beantwoord

Lage Downloadsnelheid

  • 21 December 2020
  • 7 reacties
  • 534 x bekeken

Mijn speedtest geeft 50+ MB/s aan, maar wanneer ik iets zit te downloaden gaat het niet hoger dan 5mb/s..

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 December 2020, 07:27

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

De snelheid bij downloaden hangt ook van de snelheid c.q.  drukte op de zendende server af.

Heb je het bij veel verschillende downloadservers?

alles wat ik tot nu heb gedownload is het max 6MB/s

Reputatie 7

Draadloos of bedraad?

bedraad (KAT5)

Reputatie 7

alles wat ik tot nu heb gedownload is het max 6MB/s

Probeer de Speedtest eens in een andere browser of in incognito modus, want de Speedtest lijkt de enige die afwijkt van de rest.

Houdt je er rekening mee dat dat je beloofde download snelheid en een speedtest in Mbit/s (Mbps) is (megabit per seconde), terwijl de meeste download sites (bijv. steam) en browsers de download snelheid in MB/s (megabyte per seconde) weergeven? Een byte is 8 bits!

 

Jouw downloadsnelheid van 6 MB/s = 6x8 = 48 Mbit/s wat een redelijke normale download snelheid is voor een 50 Mbit/s verbinding.

 

ik heb zelf een 60Mbps verbinding, ik haal in de praktijk met een speedtest ongeveer 57 Mbps. Als ik een download in steam heb lopen geeft deze 6 á 7 MB/s download snelheid aan, wat dus klopt want dat moet je dan keer 8 doen om van bytes bits te maken en komt dus neer op een download snelheid van 48 á 56 Mbit/s.

Zie ook dit voorbeeld met links mijn speedtest en rechts een downloadsnelheid in steam:

 

(ik moet toegeven dat er hier altijd veel verwarring om is omdat je een byte officieel als hoofdletter B moet schrijven , en een bit als kleine b. Sommige sites schrijven hun MB echter ten onrechte op als mb, waardoor je ten onrechte denkt dat je met megabits in plaats van megabytes te maken hebt)

Ik lees  mb als millibit :grinning::grinning: