beantwoord

Internet verbinding valt constant weg

  • 25 November 2019
  • 9 reacties
  • 352 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties

Beste,

Sinds enige tijd hebben wij veel problemen met ons internet die voor veel irritatie zorgen. De situatie is als volgt:

  • Op zeer wisselvallige momenten valt de verbinding met het modem 1-2 min weg en dan zijn de lampjes op het modem als volgt (zie foto). Powerlampje altijd rood en het internet lampje soms wel en niet rood

    Tele 2 heeft het modem al uitgelezen op eerder verzoek en toen besloten dat een nieuwe noodzakelijk was. Dit is de nieuwe en het probleem is nog steeds gelijk. Daarom zit er ergens niet goed tussen het modem en de centrale aansluiting schat ik in (zelf redelijk IT onderlegd). 

Resetten is al meerdere keren gebeurt en als de verbinding wel werkt dan is die stabiel met zeer weinig packet loss en goede ping en prima snelheid (dit gaat wel via een losse router draadloos).

 

Daarom wil ik graag dat hier naar gekeken wordt en dat het wordt opgelost.

 

Alvast hartelijk bedankt en hoor graag!

icon

Beste antwoord door BrasF 4 December 2019, 10:56

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 5

Hé BrasF,

Lastig dat je verbinding er vaak uit ligt, laten we kijken of we samen de oplossing kunnen vinden. 

Ik kan op de foto's niet zien of het modem goed is aangesloten, kun je vertellen hoe lang de kabel is van het modem naar het aansluitpunt toe is? Is deze kabel rond of plat en zit er nog een splitter, aansluitdoosje of kroonsteentje o.i.d. tussen?

 

Hé BrasF,

Lastig dat je verbinding er vaak uit ligt, laten we kijken of we samen de oplossing kunnen vinden. 

Ik kan op de foto's niet zien of het modem goed is aangesloten, kun je vertellen hoe lang de kabel is van het modem naar het aansluitpunt toe is? Is deze kabel rond of plat en zit er nog een splitter, aansluitdoosje of kroonsteentje o.i.d. tussen?

 

Beste Kevin,

 

Het modem is aangesloten conform de handleiding en met de kabel die erbij werd geleverd (max 1 meter en die is rond). Hij zit aangesloten op een aansluitdoosje met de DSL kabel. Hier zit geen splitter tussen. Vanuit dit doosje gaat de kabel (denk ik) richting de centrale aansluiting van dit pand.

Reputatie 5

Hé BrasF,

Omdat je je gegevens al hebt toegevoegd aan je profiel heb ik je verbinding gemeten, ik zie over het algemeen geen problemen: de verbinding is snel en er zijn geen fouten gemeten. Ik zie alleen wel dat je modem voor het laatst 1 dec om 05:24 online is gegaan, heb je zelf toen het modem opnieuw opgestart? Zou je mij daarnaast kunnen vertellen hoe vaak het voorkomt dat je verbinding wegvalt? 

 

Beste Kevin,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb vorige week de klantenservice gebeld en die gaf aan dat de meting juist niet goed was en daarom komt er vandaag een monteur langs. Als antwoord op jouw vraag nee dat heb ik niet zelf gedaan, dat gebeurt denk ik doordat hij af en toe verbinding verliest met de centrale aansluiting en hij dus voor jullie offline gaat. Het gebeurt gemiddeld 3-5 keer per dag maar soms gaat het ook één hele dag goed.

Hartelijke groet,

Jeroen

Voor iemand die in de ICT werkt heb je wel een zootje van je aansluiting gemaakt.

Je kunt hem beter wat hoger neerhangen en ervoor zorgen dat kabels elkaar niet kruisen.

Hij staat nu vlakbij potentiele storingsbronnen op de grond.

Dit is ook niet bij mij zelf thuis maar bij mijn vriendin ;) hij heeft ook al een tijd buiten de meterkast gestaan met volledige rechte kabels zonder kruising en geen verschil. Ook wordt deze niet gebruikt voor wifi maar puur voor het doorgeven van het signaal en staat de router heel ergens anders.

Reputatie 5

Als het goed is is de monteur gister geweest begrijp ik van je, het is nu misschien nog iets te vroeg om zekerheid te geven maar ik ben benieuwd of het al al beter gaat.

De monteur is inderdaad geweest en heeft (alweer) een nieuw modem geplaatst. Daarnaast heeft hij het aansluitboxje open gemaakt en hier de kabels opnieuw verbonden. Tot op heden nog geen problemen ondervonden dus hopelijk blijft het zo. Ik zal je op de hoogte houden.

Reputatie 5

Bedankt voor de update. Dan wacht ik je reactie af, als ik niets maar van je hoor neem ik aan dat het goed is gebleven, laten we het hopen!