beantwoord

IP was afgelopen 12 jaar statisch maar nu ineens niet meer, ik wil aanvragen dat mijn IP weer statisch wordt

  • 24 February 2021
  • 9 reacties
  • 315 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo

De afgelopen 12 jaar ben ik al klant bij tele2 en al die tijd had ik een statisch IP, in deze 12 jaar is mijn IP nooit veranderd maar sinds een aantal weken gebeurt dit ineens wel.

Dit zorgt voor een groot aantal problemen want hierdoor kan ik elke keer niet meer bij de servers en diensten van mijn werk.
Ook zorgt het ervoor dat mijn verbinding ineens verbroken wordt waardoor ik enkele minuten geen verbinding meer heb en is ook mijn telefonie wanneer dit gebeurt helemaal weg.
Hierdoor kan ik onze klanten geen directe support meer leveren omdat ik ook niet meer bij hun servers kan komen en zijn een groot aantal diensten die ik afneem direct verbonden aan mijn IP welke dus ook niet meer beschikbaar zijn nu.
Sommige diensten welke IP veranderingen  niet gelijk uitvoeren of uit kunnen voeren zijn niet altijd tijdig up to date waardoor mijn IP soms alweer veranderd is voordat zij up to date zijn.

Ik weet niet waarom dit nu ineens veranderd is maar ik wil graag verzoeken om mij weer van een statisch / vast ip te voorzien want elke keer dat dit veranderd kost dit mij meer dan 4 uur werk om alle partijen te contacten om alle diensten en servers weer te voorzien van het juiste IP.
Ik raak hierdoor dus een hoop tijd en geld kwijt!

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door eric 24 February 2021, 10:41

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Ik heb ook vandaag gezien dat mijn IP adres is veranderd, na een paar dagen geblokkeerd van mijn eigen website. Weet nog niet of het nu statisch of dynamisch is.

Ik zie wel dat het komt van de veranderingen van Tele2 naar T-mobile.

Reputatie 7
Badge +12

Een vast IP adres was geen onderdeel van de dienst. Dat het vaak heel lang hetzelfde bleef was mooi meegenomen.  Als dit nu regelmatig gebeurt zou je moeten gaan denken aan een DYnDNS dienst. Die zijn er gratis en betaald.

Reputatie 7

Het zijn dynamische IP adressen met een lange leasetijd, waardoor je in praktijk lange tijd hetzelfde IP adres had. Het kan altijd voorkomen dat door bijvoorbeeld een wijziging of onderhoud een ander IP adres wordt uitgedeeld. Vaste IP adressen zie je meer bij zakelijke aansluitingen en een beveiliging op IP adres is dan ook niet heel geschikt voor toegang vanaf een consumenten verbinding.

Ik snap dat het niet als onderdeel van de dienst aangeboden wordt, destijds had ik het overigens wel verzocht of het mogelijk was en toen hadden ze na mijn reden te horen mijn IP vast gezet
Dit was waarschijnlijk een uitzondering op de regel maar dat was wel de reden waarom ik dus hetzelfde IP had de afgelopen 12 jaar.

Helaas hebben we nu met covid / corona te maken en dat zorgt ervoor dat mensen die voorheen op kantoor werkte nu thuis werken.
Dit is een hedendaags feit en iets waar ik vrij weinig tegen kan doen, hierdoor moet ik dus ook gebruik maken van mijn prive thuis verbinding om bij de servers en diensten te kunnen komen.

DynDNS had een mooie oplossing kunnen zijn maar helaas zoals met vele oplossingen klinkt het perfect op papier maar werkt het in de praktijk niet altijd vlekkeloos.
Dit was namelijk een van de eerste ideeën die ik had door mijn eigen domein te gebruiken maar ik zag al snel dat het bijwerken van DNS servers elders niet altijd even vlot gaat.
Ook kunnen niet alle lokale server beheerders een domein in hun tools invoeren, dit is ook een van de beperkingen waardoor deze oplossing niet altijd uitkomst biedt.

Overigens als dit alles met de fusie van tele2 en t-mobile te maken heeft dan zou ik toch nog even willen wijzen op het volgende wat ik zie staan in de officiële stukken:

Voor jou als Tele2 klant heeft de samenvoeging geen directe gevolgen. Je contract voor internet, tv, bellen, sms’en, data en alle bijbehorende afspraken blijven ongewijzigd van kracht en worden voortgezet door T-Mobile Netherlands BV.

Zelfs als het niet een geleverde dienst is was met het vastzetten van mijn IP dus een bijbehorende bijzondere afspraak gemaakt, het is uiteraard een hele bijzondere omstandigheid maar ik hoop dat ik hiervoor niet ineens moet gaan “juridisch” touwtrekken.

Reputatie 7
Badge +12

Je praat hier met medeklanten. Een vast IP adres is geen onderdeel van een consumenten internet abonnement. Dat zijn features op een zakelijke lijn en kan dus niet op jouw lijn worden aangezet. Hier denken klanten met elkaar mee, vandaar de Dyndns gedachten.  Indien dit juridisch wil aanvechten moet je niet hier op het forum zijn.

Ok dan blijk ik het gewoon op de verkeerde plek te vragen, hoe kan ik mijn gehele forum account stopzetten en al mijn aangemaakte topics weggooien aangezien ik er hier toch niks aan heb?

Reputatie 7
Badge +12

Een forumaccount kan niet verwijderd worden. Wel kun je een moderator vragen om je naam naar iets anders te veranderen, je kunt ook een voorstel meegeven, b.v. 'anoniem12'.

eric kan je dit soort technische antwoorden alsjeblieft overlaten aan diegene die daar daadwerkelijk wat over kunnen zeggen?

Reputatie 7

Met meer dan 18000 posts denk ik dat Eric wel een beetje weet hoe het werkt hier en daar dus zeker wat over kan zeggen.