beantwoord

Internet traag in avond.

  • 5 March 2019
  • 13 reacties
  • 711 x bekeken

Mijn internet is vanaf het begin traag in de avond meestal na 19:30.

Hebben hier meer mensen last van mijn postcode gebied is 7311?

Is hier wat aan de doen?
Het is heel erg vervelend ik kan hierdoor ook niet fatsoenlijk tv kijken, omdat ik via iptv kijk.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 28 May 2019, 16:09

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 5
Hé aydeanlee,

Vervelend dat je last hebt van traag internet waardoor je problemen ervaart met streamen van TV. Ik snap dat je hier graag een oplossing voor wil en heb daarom alvast even naar de stabiliteit van je verbinding gekeken. Daarin valt op dat je verbinding naar het modem toe niet helemaal stabiel is, er zitten te veel fouten op de verbinding waardoor problemen kunnen ontstaan. De meest voorkomende oorzaak van problemen in de verbinding is de aansluiting in de woning van het hoofdaansluitpunt naar het modem toe, zou je mij daarom antwoord kunnen geven op het volgende?

- Heb je het modem op het hoofdaansluitpunt van KPN aangesloten en zo ja, waar bevindt deze zich?
- Hoe lang is de kabel van het modem naar het hoofdaansluitpunt toe?
- Is deze kabel rond/ovaal of plat?
- Zit er tussen het modem mogelijk een splitter, aansluitdoosje of kroonsteentjes o.i.d.?

Heb je daarnaast ook al bekabelde speedtest uitgevoerd zowel overdag al 's avonds en daarbij een verschil opgemerkt?

Ik hoor het graag!
Hoi Kevin,

Bedankt voor je reactie.
Jammer om te horen dat de verbindinge naar mijn modem niet helemaal stabiel is.

Antwoord op je vragen:
1 ja modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de meterkast.
2 de kabel van het modem naar hoofdaansluitng is max twee meter modem bevind zich ook in de meterkast namelijk.
3 kabel is plat, ik he de kabel aangesloten die is meegeleverd bij de instalatie pakket.
4 nee er zit geen splitter of andere dingen tussen.

Ik heb inderdaad bekabelde en op de wifi speedtesten uitgevoerd. Zowel bekabeld als op wifi is het internet traag in de avond.
Reputatie 5
Hé aydeanlee,

Bedankt voor je antwoord

De kabels die wij meeleveren in het installatiepakket zijn geen platte kabels, weet je zeker dat deze er zo uit ziet?



Dus overduidelijk plat en niet rond/ovaal?

Als dat zo is dan zal deze kabel eerst vervangen moeten worden door een ronde/ovale kabel. Ik kan er eentje naar je toe sturen als je er zelf geen hebt
Beste Kevin,

Het is inderdaad een rond/ovaal kabel die ik heb en aangesloten is aan de modem.
Reputatie 5
Dan moeten we verder met de volgende stap, een monteur die het probleem verder gaat onderzoeken. Hiervoor moet ik je vragen om mij een privébericht te sturen met de volgende gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Hé aydeanlee,

Je privébericht is ontvangen en ik heb zojuist KPN op de hoogte gebracht van het probleem en verwacht dat je binnen een dag een SMS van ze ontvangt voor een monteur.

Hou je mij op de hoogte hoe het verder gaat? Bedankt!

Groet, Kevin
Mijn internet is vanaf het begin traag in de avond meestal na 19:30.

Hebben hier meer mensen last van mijn postcode gebied is 7311?

Is hier wat aan de doen?
Het is heel erg vervelend ik kan hierdoor ook niet fatsoenlijk tv kijken, omdat ik via iptv kijk.
hoi ,ik heb net te horen gekregen dat er een landelijke storing is bij ons vonden ze ook fouten en dergelijke in de modem ,ik zou geen film huren want die spelen niet af bij on demand doet niks t meer film 1 speelt bij mij ook niet meer af grtjes Regina
@Blue eyed scorpio 76 je hoeft het Forum niet vol te spammen met je probleem hoor, een keer is wel genoeg.
@Blue eyed scorpio 76 als je mij een privebericht stuurt dan is het niet handig dat ik er geen terug kan sturen.
Maar als antwoord op je vraag, k bemoei mij met het forum.
Beste Kevin,

Helaas ondervindt ik nog steeds dezelfde problemen hier.

Helaas heb ik ook geen sms ontvangen van KPN en er is ook geen monteur langs geweest.

Ik dacht eerst dat het aan mijn pakket lag en heb toen contact gehad met de klantenservice van tele2. Die hebben mij geadviseerd om mijn pakket te upgraden. Vandaar dat ik mijn pakket vorig jaar heb geupgrade naar 50mbit maar helaas is dit ook niet de oplossing geweest.

Graag wil ik tot een oplossing komen.
Ik verneem graag van je,
Reputatie 5
Hé aydeanlee,

Bedankt voor je update! Jammer om te zien dat het niet opgelost is en dat je niets van KPN vernomen hebt. Ik heb het dossier er even bij gepakt en samengevat geeft KPN aan dat ze geen problemen in de verbinding zien waardoor ze geen contact hebben opgenomen.

Er is vervolgens een onderzoek doorgezet naar de technische dienst op ons hoofdkantoor maar daar is (nog) geen antwoord op, ze moeten dieper het netwerk induiken om er achter te komen wat er aan de hand is. Helaas heb ik geen duidelijk antwoord op de vraag hoe lang het kan duren, uit ervaring weet ik wel dat het niet met een paar dagen gevonden en/of opgelost is.

Ik zie overigens wel dat er al een compensatieregeling getroffen is voor het feit dat je je pakket verlengd hebt tegen hogere kosten, dit is dus gelukkig al geregeld.

Als er nog vragen zijn zal ik mijn best doen deze zo goed mogelijk te beantwoorden

Groet, Kevin
Reputatie 5
Hé aydeanlee,

Het is even geleden maar er ik heb zojuist te horen gekregen dat een deel van de capaciteitsproblemen op verschillende plekken opgelost zou moeten zijn. Ik hoop daarom dat jij ook kan bevestigen dat je verbinding 's avonds niet meer traag is.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Bij gebrek aan nieuwe reacties dit topic gesloten.