Klacht: thuis internet per ongeluk stopgezet

  • 20 September 2023
  • 2 reacties
  • 49 x bekeken

Beste lezer,

Mijn internet thuis is per ongeluk door Tele2 een paar weken te vroeg stopgezet. Wij gaan over een paar weken verhuizen en hebben ons internet alvast opgezegd - daarbij hebben we duidelijk doorgegeven op welke datum ons internet gestopt mag worden. 

We hebben gebeld met de klantenservice, maar zij gaven aan dat het stoppen van het internet niet meer teruggedraaid kan worden en dat er dus geen oplossing mogelijk is. Nieuw internet activeren op ons adres zou minstens twee weken duren. 

We hebben wel unlimited data op mijn mobiel gekregen ter compensatie, maar dat lost het probleem niet op: slechts één van ons heeft internet op mobiel via Odido, dus de ander zit alsnog zonder internet thuis, en de apparaten in huis die via WiFi werken doen het niet wanneer we niet thuis zijn. Ontzettend vervelend en onhandig dus.

Graag wil ik checken of er toch een oplossing mogelijk is. Onze modem werkt gewoon nog en ons WiFi netwerk wordt ook nog steeds door mijn pc herkent. Wanneer ik met het netwerk verbind, krijg ik echter de melding dat 'ons internet is afgesloten in verband met een betaalachterstand en dat het internet weer aangesloten wordt zodra we hebben betaald' (via de klantenservice begreep ik dat dit een standaard melding is). 

Omdat het WiFi netwerk gewoon nog bestaat, moet er toch wel een manier mogelijk zijn om het internet weer te activeren? En zo niet, dan moet er toch een spoedprocedure mogelijk zijn om alsnog op korte termijn nieuw internet aan te bieden?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

 

Marciano van Tele2 7 maanden geleden

Hi Hanneke, bedankt voor de extra informatie! Ik ben er met @Floor109 voor je naar aan het kijken. Heb je voor ons je Thuis klantnummer? Deze kun je in je profiel zetten of in een reactie delen (dan verberg ik hem zodra we hem hebben). Dan duiken we er direct voor je in om te zien wat we voor je kunnen doen! 

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @HHanneke ,

De wifi “doet het nog” omdat dit wordt uitgezonden door een router die bij jou in huis hangt.

Als de verbinding van de router naar het internet eenmaal is “gesloopt” dan is dat niet meer te activeren zonder compleet nieuwe bestelling en doorlooptijd.

De oplossing die men je heeft geboden met de unlimited sim is de meest logische. Wat je kan doen voor de andere persoon is een prepaid simkaart in een Odido winkel kopen en dan nog een voucher vragen voor deze sim. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Hanneke, bedankt voor de extra informatie! Ik ben er met @Floor109 voor je naar aan het kijken. Heb je voor ons je Thuis klantnummer? Deze kun je in je profiel zetten of in een reactie delen (dan verberg ik hem zodra we hem hebben). Dan duiken we er direct voor je in om te zien wat we voor je kunnen doen! 

Reageer