Skip to main content
beantwoord

Nieuwe contract bij automatische overzetten naar Odido glasvezel?

  • 13 June 2024
  • 11 reacties
  • 164 x bekeken

Ik zit nu met Tele2 ADSL en heb een bericht dat ik wordt over een paar maanden overgezet naar Odido glasvezel (omdat ADSL stopt). Maar er wordt geen informatie verstrekt over een nieuwe contract. Ik wil weten hoeveel ik straks moet betalen en hoe het straks staat met opzegtermijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi Patrick, excuses voor de late reactie! Heb je inmiddels contact gehad met een van mijn collega's en heb je al een antwoord op je vraag? Zo niet, dan kijk ik graag met je mee. Wat staat er precies in de mail? Heb je wel een bestelling voor Odido Glasvezel lopen? Heb je een ordernummer of Odido Thuis-klantnummer voor me? Zo niet; stuur me dan even een privébericht met je Tele2 klantnummer en je postcode + huisnummer. Dan zoek ik je direct op in het systeem! 😊

Reputatie 6
Badge +7

Hoi, je kunt je persoonlijke Odido aanbod terugvinden in Mijn Tele2, hier staan de mogelijke Odido pakketten en de prijzen vermeld die beschikbaar zijn op jouw adres.

Indien je overstapt naar Odido krijg je een nieuw jaarcontract.

Dank je @Floor109 Stel, dat ik niet in ga op het persoonlijke Odido aanbod. Wat dan? In het bericht van Tele2 staat dat ik straks automatische wordt overgezet. Als ik die automatisch overstap afwacht, wat wordt vanaf dat moment de nieuwe prijs en opzegtermijn?

Reputatie 6
Badge +7

Je hebt dit bericht gekregen via de mail als het goed is:

Als je niks doet wordt er per 03-09-2024 een geforceerde migratie gestart. Het exacte abonnement en de prijs hiervan hangt af van jouw wensen en kun je via Mijn Tele2 inzien. Het pakket bij Odido is namelijk niet 1 op 1 hetzelfde als bij Tele2. Het aanbod zal zoveel mogelijk lijken op jouw huidige pakket.

Mocht je hier geen gebruik van willen maken dan dien je zelf een nieuwe provider te regelen. Op 03-09-2024 wordt het Tele2 abonnement beëindigd.

 

Edit: De reden dat ik de exacte prijs niet kan doorgeven is omdat ik dan het bestelproces moet beginnen onder jouw account, waardoor het systeem denkt dat we bezig zijn met een bestelling. Ik kan voor je kijken, maar dan kan het zijn dat je daarna niet direct zelf actie kunt ondernemen omdat mijn “bestelling-aanvraag” nog in proces is. Dit is opzich niet erg, maar het duurt een paar uur voordat die aanvraag gereset wordt (en voordat jij zelf kunt kijken).

Dank voor de uitleg. Die mail is een stuk duidelijker dan degene die ik heb ontvangen. Wat de nieuwe prijs wordt na de geforceerde migratie zie ik nog niet in Mijn Tele2.

 

 

Trouwens, de reden achter mijn vraag: mijn huidige Tele2 pakket kost € 32,90 /mnd.

De persoonlijke aanbod van Odido 9 maanden € 32,50 /mnd daarna € 47,50 /mnd (looptijd 1 jaar).

Als ik nu goed begrijp, is het in de langere termijn voordeliger om niet in te gaan op de persoonlijke aanbod (meteen overstappen), maar even afwachten tot de automatisch migratie - want dan blijft het rond € 32,90 /mnd (1 maand opzegtermijn).

Reputatie 6
Badge +7

De automatische migratie zal het persoonlijke aanbod hanteren. Het Tele2 abonnement van € 32,90 /mnd is dus een abonnement wat vanaf 03-09-2024 op geen mogelijkheid meer beschikbaar is voor jou.

Dan nog even over jouw persoonlijke aanbod: De glasvezellijn die aanwezig is op jouw adres is van KPN, hierdoor ligt de prijs iets hoger dan een ODF (Open Dutch Fiber) verbinding, je betaalt na de kortingsperiode dan €45,00 voor 100Mbit fiber en €2,50 voor telefonie. De vaste telefonie kun je weghalen als je die niet meer wilt gebruiken.

Tevens kun je nog enkele klantvoordelen krijgen als je een Odido of Ben mobiel abonnement hebt op jouw adres:

 

Ah, oké. Dank je. Laatste vraag: na een automatische migratie, zit ik vast met een nieuwe looptijd van 1 jaar, or lopen de huidige voorwaarden door (1 maand opzegtermijn)?

Reputatie 6
Badge +7

Het nieuwe Odido abonnement zal een nieuw 1-jaar contract zijn

Tele2 probeert mij ook de hele tijd te bellen rondom glasvezel. Hoe kan ik zien hoe lang ADSL nog op mijn locatie beschikbaar blijft?

Dank je wel. Dan weet ik genoeg. Zowel de persoonlijke aanbod als automatische migratie bieden uiteindelijk geen voordelen aan ivm overstappen via een internetprovider vergelijking site.

Reageer