Skip to main content

Waarschijnlijk ben je bij dit topic beland omdat je een overstap naar Tele2 overweegt. *happy dance* Je bent hier aan het juiste adres! Je leest hier precies hoe jij deze overstap kunt fixen en hoe wij je gaan helpen hierbij! 

Hoe werkt het?

Wij zijn super blij dat jij bij onze Tele2-familie wil komen! We helpen je hier graag bij met een overstapservice. What’s next?

Bel ons gratis sales nummer 0800-1602. Tele2 regelt dan de opzegging bij je huidige provider. Super chill wan je hoeft hier zelf niets voor te doen!

 

Good to know:

Overstappen naar Tele2 kan alleen op het woonadres dat op dit moment bekend is bij je huidige provider.

Tip: Wil je je vaste nummer behouden? Zeg dan je nummer niet zelf op, want dan kan Tele2 je nummer niet overnemen.

 

Ja dit wil ik!

Oke, we snappen dat je het liefst direct al gebruik wil maken van onze Tele2 diensten. Blijf scherp want er zijn een aantal dingen die je hiervoor nog dient te doen!

STAP 1. CONTROLEER JE HUIDIGE ABONNEMENT(EN)

Bekijk het contract van je huidige aanbieder. Let vooral op de contract- en opzegtermijn. Als je het contract voor de afgesproken einddatum beëindigt, kan het zijn dat je huidige provider een afkoopsom in rekening brengt.

Noteer de contractgegevens, waaronder het IBAN-rekeningnummer van je huidige contract.

STAP 2. BESTEL JE NIEUWE PAKKET

Bestel de dienst(en) die je wilt ontvangen. Bekijk de Tele2 aanbiedingen op de website.

STAP 3. INTERNET EN TELEFONIE OPZEGGEN

Bij het invoeren van je gegevens is het belangrijk dat je hetzelfde IBAN-rekeningnummer gebruikt als bij je vorige provider. Vermeld tijdens je bestelling dat Tele2 je internet- en telefonie abonnement voor je opzegt. Geef aan bij welke aanbieder(s) je nu zit. Tele2 zegt vervolgens voor je op.

Als je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden, vermeld dan tijdens je bestelling dat je gebruik wilt maken van Nummerbehoud. Je moet dan je huidige telefoonnummer invullen en Tele2 regelt de rest.

Hoe werkt nummerbehoud?

Tele2 neemt je huidige vaste nummer over. Tele2 zegt het contract bij je huidige telefonieaanbieder voor je op. Je hoeft zelf verder niets te regelen.

STAP 4. TELEVISIE OPZEGGEN

Bij het invoeren van je gegevens is het belangrijk dat je hetzelfde IBAN-rekeningnummer gebruikt als bij je vorige provider. Vermeld tijdens je bestelling dat Tele2 je tv-abonnement voor je opzegt. Geef aan bij welke aanbieder(s) je nu zit. Tele2 zegt vervolgens voor je op.

Let op: Heb je enkel een tv-abonnement bij een provider en stap je over naar Tele2? Dan moet je zelf het tv-abonnement opzeggen. Wanneer je meer diensten afneemt bij je huidige provider, kunnen wij het wel voor je opzeggen.

STAP 5. BEVESTIGEN

Na bestelling ontvang je binnen 2 dagen een e-mail met daarin de gegevens van je bestelling.

Binnen enkele dagen ontvang je een welkomstbrief per post. Hierin vind je een overzicht van je bestelde abonnementen, informatie over de levering, gegevens om in te loggen in MijnTele2 en andere nuttige informatie.

STAP 6. LEVERING

Enkele dagen voordat je abonnement bij Tele2 start, ontvang je het installatiepakket van Tele2 bij je thuis. In dit pakket zit een handige doe-het-zelf handleiding waarmee je zelf gemakkelijk alles kunt installeren.

 

Zelf opzeggen

Natuurlijk ben je niet verplicht om gebruik te maken van onze handige Overstapservice. Regel je liever alles zelf? Geef bij het bestellen van je abonnement aan dat je alles zelf regelt. Neem dan contact op met je huidige provider om alles in orde te maken. Wacht met het opzeggen van je huidige abonnement totdat je de leverdatum van ons hebt ontvangen.

 

Heb je nog vragen hierover? Stel ze gerust, laat hier een reactie acther in dit topic. De Community staat klaar om je te helpen! :thumbsup: