Skip to main content
beantwoord

Oude internetaansluiting


Ik probeer mijn modum te installeren voor internet. Ik heb alleen deze dikke kabel in mijn meterkast gevonden (zie bijlage 1). Ik verwacht dat het type 3 volgens de handleing is. De kleuren zijn onduidelijk te zien doordat het papievezel is ivp een plastic hulsje. Ik denk dat de kleuren vlnr: wit, rood, blauw (of zwart) en bruin (of oranje) zijn. Ik heb met behulp van het aansluitingskastje (bijlage 2) elke mogelijke combinatie geprobeerd om het aan te sluiten. Helaas zonder resultaat. Wat kan ik doen om wel internet te krijgen?

Beste antwoord door WhTurner

Je kan voordat je allerlei dingen gaat proberen, eerst even de klantenservice bellen 020 754 4444 of er al signaal op de kabel staat. Dat is nogal eens iets vertraagd.
Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

WhTurner
Goldmember
  • Superuser
  • 5503 reacties
  • Antwoord
  • 22 mei 2019
Je kan voordat je allerlei dingen gaat proberen, eerst even de klantenservice bellen 020 754 4444 of er al signaal op de kabel staat. Dat is nogal eens iets vertraagd.

  • Auteur
  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties
  • 22 mei 2019
WhTurner schreef:
Je kan voordat je allerlei dingen gaat proberen, eerst even de klantenservice bellen 020 754 4444 of er al signaal op de kabel staat. Dat is nogal eens iets vertraagd.
Volgens de klantenservice is er wel verbinding, maar niet volledig stabiel

Hé Vreeken,

Hebben ze bij de klantenservice vervolgstappen of een oplossing met je besproken gezien de instabiele verbinding?

  • Auteur
  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties
  • 22 mei 2019
Kevin van Tele2 schreef:
Hé Vreeken,

Hebben ze bij de klantenservice vervolgstappen of een oplossing met je besproken gezien de instabiele verbinding?
nee hier hebben ze verder niks over verteld. Alleen dat ik dit ooit eens zou kunnen verbeteren. Maar dat was geen noodzaak

Bij sommige aansluitingen klopt het dat deze niet altijd op de hoogste snelheid begint maar dat dit binnen een dag tot paar dagen automatisch gecorrigeerd is.

Merk je zelf nu ook ook problemen met de snelheid en/of stabiliteit van de verbinding?

  • Auteur
  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties
  • 22 mei 2019
Kevin van Tele2 schreef:
Bij sommige aansluitingen klopt het dat deze niet altijd op de hoogste snelheid staan en binnen een dag tot een paar dagen sneller wordt.

Merk je zelf dan ook problemen met de snelheid en/of stabiliteit van de verbinding?

Ik kan mijn modum niet verbinden. Dat is het hele probleem, heb uberhaupt geen internet

Malamute
  • Forumkenner pur sang
  • 180 reacties
  • 22 mei 2019
Normaal zou het signaal op rood en blauw moeten staan.
Je moet het modem trouwens wel minstens 3 minuten aangesloten laten om te kijken of je signaal hebt, het kan namelijk een tijdje duren voor de connectie opgebouwd wordt.
Als die combinatie niet werkt kan je nog oranje en wit proberen.

Trouwens knap dat je volgens de klantenservice een instabiele verbinding hebt terwijl jouw modem helemaal geen verbinding heeft.
Kijken ze wel naar de goede aansluiting.

Malamute schreef:

Trouwens knap dat je volgens de klantenservice een instabiele verbinding hebt terwijl jouw modem helemaal geen verbinding heeft.
Kijken ze wel naar de goede aansluiting.


Inderdaad, vandaar ook mijn conclusie dat er inmiddels al wel een werkende verbinding zou zijn.

Malamute schreef:

Normaal zou het signaal op rood en blauw moeten staan.
Je moet het modem trouwens wel minstens 3 minuten aangesloten laten om te kijken of je signaal hebt, het kan namelijk een tijdje duren voor de connectie opgebouwd wordt.
Als die combinatie niet werkt kan je nog oranje en wit proberen.


Nog even een toevoeging: Met het zwarte modem zie je aan het branden van het DSL lampje als eerst of er een signaal is en als je het witte modem hebt kun je het bij het L1 lampje zien aan de achterkant direct naast het DSL poortje. Daarna kan het nog zeker 10 minuten voordat het modem volledig opgestart is. Mocht je dus niets zien gebeuren op L1 of DSL stuur mij dan even een privébericht met onderstaande info zodat ik verdere stappen voor je kan ondernemen:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin

Wegens gebrek aan nieuwe reacties en privéberichten van topic start ga ik het topic sluiten.