beantwoord

Internet snelheid

  • 26 April 2020
  • 5 reacties
  • 490 x bekeken

Ik  heb een Internet Light abonnement, dat 20Mbps zou moeten geven. Tot een poosje geleden haalde ik dat niet omdat het KPN netwerk dat niet aankon, maar inmiddels hebben ze het netwerk in de buurt verbetert,  en volgens de KPN website zou ik nu 110 Mbps moeten kunnen krijgen.

Maar als ik op mijn MediaAccess router inlog zegt hij dat de DSL verbinding een snelheid van 8.771 kbps (Down) heeft. De KPN speedtest geeft 5.6Mbps aan.

Hoe kan ik de beloofde 20Mbps krijgen?

icon

Beste antwoord door pipodeclown 26 April 2020, 12:26

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Het is tot max 20Mbps, niet 20Mbps gegarandeerd.

Die 100Mbps abo is dan VDSL en geen ADSL.

Met die traagheid kun je waarschijnlijk geeneens tv kijken. Overstappen is de beste optie. Tele2 maakt gebruik van achterhaalde techniek en investeert niet meer.

Reputatie 7

Tele2 levert alleen nog de light internet variant, oftewel het TOT 20Mbit abonnement. Dat wil zeggen dat dit de technisch maximaal haalbare snelheid is met die (ADSL) techniek. De werkelijke snelheid is lager en een goede indicatie krijg je tijdens het online bestelproces. Tele2 en T-Mobile zijn samen gegaan en langzaamaan steeds meer aan het integreren. Daarom vind je de snellere abonnementen (met de nieuwere technieken) alleen nog bij T-Mobile. Heel fijn dat KPN het netwerk in jouw buurt ook heeft aangepast naar VDSL, zodat ook op jouw adres sneller internet mogelijk is! Voor een sneller abonnement met nieuwere techniek zal wel een andere prijs gelden, T-Mobile moet hiervoor aan KPN ook een ander tarief afdragen. Bel anders de T-Mobile verkoop lijn eens en geef aan dat je overweegt over te stappen. Mogelijk kunnen ze dan iets doen met de aansluitkosten en hebben ze nog een leuke aanbieding.

Ah, dank voor de informatie.

Ik was ervanuit gegaan dat de upgrade van KPN betere kabels betrof, of een extra kast in de buurt en dat die daarom voor iedereen hogere snelheden zou opleveren.

Ik had niet begrepen (want dat werd er niet bij gezegd) dat het een nieuwe technologie (VDSL) betrof, en dat mensen met ADSL hier niets mee opschieten.

Erik038, we kunnen overigens nog prima TV kijken met ons huidige abonnement (SD, we vinden het ook niet echt de moeite om extra te betalen voor HD films. Ik geloof niet dat ik het verschil zou zien). Maar zal toch eens bij T_Mobile kijken naar de mogelijkheden.

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt met de postcode checker alvast kijken wat de snelheid is die je met VDSL kan behalen. Onderdeel van VDSL is juist dat er extra kasten in de buurt van huizen komen waardoor de kabellengte wordt bekort.  Zo kunnen ze meer snelheid over het koperdraadje naar jouw huis bieden. Als je Tele2 klantenservice belt dan kunnen ze volgens mij zonder aansluitkosten omzetten naar zo'n T-Mobile product.