Beste Tele2,
Blij waren we dat wij gingen overstappen. Een goede dienst voor een concurrerende prijs. Moeiteloos zou de overstap zijn vanaf onze bekende COAX- Service Provider.
Nadat wij het installatiepakket hadden ontvangen ben ik gelijk aan de slag gegaan. Al snel kwam ik er achter dat er geen signaal is van de hoofdaansluiting naar de output in de woning.
Dit moest bevestigd worden door een KPN monteur, gezien het feit KPN de infrastructuur beheerd.
Hiervoor waren meerdere afspraken nodig. Uiteindelijk heeft de KPN monteur mijn bevindingen bevestigd; er kan geen Internet/TV geleverd worden op het adres.
Om tot dit punt te komen heb ik vele uren aan de telefoon gezeten en met de mensen van de Tele2 servicedesk gesproken. Helaas moet ik zeggen dat de kwaliteit van de servicedesk erg ondermaats is. Ik persoonlijk ben beheerder van verschillende servicedesks van grote (4000+ werknemers) bedrijven.
Ondanks dat de medewerkers vriendelijk zijn, worden belangrijke afspraken niet nagekomen en toezegging worden niet geregistreerd in de tickets, zodat een klant geen poot heeft om op te staan om Tele2 aan haar toezeggingen te houden.
Terug te komen op de case, wij hebben een product besteld welke nooit geleverd is (ondanks dat wij het modem hebben, is er geen mb ge-up of ge-download). Wanneer wij het abonnement willen opzeggen blijkt dat wij dit moeten afkopen met twee maand termijnen omdat de wettelijke termijn van 14 dagen is verstreken. Dit is niet zo gek, aangezien er twee afspraken gemaakt moesten worden met externe partijen om uberhaupt tot de conclusie te komen dat het product niet geleverd kan worden.
Wanneer ik dit aangeef is er geen enkele coulance om onze “aankoop” kosteloos te annuleren.
Een medewerker gaf ons aan dat wij eerder in kennisgesteld hadden moeten worden en dat wij kosteloos (ook na die 14 dagen) kosteloos konden afzien van de aankoop. Maar aangezien deze toezegging (zoals vele andere zaken) niet in tickets worden verwerkt, pakt een andere servicedeskmedewerker dit niet op.
Ik vraag mij af, of dit de manier is hoe Tele2 zaken wilt doen. Of dit de hoeveelheid respect is dat Tele2 heeft voor haar klanten. Immers, de medewerkers geven aan niets voor ons te kunnen doen omdat dit immers het BELEID is van Tele2. Geen enkel respect dus, want die 14 dagen waren wij machteloos om het process te versnellen.
Ik hoop dat Tele2 ons hierin tegemoed kan komen en daarmee ook het signaal afgeeft aan andere (potentiele) klanten dat Tele2 weldegelijk haar klanten waardeerd en op een nette manier zaken doen hoog in het vaandel heeft staan.
Gun ons een nette afhandeling
Mvg, P Freeke