beantwoord

Internetverbinding te traag en valt regelmatig weg

  • 20 October 2019
  • 7 reacties
  • 662 x bekeken

  • Snapt hoe het werkt
  • 11 reacties

Ik heb sinds anderhalve week problemen met het vaste internet. Mijn internet valt regelmatig weg en de snelheid schommelt tussen de 11 en 18 Mbit download en tussen de 1 en 5 Mbit upload.

Op dit moment heb ik ca. 11Mbit download en 1,3Mbit upload, daar is dus nog wel mee te leven zolang de  verbinding niet wegvalt maar is veel lager dan waarvoor ik betaal.

Vorige week zaterdag heb ik met de klantenservice gebeld (na lang wachten iemand aan de lijn gekregen), er zou een afspraak met KPN gemaakt moeten worden en daarvoor zou ik een SMS krijgen. Die SMS heb ik nooit gehad, er was ook een telefoonnummer doorgegeven van de technische dienst van Tele2 maar daar heb ik nooit iemand te pakken gekregen (denk dat ik wel 10x gebeld heb, zelfs direct om 9:00 maar altijd wachtende voor je tot in de eeuwigheid).

Donderdag weer de klantenservice gebeld, de persoon kon mij vertellen dat er wel metingen waren verricht door KPN en dat het probleem bij mij thuis zou zitten daarom vrijdag bezoek gehad van een Tele2 monteur. Hij heeft het modem vervangen en in het ISRA-punt in de woonkamer de aansluiting opnieuw gemaakt (draadjes gestript). Vanaf dat moment had ik weer (even) 18 Mbit download en 5 Mbit upload maar na een uur of 3 viel weer het internet weg en dat probleem speelt nu nog steeds, ben dus weer terug bij af.
Telkens is het afwachten welke snelheid je terugkrijgt nadat het internet is weggeweest, soms is het rond 15 tot 18 Mbit maar nu is het weer 11 Mbit. Het lijkt er in ieder geval op dat het probleem niet bij mij in huis zat. Zou nog wel kunnen dat er beneden in de centrale kast van de flat een probleem is maar daar is KPN voor nodig.

Wat mij opvalt is dat de verbinding wel strak is maar laag, lijkt wel of het afgeknepen wordt:


Tot 2017 had ik Internet Lite (tot 20 Mbit), de snelheid was destijds rond 13 Mbit down en ik meen 2 Mbit up, daarna ben ik overgestapt naar Internet Basis (tot 50 Mbit).

Ik had toen tussen 23 en 26 Mbit download en 5 Mbit upload, op dit moment geeft Tele2 aan dat ze op  mijn postcode niet meer dan 20 Mbit kunnen leveren dus van een verbetering/optimalisatie is sowieso geen sprake (althans niet voor mij als klant). De 5Mbit upload wordt nog wel gehaald mits de verbinding stabiel is. Het heeft nu voor mij geen nut meer om een basis abonnement te hebben als de snelheid van het Lite abonnement niet eens meer wordt gehaald.

Eigenlijk zit ik meer te denken aan 4G internet voor thuis, dan heb ik geen afhankelijkheid meer van de infrastructuur in mijn flat. De snelheid is (veel) hoger dan het vaste internet dat hier geboden kan worden. Op mijn mobiel via 4G haal ik op dit moment 43 Mbit download en bijna 10Mbit upload, dus 2x zoveel als dat er als vast internet geboden kan worden en 4x zoveel als mijn verbinding op dit moment is.

icon

Beste antwoord door D_Loc 23 November 2019, 22:59

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 5

Hé D_Loc,

Vervelend om te zien dat je na twee monteurs nog steeds last hebt van een trage/instabiele verbinding. Als je graag via het forum geholpen wil om de snelheid van je verbinding weer op orde te krijgen dan zal ik je moeten vragen om je gegevens die je in een privébericht naar mij kan sturen, zet daarin je:

  •  Naam
  •  Adres
  •  Postcode + Woonplaats
  •  Klantnummer
  •  Geboortedatum
  •  Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

 

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin

Mocht je inmiddels zelf al opnieuw contact hebben opgenomen hierover dan hoor ik graag van je hoe het verder afloopt, hou je ons dan op de hoogte?

Groet, Kevin

Hé D_Loc,

Vervelend om te zien dat je na twee monteurs nog steeds last hebt van een trage/instabiele verbinding. Als je graag via het forum geholpen wil om de snelheid van je verbinding weer op orde te krijgen dan zal ik je moeten vragen om je gegevens die je in een privébericht naar mij kan sturen, zet daarin je:

  •  Naam
  •  Adres
  •  Postcode + Woonplaats
  •  Klantnummer
  •  Geboortedatum
  •  Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

 

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin

Mocht je inmiddels zelf al opnieuw contact hebben opgenomen hierover dan hoor ik graag van je hoe het verder afloopt, hou je ons dan op de hoogte?

Groet, Kevin

Hoi Kevin,

Ik heb vandaag weer contact gehad met de klantenservice en ik ga binnen 1 werkdag teruggebeld worden door de technische dienst. Vandaag is dat nog niet gebeurd dus ga er vanuit dat dit morgen gaat gebeuren. Eigenlijk zou ik doorverbonden worden maar de wachttijd was te lang.

Op dit moment is de snelheid wel weer lager dan gisteren, deze komt nu niet meer boven de 10 Mbit uit, de ping daarentegen is nog steeds erg goed.

 

Zodra ik meer info heb zal ik het hier posten of wanneer ik morgen niets hoor alsnog een privé bericht sturen.

Groeten,

Dirk

 

Ik heb nog een extra dag gewacht maar ben helaas nooit teruggebeld door de technische dienst.

Ik heb zojuist nog eens het modem gereset maar ook dat heeft niet geholpen. De downloadsnelheid schommelt nog steeds rond de 11Mbit en de upload ca 1,4 Mbit.

Omdat ik met vakantie ga onderneem ik voor nu geen verdere acties. Zodra ik terug ben zal ik kijken wat de status is en indien nodig weer contact opnemen met de klantenservice en/of via dit forum.

Toch nog een kleine update, kreeg vandaag een SMS van KPN voor de monteur.

Deze is nu ingepland na mijn vakantie.

Wordt vervolgd...

Reputatie 5

Prettige vakantie Dirk! Ik wacht op je berichtje zodra de monteur geweest is :)

Prettige vakantie Dirk! Ik wacht op je berichtje zodra de monteur geweest is :)

Inmiddels is de KPN monteur geweest en hij heeft het probleem opgelost. Vermoedelijk is één van de draden beschadigd ergens tussen mijn appartement en de de centrale kast. De monteur heeft daarom de bedrading omgewisseld in de kast en de thuisaansluiting (er was nog een vrije draad beschikbaar) en dat heeft het probleem opgelost. Ik heb ook gelijk een nieuwe muuraansluiting gekregen.

Reputatie 5

Dat is goed om te horen Dirk, bedankt voor het delen!