Kan niet verbinden met VPN

  • 28 January 2021
  • 5 reacties
  • 368 x bekeken

Er zijn al meerdere items hier op dit forum over problemen met een VPN, maar het helpt me nog niet.
Als ik op mijn laptop via onze ZTE router  verbinding wil maken met een VPN lukt het niet. Als ik het doe via een hotspot op de mobiel van mijn zoon, lukt het probleemloos.
Het probleem lijkt dus in de router te zitten.
Op dit forum zag ik wat over poorten openzetten. Dat heb ik in de Windows Firewall gedaan, maar dat helpt niet.
In loggen op de router, DMZ aanzetten en dat portforwarding werkt ook niet (ik blijf meldingen krijgen over ongeldige invoer (' Current operation is invalid, please check configuration parameters. ’).
Bij DMZ zet ik DMZ on en als LAN host vul ik mijn eigen ip-adres in.
Bij port forwarding kies ik voor TCP, als LAN host het ip-adres van de server waarnaar ik een vpn-verbinding wil en als WAN/LAN host-poorten van alles, 1723 alleen of 1-2000, maakt niet uit.

Wat doe ik fout of wat zie ik over het hoofd?

Alvast bedankt!

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je hoeft alleen poorten te openen als je zelf een VPN server draait in je netwerk. Voor uitgaande verbindingen naar een VPN server hoef je niks te doen.

Oké.

Maar waarom kan ik dan niet met een externe VPN-server verbinden als ik verbinding met internet heb via een ZTE-router?

Er moet blijkbaar toch iets veranderen aan die router. Of aan iets aan de verbinding tussen computer en router.

 

Reputatie 7
Badge +12

Misschien een blokkade op het source IP adres? Doe ik ook als iemand mijn VPN server benaderd en user/pass klopt niet. Na 2 pogingen komt het IP adres op de Blacklist.

Hm. Dat zou ik na kunnen gaan.
Meer tips?

Nee, er wordt geen ip-adres geblokkeerd.
Er moet een andere reden zijn.