

@Cas van Tele2 

 

Hey it's something.. ik begrijp dat je niet zoveel kan doen vanuit Tele2 zelf ;-)

Gebruik hem al constant als hotspot, de internet vertrouw ik niet meer.

Reputatie 7

Krijg je een nieuw modem voor je huidige abonnement of omdat je een hoger abonnement hebt gekozen?

@pipodeclown 

Ik heb een hoger abonnement genomen, ze zeiden dat ik meer data nodig had.. en ik was een beetje ten einde raad :sweat: 

Reputatie 7
Badge +8

Met dat powerlampje rood of groen is ook afhankelijk van het merk modem en of er een telefoon aangesloten is. Bij sommige modems altijd rood als er geen telefoon aansluiting is.

Voor de Wi-Fi kun je het beste een app of programma gebruiken zoals WiFi optimizer. Dan zie je op welke kanalen je buren zitten en waar de meeste ruimte is. Automatisch is niet altijd het beste omdat ook de modem van de buren vaak automatisch naar een ander kanaal gaat zoeken. Dan is het hop of hop on!

Als je nu een ZTE krijgt kun je misschien naar 5Ghz, als je ander apparatuur dat tenminste ondersteunt. 

Reputatie 7

@pipodeclown

Ik heb een hoger abonnement genomen, ze zeiden dat ik meer data nodig had.. en ik was een beetje ten einde raad :sweat: 

Als je het laagste abonnement had, dan is het zo dat er in de hogere abonnementen ook daadwerkelijk een andere techniek wordt gebruikt en daarmee de verbinding stabieler kan zijn. Laat even weten als je bent overgezet en hoe dat bevalt.

Hey @Charlyai,
Bedankt voor jouw update! Ik heb gratis een 10GB databundel toegevoegd aan jouw abonnement. Zo kan jij jouw mobiel gebruiken als hotspot.
Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

Hey Cas,

 

Kan het zijn dat je hem er niet gratis aan hebt toegevoegd..? Ik heb opeens een veel duurdere factuur maar heb niet iets zelf bijgekocht qua data :upside_down:

Zou je dat voor me kunnen uitzoeken? 

Thanks!

 

@pipodeclown

Ik heb een hoger abonnement genomen, ze zeiden dat ik meer data nodig had.. en ik was een beetje ten einde raad :sweat: 

Als je het laagste abonnement had, dan is het zo dat er in de hogere abonnementen ook daadwerkelijk een andere techniek wordt gebruikt en daarmee de verbinding stabieler kan zijn. Laat even weten als je bent overgezet en hoe dat bevalt.

Het gaat een stuk beter! Heb een beetje met frequenties gespeelt en hij valt soms nog een beetje weg maar dit is te doen.

bedankt voor de hulp :thumbsup: