beantwoord

Modem werkt (opnieuw) niet meer

  • 18 November 2019
  • 8 reacties
  • 556 x bekeken

Hallo iedereen,

Gisteravond opeens internetuitval. Half uur gewacht, misschien storing?

Daarna oud zwart modem aangesloten (Tele2 adviseerde mij lang geleden om dit weg te gooien). Geen internetstoring dus.

Daarna het normale witte modem weer aangesloten en gereset. Het internet deed het weer. Wel na zeer lang wachten op connectie (meer dan 5 minuten in elk geval).

Vanmorgen kwamen alle problemen weer terug: het witte modem doet niets, het oude zwarte werkt wel. (Valt wel steeds kort uit).

Er is dus iets mis met mijn “nieuwe” modem.

Graag hulp/advies!

 

icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 27 November 2019, 14:19

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 5

Hé Léonz, 

Dat lijkt inderdaad op een probleem in het modem. Om dit verder voor je op te kunnen pakken heb ik je gegevens nodig in een privébericht, zou je dit kunnen sturen?
 

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
     

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin

Privébericht is verstuurd.

Bericht uit de bibliotheek:

Thuis nu helemaal geen internet en geen telefoon meer.

“Oude” en “nieuwe” modem werken nu allebei niet meer.

Als ik kijk naar het Wifi-symbool met de 5 balkjes staat er “Verbonden”, “Signaalsterkte uitstekend”.

In het Windows Netwerkcentrum staat echter een rood kruisje tussen tele2-141D en Internet.

Overigens werkten beide modems vanmorgen allebei nog/weer gedurende 10 minuten.

 

Bericht uit de bibliotheek:

Nu al bijna vijf dagen geen internet en telefoon.

Behalve vraag naar klantnummer en dergelijke geen enkele reactie vanuit Tele2. Wel nog factuur ontvangen.

Ik moet elke dag naar de bibliotheek fietsen met relatief zware laptop in de tas. In de bibliotheek is het beeldscherm vrijwel onleesbaar vanwege lichtinval.

Graag eens een reactie over wat er gaat gebeuren en wanneer.

Dan hoef ik niet elke dag tevergeefs naar de bibliotheek te komen.

 

Hallo Kevin van Tele2,

Na 44 keer tevergeefs proberen werkte gisteravond opeens het modem (tijdelijk?) weer.

Ik heb precies 1 week geheel zonder internet en telefoon gezeten en kreeg van u, noch van dit forum ook maar één reactie.

Ik heb dit ervaren als pure minachting van een klant in nood. Ik heb acht à negen jaar trouw iedere factuur op tijd betaald.

Als je Tele2 dan een keer echt nodig hebt, geeft men niet thuis.

Ik zou in elk geval graag €6 korting willen op mijn volgende factuur, want ik betaal €26 per maand, ook over november dus.

Vriendelijke groeten, Léon

Reputatie 5

Hé Léon, 

Lastig dat je verbinding een week niet gewerkt heeft, ik zie dat het modem op dit moment online is. Mag ik aannemen dat je verbinding sinds je vorig bericht goed gewerkt heeft? 

Sorry dat ik geen mogelijkheid had om je eerder te kunnen helpen met je probleem, ik was in deze periode niet actief op het forum. Let er wel op dat het forum echter bedoeld is als platform voor- en door klanten, wij moderators zijn er alleen ter ondersteuning en om die reden kunnen we niet altijd garanderen dat we altijd spoedig kunnen antwoorden . Als je een probleem hebt waarbij je direct geholpen wil worden en niet lang kunt wachten dan heb je altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met de klantenservice.

Ondanks dat het onduidelijk is waar de storing in gelegen heeft ga ik de vergoeding van €6 euro voor je invoeren, dit bedrag zal verrekend worden op de factuur van december.

Groet, Kevin
 

Lastig dat je verbinding een week niet gewerkt heeft...

Hallo Kevin van Tele2,

Dit vind ik wel het understatement van het jaar.

Het is natuurlijk zéér vervelend en lastig om zonder internet en telefoon te zitten, maar het allerallerergste was het ontbreken van informatie. Wat je ook in de trein vaak hebt, als hij niet komt of opeens stil staat. Vraag 1 is dan altijd: “Wat is er aan de hand en wat gaat er gebeuren?”.

U had mijn probleem opgepakt door te vragen naar mijn persoonlijke gegevens. Dat betekent ook dat u een bepaalde verantwoordelijkheid op u neemt.

As u dan een week van het forum weg wil of moet zijn, zijn er dan geen collega’s aan wie u de zaak even overdraagt? En moderatoren, zijn die er ook niet? En de Goldmembers die altijd paraat zijn? Waar waren die?

Het topic is nu 330 keer bekeken. Is er dan niemand die even een signaal oppikt of doorgeeft?

Op diverse forums waar ik actief ben, wordt zeer veel geklaagd over Tele2. Ik adviseer iedereen dan altijd: ga naar het forum, dan word je snel en effectief geholpen. Dat zal ik vanaf nu nooit meer doen.

Ik dacht dar de Klantenservice alleen telefonisch bereikbaar was en mij ergeren tegen betaling heb ik lang geleden opgegeven. Ik had gewoon veel vertrouwen in het forum. In het verleden kwam er altijd een overvloed aan reacties bij vaak kleine problemen.

Inderdaad had ik mij meer moeten oriënteren op de Klantenservice.

Ik was toevallig van plan om vandaag een klacht in te dienen bij Tele2 en misschien doe ik dat alsnog.

Overigens dank dat u mijn verzoek inwilligt om €6 in mindering te brengen op mijn volgende factuur.

Als ik terug denk aan de ellende van de vorige week zou het eigenlijk €60 of €600 moeten zijn.:slight_smile:

Vandaag kwam de nieuwe factuur: inderdaad €6 in mindering gebracht.

Heel goed!

Het modemleed van de vorige maand is nu verwerkt.