beantwoord

Internet valt steeds weg

  • 17 July 2019
  • 1 reactie
  • 337 x bekeken

Al drie dagen hetzelfde probleem, namelijk dat het internet steeds uitvalt.

Het betreft het ZTE modem.

Wanneer het internet wegvalt (zoals nu tijdens het schrijven (22:42u) het geval is), branden er twee lampjes groen: Power en Wifi. Enkele minuten is er geen verbinding. Zonder iets te doen, herstelt de verbinding zich en brandt het lampje Internet rood en het lampje Bellen groen. Enkele seconden later brandt ook het lampje Internet groen en werkt alles weer naar behoren. Het wifi-lampje brandt dus eigenlijk altijd groen, maar werkt dan zeker niet.

Gisteren is het modem gereset: zonder resultaat.
Heb erna de storinglijn gebeld en te horen gekregen dat het kon liggen aan de stekkerdoos waarop het modem is aangesloten. Stekkerdoos ertussenuit gehaald en het ging enkele uren goed. Verder kon ik door de mevrouw niet geholpen worden, zij gaf aan niet te weten wat het probleem dan zou kunnen zijn. KPN schijnt een storing gehad te hebben, maar dat was uren voor mijn belletje al verholpen.
Wederom zit ik zonder internet. Op dit moment (22:45u) werkt het internet weer. En twee minuten later (22:47u) niet meer. Dit gaat zo al de gehele avond.

Wat is het probleem nu en hoe kan dit verholpen worden?
Je kunt begrijpen dat dit niet prettig internetten/tv kijken is.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 18 July 2019, 10:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 5
Hé Khaya,

Jammer om te lezen dat je al drie dagen problemen ervaart met een wegvallende verbinding, ik snap dat je graag een oplossing wil. Het kan zijn dat de technische dienst niet direct weet waar het probleem zit maar de bedoeling is dat ze dan stap voor stap mogelijk oorzaken van je storingen uitsluiten en ik verbaast en bedroeft mij daarom dat je alleen te horen hebt gekregen dat ze niet wist wat het probleem zou kunnen zijn.

In eerste instantie is het belangrijk dat de wegvallende verbinding niet bij je thuis kan ontstaan door een probleem in de aansluitsituatie of bekabeling. Zou je mij daarom antwoord kunnen geven op de volgende vragen?

  • Waar zit het hoofdaansluitpunt van KPN (woonkamer/meterkast/kelder etc.)?
  • Hoe lang is de kabel van het modem naar dit hoofdaansluitpunt en waar loopt deze langs?
  • Heb je een splitter, aansluitdoosje, kroonsteentjes aangesloten tussen het modem en het hoofdaansluitpunt?
  • Is de kabel van het modem naar het hoofdaansluitpunt rond of plat?

Ik hoor graag van je!

Groet, Kevin