beantwoord

Nog nooit in de buurt gekomen van de 100mbit

  • 26 March 2020
  • 8 reacties
  • 160 x bekeken

Het lijkt erop dat ik altijd rond de 70 blijf hangen. Maar de afgelopen weken is dit zelfs nog verder omlaag gegaan. Nu haal ik echt met moeite de 30 mb/s. Dat is niet waar ik voor betaal natuurlijk. 

icon

Beste antwoord door JorisDijk 27 March 2020, 08:11

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoe test je dat? Computer aan een kabel of via wifi?

Op 2,4ghz kom ik op 33mb, 5ghz 45mb en met de kabel op 53 mb. Allemaal via speedtest.net

 

Hoelang is de kabel die tussen het ISRA punt en je Modem zit, en is deze rond of plat?

Rond ISRA punt (ouderwets) kabel is de standaard meegeleverde kabel van tele2 en 15cm naar de contactdoos. 

Dat is iig zeker niet te lang, 15 centimeter.

Die mag max 2 meter zijn.

Heb je je Modem al eens een Harde reset gegeven, zodat je dat uitgesloten hebt voordat een Tele2 mod hier reageert.

En als je dan je forum profiel volledig invult dan kunnen zij daar naar kijken voor bv een lijnmeting als ze dit topic oppakken.

Ik heb nu mijn modem direct aangesloten op mijn ISRA punt en dit zorgt voor een boost van 20mb. Die 15cm zorgde dus voor wat vertraging. Wellicht een matige kabel. 

Nou kijk eens aan, zaten we iig goed en is je probleem opgelost.

Veel plezier ermee.

Reputatie 5

Fijn om te zien dat met de goede hulp van @Cypher en eigen initiatief van @JorisDijk  het probleem is gevonden en opgelost, lekker bezig!