beantwoord

Langzaam internet thuis

  • 23 May 2020
  • 5 reacties
  • 210 x bekeken

Sinds 2 dagen heb ik last van extreem langzaam internet. Ik zou normaal 100mb/s moeten hebben, en dit is meer dan een jaar goed gegaan, echter heb ik sinds 2 dagen moeite om boven de 10mb/s uit te komen… Ik heb het modem al een aantal keren gereset zonder resultaat...

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 25 May 2020, 16:51

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Precies hetzelfde ik heb 50mb maar op de speedtest kom ik niet boven de 18mb uit je wordt keihard bedonderd door 'tmobile sind het overgenomen is proberen ze tele2 dood te laten gaan. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Peet_B,

Welkom op de community!

Ik ga je hier meteen mee helpen met een aantal tips.
Minder snel internet hebben we allemaal eens last van (helaas). 
Daarom hebben we op onze website een aantal belangrijke stappen neergezet die je even moet nalopen.
1. Check je aansluiting

2.  Reset je modem

3. Controleer je bekabeling en apparaten

4. Meet je snelheid

Dit zijn belangrijke stappen om door te nemen. 

Ik hoor graag of het heeft geholpen.

Ik sta voor je klaar! :muscle:

Hoi @Peet_B,

Welkom op de community!

Ik ga je hier meteen mee helpen met een aantal tips.
Minder snel internet hebben we allemaal eens last van (helaas). 
Daarom hebben we op onze website een aantal belangrijke stappen neergezet die je even moet nalopen.
1. Check je aansluiting

2.  Reset je modem

3. Controleer je bekabeling en apparaten

4. Meet je snelheid

Dit zijn belangrijke stappen om door te nemen. 

Ik hoor graag of het heeft geholpen.

Ik sta voor je klaar! :muscle:

Dit had ik allemaal al gedaan. Het gekke is dat dit dus niet constant is. Gisteren heb ik nergens last van gehad, maar vandaag loopt alles weer in de soep. Ik zal hier een screenshot bijvoegen van snelheden e.d.

Het gekke is ook dat het modem als Actual Rate en Attainable Rate maar ongeveer een kwart heeft. Kan dit aan het modem liggen? Deze tests zijn trouwens gedaan met een directe kabelverbinding op het modem. Ping is trouwens ook om te huilen...

 

Is een lage Ping niet juist goed?

Ik dacht altijd dat dit een indicatie was van “hoe snel wordt er contact gemaakt”.

Sinds ik te kampen heb met extreem traag internet krijg ik Pings van 450 of 620 en dergelijke.

Is een lage Ping niet juist goed?

Ik dacht altijd dat dit een indicatie was van “hoe snel wordt er contact gemaakt”.

Sinds ik te kampen heb met extreem traag internet krijg ik Pings van 450 of 620 en dergelijke.

Klopt, maar mijn Ping is normaal tussen de 6 en de 8. Vind het gewoon raar dat ‘ie opeens meer dan verdubbeld is...