beantwoord

Port forward werkt niet davolink 2020

  • 23 augustus 2019
  • 55 reacties
  • 879 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

55 reacties

Ik heb mijn firewall uitstaan. De extra regels heb ik zelf gemaakt en loop geprobeerd omdat die gewone regels niet werken. Maar deze ook niet. Het ligt niet aan het modem want ik heb een nieuwe.
Wat zijn de extra regels bij virtual servers naar WAN atm0.1 en atm3.1, werden die automatisch aangemaakt omdat je bij 1 regel nat-loopback hebt aangezet?

Kan je de firewall regels die je hebt aangemaakt op je server voor de steamserver eens plaatsen, ik vermoed dat het eerder daaraan ligt dan aan het modem.

Ik heb mijn firewall uitstaan. De extra regels heb ik zelf gemaakt en loop geprobeerd omdat die gewone regels niet werken. Maar deze ook niet. Het ligt niet aan het modem want ik heb een nieuwe.
Reputatie 4
Badge +2
Open eens een cmd venster en voer netstat -an uit, zie je daar dat er wel geluisterd wordt op de TCP en UDP poorten?

Volgens deze installatie pagina: https://ark.gamepedia.com/Dedicated_Server_Setup
klopt je query poort niet, 27020 mag geen query poort zijn:
*Notes*
Query Port cannot be between 27020 and 27050 due to Steam using those ports.

Dus misschien start die server wel maar reageert hij niet omdat de verkeerde poort staat ingesteld.

Deze poorten zou je moeten gebruiken en dus bij portforward moeten instellen:
UDP 27015 Query port for Steam's server browser
UDP 7777 Game client port
UDP 7778 Raw UDP socket port (always Game client port +1)
TCP 27020 RCON for remote console server access (optional)
Open eens een cmd venster en voer netstat -an uit, zie je daar dat er wel geluisterd wordt op de TCP en UDP poorten?

Volgens deze installatie pagina: https://ark.gamepedia.com/Dedicated_Server_Setupklopt je query poort niet, 27020 mag geen query poort zijn:
*Notes*
Query Port cannot be between 27020 and 27050 due to Steam using those ports.

Dus misschien start die server wel maar reageert hij niet omdat de verkeerde poort staat ingesteld.

Deze poorten zou je moeten gebruiken en dus bij portforward moeten instellen:
UDP 27015 Query port for Steam's server browser
UDP 7777 Game client port
UDP 7778 Raw UDP socket port (always Game client port +1)
TCP 27020 RCON for remote console server access (optional)


Het mag wel 27020 maar ik gebruik normaal altijd 27015. Maar die werkte niet. Ik kan nu even niet netstat - an doen omdat ik linux heb geistalleerd en de server daarop aan het installeren is nu. (Ubuntu 18.04). Ik zal zo weer even een bericht plaatsen of het lukt met de porten.
Nou ik heb linux geinstalleerd en de server draait weer. Alleen nog steeds zelfde verhaal de porten zijn niet open

nou heb ik deze gevolgd en ik krijg nog steeds dit. (Bij step 3 internet connection) https://steamcommunity.com/app/346110/discussions/0/615086038683861456/
Reputatie 4
Badge +2
Als de steamserver niet draait zal je i.d.d. geen open poorten zien.

Wat staat er in die startup.sh (wel even je paswoorden vervangen door wat anders)

Wat step 3 in die link er mee te heeft snap ik niet, dat hele verhaal gaat over een steamserver op windows via een linux router, dat laatste is in feite hetzelfde als wat je al in je Tele2 modem/router gedaan hebt (portforwarding).

Met lsof -i -n -P kan je zien welke verbindingen er zijn en op welke poorten er geluisterd wordt door de verschillende processen op je linux server.
Als de steamserver niet draait zal je i.d.d. geen open poorten zien.

Wat staat er in die startup.sh (wel even je paswoorden vervangen door wat anders)

Wat step 3 in die link er mee te heeft snap ik niet, dat hele verhaal gaat over een steamserver op windows via een linux router, dat laatste is in feite hetzelfde als wat je al in je Tele2 modem/router gedaan hebt (portforwarding).

Met lsof -i -n -P kan je zien welke verbindingen er zijn en op welke poorten er geluisterd wordt door de verschillende processen op je linux server.

de server was aan het draaien toen. No open port between 27015 zegtie als ik de server aanzet. Soms zegtie dat soms niet. Dan alleen die s_api fail zin. En ik heb queryport en port en zo later toegevoegd... Met hetzelfde resultaat. En lsof -i -n -P doet niks. Ik denk dat ik ff een schone installatie van windows 10 ga doen en dan ff weer de server opzetten de uitzonderingen in de firewall toevoegen en de port forward opnieuw in de modem. En dan doe ik wel ff netstat -an in cmd.
Reputatie 4
Badge +2
Voor dat lsof commando moet je dan sudo zetten, als gewone gebruiker mag je blijkbaar niet zien welke poorten openstaan.

Je Ubuntu server draait wel maar als ark/steam-server niet gestart is gebeurt er niets op die poorten dus zie je ze niet als open poort.
Het heeft weinig zin om steeds te switchen tussen windows en linux.

Als script zou je beter die van de Server_setup webpage kunnen gebruiken:
code:
#! /bin/bash
./ShooterGameServer TheIsland?listen?SessionName=?ServerPassword=?ServerAdminPassword= -server -log


en dus geen poorten toevoegen, die zouden automatisch ingesteld moeten worden.
Voor dat lsof commando moet je dan sudo zetten, als gewone gebruiker mag je blijkbaar niet zien welke poorten openstaan.

Je Ubuntu server draait wel maar als ark/steam-server niet gestart is gebeurt er niets op die poorten dus zie je ze niet als open poort.
Het heeft weinig zin om steeds te switchen tussen windows en linux.

Als script zou je beter die van de Server_setup webpage kunnen gebruiken:
code:
#! /bin/bash
./ShooterGameServer TheIsland?listen?SessionName=?ServerPassword=?ServerAdminPassword= -server -log



en dus geen poorten toevoegen, die zouden automatisch ingesteld moeten worden.


Ik heb het zonder die porten ook geprobeerd. En hij draait wel want ik check op een ark server website of hij draait. Dan staat er online maar de porten staan niet open dus ik kom er niet in via steam. Maar ik heb windows geistalleerd en geupdate en ben nou de arkserver aan het installeren. Daarna zal ik de firewall regels toevoegen, de modem resetten en port forward weer toevoegen. En netstat -an doen in cmd. Ff kijken watie dan zegt.
ok
Reputatie 7
Badge +4
Big advise! Haal die plaatjes direct weg. Dit is vragen om ddos aanvallen! Veel te veel persoonlijke informatie.
Big advise! Haal die plaatjes direct weg. Dit is vragen om ddos aanvallen!

Ik heb windows net opnieuw geistalleerd. Maakt mij niet uit. Ik wil weten waarom het nog steeds niet werkt!

Big advise! Haal die plaatjes direct weg. Dit is vragen om ddos aanvallen!Ik heb windows net opnieuw geistalleerd. Maakt mij niet uit. Ik wil weten waarom het nog steeds niet werkt! Ik kan ze zometeen wel weer weghalen als malamute ze gelezen heeft.
Reputatie 7
Badge +4
Vraag dan aan @Malamute een direct communicatie mogelijkheid. Het lijkt erop alsof hij je het best kan en wil helpen. Je hebt tot 1 uur na posting om berichten te bewerken.
Vraag dan aan @Malamute een direct communicatie mogelijkheid. Het lijkt erop alsof hij je het best kan en wil helpen. Je hebt tot 1 uur na posting om berichten te bewerken.


prima
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb ze gezien maar in deze plaatjes staat niets bijzonders, in 1 van je eerdere plaatjes staat wel je serveradminpaswoord, die zou ik dus veranderen, de servernaam en adminpaswoord staan er ook in, als die ook niet algemeen bekend mogen zijn moet je die ook veranderen.

IP-adres verbergen heeft tegenwoordig geen zin, zet maar eens een remote desktop open, binnen no-time proberen ze daarop in te loggen zelfs als je een andere poort instelt. Elke ip-adres wordt tegenwoordig zowat continue gescanned.

Je mag de plaatjes nu ook verwijderen.

In je portforwarding heb je nu alleen 7777 geforward en niet 7777 t/m 7779.
Volgens netstat luistert de server op 7778, ook 27015 staat wel open.
Reputatie 7
Badge +4
In je portforwarding heb je nu alleen 7777 geforward en niet 7777 t/m 7779.
Volgens netstat luistert de server op 7778, ook 27015 staat wel open.


Scherp!
Ik heb ze gezien maar in deze plaatjes staat niets bijzonders, in 1 van je eerdere plaatjes staat wel je serveradminpaswoord, die zou ik dus veranderen, de servernaam en adminpaswoord staan er ook in, als die ook niet algemeen bekend mogen zijn moet je die ook veranderen.

IP-adres verbergen heeft tegenwoordig geen zin, zet maar eens een remote desktop open, binnen no-time proberen ze daarop in te loggen zelfs als je een andere poort instelt. Elke ip-adres wordt tegenwoordig zowat continue gescanned.

Je mag de plaatjes nu ook verwijderen.

In je portforwarding heb je nu alleen 7777 geforward en niet 7777 t/m 7779.
Volgens netstat luistert de server op 7778, ook 27015 staat wel open.


ok ik heb nu ook 7778 en 7779 erbij gezet in de modem en firewall tcp en udp apart net als de rest. en server afgesloten en weer opgestart. moet ik een foto plaatsen van netstat -an?
Reputatie 4
Badge +2
Helaas, als ik ze vanaf hier scan zijn de poorten nog steeds dicht.

Geen idee wat we verder nog kunnen proberen want je hebt nu alles toch goed staan, poorten staan wel open op de server en portforwarding staat goed ingesteld.
Enige is dat je misschien in de firewall ook de poorten 7778 en 7779 nog moet toevoegen (kon ik niet zien op het plaatje) maar dan nog had poort 27015 wel open moeten staan van buitenaf en die staat ook dicht.

Ik zie wel dat je in een ip-range van Versatel zit, weet iemand van de andere forumleden of een Tele2 moderator of daar poorten standaard van buitenaf geblokkeerd stonden (en misschien nog steeds staan)?
Helaas, als ik ze vanaf hier scan zijn de poorten nog steeds dicht.

Geen idee wat we verder nog kunnen proberen want je hebt nu alles toch goed staan, poorten staan wel open op de server en portforwarding staat goed ingesteld.
Enige is dat je misschien in de firewall ook de poorten 7778 en 7779 nog moet toevoegen (kon ik niet zien op het plaatje) maar dan nog had poort 27015 wel open moeten staan van buitenaf en die staat ook dicht.

Ik zie wel dat je in een ip-range van Versatel zit, weet iemand van de andere forumleden of een Tele2 moderator of daar poorten standaard van buitenaf geblokkeerd stonden (en misschien nog steeds staan)?


iemand?
Reputatie 7
Badge +4
Helaas.Tele2 geeft verder geen ondersteuning op dit soort vragen. Je ziet ook aan de hulp van specialisten zoals Malamute hoe ingewikkeld de materie is. Daar heeft een standaard klantenservice voor consumentenproducten echt geen kaas van gegeten.
Helaas.Tele2 geeft verder geen ondersteuning op dit soort vragen. Je ziet ook aan de hulp van specialisten zoals Malamute hoe ingewikkeld de materie is. Daar heeft een standaard klantenservice voor consumentenproducten echt geen kaas van gegeten.

Ok... Dus jij denkt dat tele2 er niks aan kan doen dat mijn porten geblokkeerd worden van buitenaf. En dus dat ik nooit een server op kan zetten met mijn tele2 abbonement.

Helaas.Tele2 geeft verder geen ondersteuning op dit soort vragen. Je ziet ook aan de hulp van specialisten zoals Malamute hoe ingewikkeld de materie is. Daar heeft een standaard klantenservice voor consumentenproducten echt geen kaas van gegeten.Ok... Dus jij denkt dat tele2 er niks aan kan doen dat mijn porten geblokkeerd worden van buitenaf. En dus dat ik nooit een server op kan zetten met mijn tele2 abbonement.


Je hebt gelijk. Ik heb met tele2 gebeld. En ze zeggen dat ze de poorten niet open mogen gooien daar.. Dat betekend dat ik nooit port forward kan doen met tele2, ook niet voor de xbox live bijvoorbeeld om meer servers te vinden of een server te laten draaien. Ze konden me wel overzetten naar een partner provider geloof ik. Maar ik heb een andere optie gevonden. morgen ga ik tele2 opzeggen en caiway aanvragen kabel internet. Dat is ook veel sneller internet in mijn huis ipv dsl lijn. Ik kan nog even een bericht plaatsen als mijn port forward werkt en mijn server draait. En of het aan tele2 lag.
Reputatie 4
Badge +2
Als die poorten echt nog geblokkeerd zijn moet Tele2 het oplossen volgens de regels die de EU heeft opgelegd.

Wat is netneutraliteit?

In Europa mogen internetaanbieders verschillende vormen van internetverkeer niet verschillend behandelen. Dat betekent: niet blokkeren en niet onnodig beperken.


Tele2 heeft toch ook zelf een klantenservice pagina opgezet hoe je portforwarding instelt, bijzonder vreemd dat de Tele2 klantenservice dan telefonisch beweert dat het niet mogelijk is.


Waarschijnlijk gaan ze dit toch niet oplossen dus overstappen naar Caiway is een prima optie, vriend van mij heeft Caiway en daar staan de poorten gewoon open van buitenaf.